רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 במאי 2021

לא זכה, נעשית לו סם המוות!

מאת: חרדי בעולמו

אחרי שהועלו כאן תהיות האם יש מה ללמוד מהאסון הנורא במירון ואחרי שהועלו כאן מחשבות שאולי צריך להתחיל להחשיב את המידות הטובות ולהעדיף אותן על פני כבוד-מדומה וכדו'. אחרי שעלתה מכאן הזעקה להפריש ולהבדיל מתוכינו את אותם שגס ליבם בכבוד זולתם ושלא לקבל לתוכינו את מי ששולח את בניו 'ללמוד' (לימודי מגע-קרב, מן הסתם) בגבעת המחלוקת, נישאת ומתבקשת שאלה מאליה.

האם יש אבא אחד שאמר לביתו 'אני לא מסכים שתגשי לשידוך של מי ששייך למפלגת משנאי השם הללו? האם יש אב אחד שאמר לבנו 'אני לא מסכים שתיגש לשידוך עם משפחה ששולחת את בניה ל'ישיבת גבעת הקרבות', לא זו היא דרכינו'?

כי רק כאשר אנחנו, האנשים הפשוטים והשפויים, נדע לשים סדר עדיפויות יהודי בפני עצמנו, יש סיכוי ש'הם' (אלו שמעדיפים רשע, פשע, הרמת יד, זלזול בכבוד חבריהם ומוריהם ורדיפת 'המחנה שמנגד') יפנימו שלא דרך אלימות, שחיתות ופחיתות, הם יגיעו למשהו בחיים.

שלא תטעו. לא מדובר באנשים רעים. מדובר באנשים שאיבדו את דרכם. שנסחפו לתוך מחלוקת-לא-להם ונדמה להם שהם מרבים כבוד שמיים בעולם. רק כאשר הציבור החרדי יוקיע את הנוהגים מנהג קוזקים בתוך היכלי הישיבות והחצרות, רק אז יש סיכוי הדרך הזו, של אלימות נוראית כלפי אחרים, תיפסק.

כל עוד אצל הנגידים מתגבר הרצון והצורך לתרום ללימוד תורה, על פני העדפת האמת והשלום, עדיין יהיו מי שיכו את רעיהם, בסתר כבגלוי.

אנא, יהודים יקרים מאוד, עשו איש איש כפי כוחו ויכולתו לשרש את הנגע הזה מבית. אינכם חשודים על עבירות שחיתות כאלו כלל וכלל, אבל כל זמן שאתם שותקים ומאפשרים לזה לקרות, על שימכם נרשמת העבירה והעוולה הזו.

אנא. למען עולם מתוקן יותר לילדיכם שלא חטאו ולא פשעו, מישכו ידיכם מכל מחלוקת - ובעיקר ממחלוקות אלימות וחצופות.

ומחלקכם יהי חלקי.

חרדי בעולמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.