רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 ביוני 2021

דרמה לילית בארה"ב: האישה קיבלה גט מבעלה לאחר 16 שנה, הוכח כי אב הבעל לא היה קשור לסרבנות


הודעה לתקשורת 》》
יום ד' ה-9.6.21

דרמה לילית בארה"ב: האישה קיבלה גט מבעלה לאחר 16 שנה, הוכח כי אב הבעל לא היה קשור לסרבנות

זה היה אחד התיקים המורכבים והסבוכים שהתנהלו בבית הדין הרבני, וכעת הוא מגיע לסיומו בארצות-הברית: לאחר יותר מ-16 שנה, ד' קיבלה הלילה גט מבעלה, זאת לאחר שהסכימה לדרישתו לטוס לארה"ב על מנת לקבל את הגט בבית דין רבני בניו-יורק. אביו של הבעל שהואשם על ידי בית הדין בסירובו לתת גט לאישה הוכח כמי שאינו קשור לפרשה, ובית הדין הרבני הגדול בישראל קבע כי היה "רצון כנה מצד האב" לכך שבנו ייתן גט. לפני מספר חודשים הקפיא גם בית הדין הגדול קנס כספי שהוטל על האב ע"י בית הדין האזורי, בסך 5,000 שקלים על כל יום שבנו אינו נותן גט, לאחר שהוכח כי אין לו שליטה על מעשי בנו, ולאחר שעורכת הדין של ד' הודתה בפני בית הדין הגדול כי אין כל תועלת בסנקציה הכספית המוטלת על האב.

סיפורם של בני הזוג החל לפני כשני עשורים. הם התגוררו בארצות הברית שם נולדו להם שני ילדים, ובמהלך ביקור בישראל לקתה האישה באירוע מוחי, אשר לאחריו החליטה להישאר בישראל ולא לחזור למדינתה. הבעל נאלץ לעזוב את הארץ, וחזר לביתם המשותף בארצות הברית ומאז, קבע בית הדין הרבני בישראל, במעמד צד אחד, כי הוא מסרב לתת לה גט.

במשך כ-4 שנים, אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הדיין שלמה שטסמן, ניהל את תיק הגירושין, אך לא השיג בו כל תוצאה, ובמהלך הדיונים אף עלו טענות על "איבה אישית" מצדו נגד אביו של הבעל. את מאמציו להשיג את הגט מיקד שטסמן באבי הבעל שעוכב בישראל, במקום בבנו המתגורר בארה"ב, ואף סירב לכל בקשותיו של האב להעיד את בנו או לשמוע את טענותיו ישירות מפיו. 

בשנה האחרונה חלה פריצת דרך משמעותית מאד במו"מ להוצאת הגט, לאחר שהאב הגיש בקשת פסילה נגד הדיין שלמה שטסמן, ובית הדין הרבני הגדול בישראל החליט כי הרכב מטעמו ינהל את תיק הגירושין במקומו של שטסמן. מאז שההרכב התחלף, ביקש בית הדין הרבני הגדול את תגובת הבעל, ועורכי הדין של הבעל והאישה ניהלו ביניהם מו"מ ישיר, ללא מעורבות של אבי הבעל, ונסללה הדרך למתן גט. הגט עצמו ניתן בבית הדין בארה"ב ללא מעורבות של בתי הדין הרבניים בישראל.  

מאחורי הקלעים, ובניגוד לטענות כי הוא מעורב בסירוב של בנו לתת גט לאשתו, אביו של הבעל הציע מיוזמתו באורח יוצא דופן לממן את נסיעתה של האישה לארה"ב, יחד עם שני ילדיה ומקורבים לה, בסכום של עשרות אלפי דולרים, ובכך הוכיח שוב את מאמציו לסיים את הסאגה ששמו שורבב בה. כך, נסללה הדרך להוצאת הגט. במהלך השנים, האב עשה כל שנדרש כדי להוכיח שאין לו כל קשר עם בנו, הוא הוציא אותו מהירושה, פיטר אותו מעסקיו וניתק עמו קשר. 

בחודשים האחרונים, במהלך דיונים שהתקיימו בבית הדין הרבני הגדול בישראל, על מעורבותו של האב בתיק הגירושין - הביעו הדיינים את דעתם כי האב "מיותר" בהליך הגירושין, ואף תהו "האם הטקטיקה לקחת את אבי הבן כבן ערובה כדי להציל את האישה מעגינותה, זאת הדרך הנכונה". דבריהם של הדיינים העניקו גיבוי חסר תקדים לטענות של האב לפיהן הוא אינו קשור לכך שבנו לא נתן גט לאשתו, ואין לו כל שליטה על מעשיו.

למרות שהוכח כי אינו קשור, אביו של הבעל שילם מחיר קשה על התקופה בה הוחזק בישראל. מצבו הבריאותי הידרדר, הוא אושפז שלוש פעמים בבתי החולים בירושלים, הורדם והונשם במשך כשבועיים, ובימים אלה מתאושש ממחלה קשה ומניתוח מורכב שעבר בבית החולים שערי צדק. הוא שילם עד כה קנס בסך כולל של 2.5 מיליון שקלים על כך שבנו אינו נותן גט, ועסקיו בארה"ב נפגעו בשל אי יכולתו לעזוב את הארץ.

עו"ד יעל נגר, וטו"ר משה מיטלמן המייצגים את אביו של הבעל מסרו בתגובה: "אנו שמחים מאוד על השגת הגט המיוחל בבית הדין הרבני בניו יורק. עם זאת, לא ניתן להתעלם מן העובדה כי ההליך שהתנהל כנגד האב בישראל, במשך חמש וחצי שנים, שבר שיאים חדשים של הפרת זכויות אדם בסיסיות. אב בית הדין הרבני האזורי ניסה לתקן עוול בעוול, כאשר החזיק אדם מבוגר וחולה, אזרח ותושב ארה"ב, כבן ערובה וכקלף מיקוח בהליכי הגירושין בין בנו לכלתו, וזאת תוך שעיכב את יציאתו מהארץ, חייב אותו בתחילה בעונש מאסר שערורייתי, הטיל עליו לאחר מכן קנס אסטרונומי של 5000 ש"ח ליום (2.5 מיליון שקלים), עד שבנו בארה"ב יואיל לתת גט, ודחה כל בקשה אלמנטרית שלו לחקור את הבן או לשמוע את עמדתו ישירות.

"למרבה הצער, במהלך השנים בהן הוחזק בישראל, ובעקבות ההליכים שהתנהלו נגדו, אושפז האב מספר פעמים במצב קשה בבית החולים, לאחר שלקה בשלושה אירועים מוחיים ובשני התקפי לב, ובפועל הפך לחולה סיעודי במצב קשה. תודתנו נתונה לבית הדין הרבני הגדול אשר עצר את מסכת ההתעללויות שעבר האב בבית הדין האזורי, וזאת לאחר שהגיע לתובנה כי אין כל תועלת בסנקציות האכזריות שהוטלו עליו. בעקבות התערבות בית הדין הגדול, אשר עודד את בני הזוג לנהל סוף כל סוף מו"מ ישיר ביניהם, ללא מעורבות האב, הסכימה האישה לטוס לארה"ב על מנת לקבל את הגט בבית הדין הרבני בניו יורק, כפי שהוצע לה כבר לפני שנים רבות".

לפרטים נוספים ותיאום ראיונות עם עורכי הדין המייצגים בתיק:
דוד -055-2660001

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.