רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 במאי 2021

חלם לא עברה למקום אחר, היא עדיין כאן

מאת: חרדי בעולמו

בעת שהקורונה ניהלה את חיינו בארץ הקודש, היה נהוג כאן שהממשלה מקבלת את החלטותיה במסגרת 'קבינט'. מה דנו בתוך הקבינט, לא נודע מחוצה לו (למעט מבול של הדלפות עם פירוט מדויק מה אמר/צעק כל אחד). מה שכן נודע ברבים היו החלטות הקבינט. אלו ההחלטות שהיו אמורות להיות מסקנת סיעורי המוחות, דיווחי המידע ועיבוד כל הנתונים, עד לקבלת ההחלטה המושכלת

לצערנו - ולבושתנו, יש להודות - הסתבר שהחלטות הקבינט רחוקות מלהיות הגיוניות. ככה הוחלט על כן סגר או לא סגר, לפי לחצים פוליטיים וככה לא הוחלט על סגירת נתב"ג וצעדים מתבקשים אחרים, פשוט כי לא החליטו על כך.

כאשר כן קיבלו החלטות, יכול היה כל אזרח להבין את חוסר ההיגיון שלהם. לעיתים נוצר הרושם שמקבלי ההחלטות פשוט לא מבינים על מה מדובר בכלל.

קחו למשל את ההחלטה שהגנים ילמדו בקפסולות ושהקפסולות יתחלפו במיקום בפנים/בחוץ בתורנויות של חצי יום/חצי יום. אף אחד ממקבלי ההחלטה הזאת לא שמע על כך שילדים לפעמים צריכים לשרותים ושאין שרותים בגינות. שרותים הוקמו, משום מה, רק בתוך גנים ולא בגנים ציבוריים (אליהם הפנתה ההחלטה).

אמנם, אחרי יום (ליתר דיוק: אחרי שזעקת הגננות וההורים הגיעה אל מקבלי ההחלטות) שונתה ההחלטה, אבל ההבנה שאנשים ממונים מקבלים החלטות ללא הבנה על מה מדובר ושההחלטות יכולות להיות חסרות כל הגיון, נצרבה בנו.

בקיצור, הקבינט האידיאלי לחלם וחכמיה.

עכשיו אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכה מול המרצחים החמאסניקים. שוב מתכנס הקבינט ומקבל החלטות. אין לי ידיעה מה דנים שם (והפעם אין, לפחות בינתיים - הדלפות מהדיונים שם) אבל השאלה האם יש שם יותר הבנה או היגיון, נותרת מרחפת.

הנה מפרסם דובר צה"ל שהלילה הופעלו 160 מטוסים מכחמשה בסיסים והטילו 450 פצצות על 150 יעדים. אין לי מושג מה בדיוק קרה שם, אבל מקריאת ההודעה המפגרת הזו, אני נעשה מודאג מאוד. זה נשמע כמו ספירת מלאי ילדותית. הייתי מעדיף לקרוא על תוצאות כלשהן מכל התקיפות הללו. בינתיים החמאס ממשיך לירות עלינו מאות טילים בכל מטח ולמרבית הפלא עושה רושם שלצה"ל אין שמץ מושג ירוק שזה אוטוטו קורה. עושה רושם שכשם שהבטיחו לנו ש'פני החמאס אינם למלחמה, הם רוצים רגיעה' וכשם שישראל הופתעה מאוד שהחמאס יורה על ירושלים טילים, כך הם מופתעים כל הזמן.

אשמח להתבדות, אבל הרושם שנוצר הוא שרמת התיפקוד של צה"ל תחייב וועדת בדיקה יסודית. לא מבין איך ישראל מצליחה להגניב, פעם אחר פעם, חומרי נפץ לקודשי הקודשים של טהרן ואילו בעזה, אינם מצליחים להבין מהיכן עומדים לירות עלינו מאות טילים. אולי הגיע הזמן שבצה"ל יבקשו שיעור קצר מהמוסד.

ועד אז, ואיך בכל זאת מתנהלים פה?  למזלנו, שומר פתאים השם.

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.