רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 באפריל 2021

יום של חשבון נפש פרטי וציבורי

חיים שאולזון (מימין) בעת שירותו הצבאי

ה' באייר עבורי תאריך מיוחד וחצוי. מיוחד מפני שביום זה נולדתי, וחצוי מפני שבכל שנה ביום הזה אני עושה חשבון נפש כפול של עצמי וציבורי, מדובר ביום שיש בו הרבה חיוב ולצערי גם הרבה שלילה, והשאלה כיצד עלינו להתייחס ליום הזה. מצד אחד אנו אנטי ציוניים ומאידך אין מי שהתקרבו ל'ציונות' יותר מן החרדים. אם נלמד את המציאות, החילונים ורוב רובם של מי שהיו במזרחי התרחקו מן הציונות הם התנערו מערכים יהודיים, נותרו מעט במזרחי שהם עדיין ציוניים, ומה שקרה לחרדים, אלו הפכו להיות יותר ציונים מן הציונים עד כדי שהצטרפו להסתדרות הציונית. מי היה מאמין ש'דגל התורה' תהיה חלק מן ההסתדרות הציונית ובהכשר הגדולים שלהם ה' ירחם

אפתח בחשבון נפש פרטי, ביום הזה אני עובר על השנה שעברה מה עשיתי ומה השגתי, ומה אני מתכנן לשנה הבאה, כיצד אני משיג את מטרותיי ומה עושים בשביל להחדיר את הדרך הישרה והטובה ועל כולם לפחות לעצור עד כמה שאפשר את ההתדרדרות בכמה תחומים שמעטים עוסקים בהם בשל החשש והפחד ממה שיקרה להם. נטלתי על עצמי לפני הרבה שנים תפקיד קשה ולא נעים שאני עומד בו ב"ה בהצלחה להלחם בתופעות חמורות. נוצר מצב של במקום שאין איש, ומצד כוחותיי לעמוד מול לחצים הכי קשים השמצות ואלימות וכל מה שרק אפשר לתאר ולאיים, ועתה לאחר יותר מארבעים שנה אני יכול לומר בוודאות מלאה כי עברתי את כל השנים האלו למרות שאיש לא נתן לי שנה אחת של חיים לא האמינו שאצליח לעמוד מול חיות טרף, והנה אני חי וקיים. לא אשכח את גרשון שטמר ויוסל'ה שיינברגר מ'העדה החרדית' מאיימים עלי בפרשת בעלזא לפני ארבעים שנה כי לא אסיים את שנתי, והיכן הם והיכן אני. ניסו לרצוח אותי בכל דרך ולא הצליחו מפני שהתפקיד שאותו אני ממלא הוא כזה שכל עוד שאין מי שיעשה אותו אני קיים בשביל לעשות זאת

בתחום הציבורי כואב לי נורא מפני שבכל חיי האמנתי באידיאה, משנתי ברורה בתחומים שיהודי חרדי חייב לחיות בהם. בעיית הבעיות שבמשך השנים ה'השקפה' משתנית, מאיסור חמור לשבת בקואליציה לא רק שחדרנו אליה כבר יושבים בממשלה. מאיסור חמור לקחת יותר מארבעים אחוז מן המדינה כבר לוקחים מאה אחוז, ומאיסור חמור של לשבת במוסדות הציוניים הרשמיים יושבים היום שם כנציגי 'דגל התורה', ואם חשבתם כי בסאטמאר טוב יותר, כאשר הם צריכים להתמודד עם תקציבי ענק כאשר הם אלו שמקבלים את הכסף הזה הם מתירים את כל מה שהם אסרו על אחרים. מה שקורה עתה בארצות הברית בתחום החינוך זו פשיטת רגל אידיאולוגית, בשביל לקבל מיליונים מקופת הממשלה התירו לימודים שבעבר זעקו כי אלו אסורים וכי הם כפירה בה' ובתורתו, ועתה מעדנים את הניסוחים ומתירים לימודים כ'קאמאן קאר' ועוד כאלו מה שבעבר הלא רחוק איש לא העלה על הדעת שזה בכלל אפשרי

היהדות החרדית הפכה להיות ציונית יותר מאשר הציונים. היא פשטה רגל מכל נכסיה האידאולוגיים. בכל תחום שהם נלחמו בה הם היום אלו אשר מבצעים אותה הלכה למעשה, לדור הבא אין עוד מינימום של מושג מה זו אידיאה חרדית, הפכו אותה לחולצה לבנה ומגבעת ישיבתית ועוד דברים כאלו, ואין זה פלא מדוע הראש של הצעיר החרדי לא קולט את ההתדרדרות הנוראה של המציאות החרדית ובכל תחום. הם מאמינים כי תקציב לישיבות והכוללים זו ברכה, ושוכחים מה טענו גדולי ישראל בעבר כי הכסף הזה הוא מסוכן וגורם למחיקת המחיצות שבין החרדים לחילונים

האידיאה החרדית היתה בנויה על מחיצות חזקות. גדולי ישראל בכל תקופה חיזקו את המחיצות האלו על מנת שיהיה ברור כי אנו כאן והם שם ואין לנו עימם פרט למה שאין ברירה כי אנו גרים באותה מדינה. היום הרסו את המחיצות הכל פתוח עד כדי שאנו דוחפים את עצמנו למקומות שכלל לא רוצים בנו. בעבר הציונות ביקשה להכניס את החרדים למוסדותיה על מנת לבולל אותנו, היום התהפכו היוצרות, הם בכלל לא רוצים אותנו ואנחנו דוחפים את עצמנו למקומות שתכליתן התבוללות. אין דבר כזה לחיות עם האחר יחד ושלא יתחזק הקשר, וכאן החורבן. גדולי ישראל חששו מן הקשר הזה, אסרו את יינן משום בנותיהם עשו הכל שמה שפחות יישבו עימם במוסדות כלשהן, והיום נמצא חרדים וחילונים יחד בכל כך הרבה מקומות כולל בעיריות בכל רחבי הארץ עד כדי שנציגים חרדים חוגגים את חגיהם, וללא כל בושה החכי"ם החרדים ונציגי הרשויות משתפים פעולה במקומות שהרוח של המקום נוגד את האידיאה החרדית

כאשר אני מסכם 73 שנות מדינת ישראל, אני כואב את הרס האידיאה החרדית, את זו הרסו ההשקפיסטים על כל חלקיהם, ובמקום לחנך דור להתבדלות והתרחקות מן החילונים, מעודדים צעירים לחדור למקומות היכן שמציאותם שם פירושו הרס העתיד היהודי ובמיוחד החרדי

השאלה עתה היא האם עלינו לקבל את המציאות ולהשלים עימה או שמא עלינו לעשות כל מה שאפשר לחזור אחורנית ולהשתדל לפחות עד כמה שאפשר להתרחק ממוסדותיה הציוניים. מילא בכנסת אין ברירה מדובר ב'ועד הבית' וחייבים לעשות עד כמה שאפשר שלפחות ישמעו אותנו. אבל בממשלה ובמוסדותיה, כל יום שאנו שם אנו מחדירים סכין באידיאה החרדית. עד היום הזה 'מועצת גדולי התורה' לא אישרה ישיבה בממשלה ומפירים את הוראותיה הברורות שזה אסור בתכלית האיסור, ואם מי שעומדים בראש אין להם את מינימום ההבנה כי זה חייב להתחיל בהם, אז לאן פני העתיד

אוי לנו מן העתיד החרדי בארץ ישראל, כאשר אני צריך לסכם מי ניצח במאבק הפנימי במדינת ישראל, החילונים הם שניצחו, הם מחקו את האידיאה החרדית

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.