רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 באפריל 2021

מכתב גלוי לח"כ בצלאל סמוטריץ'


מכתב גלוי לח"כ בצלאל סמוטריץ'

בצלאל שלום,

בשבוע הקרוב ניתן להשביע בכנסת ממשלת ימין, בתמיכת 59 ח"כים, באם תצטרף אליה ולא תתקע מקלות בגלגליה. 

הממשלה החדשה תהיה ממשלת הימין שמדינת ישראל, גוש הימין, המחנה הלאומי, ההתיישבות והציונות הדתית משוועים לה בעת הזו. היא תכלול שר ביטחון מן הימין, אשר יאשר את ההתיישבות הצעירה ואת הצעדים הביטחוניים הנדרשים למלחמה באיראן ובשאר אויבינו; שר משפטים שיוביל את השינויים המיוחלים במערכת המשפטית, החל מהגדרת סמכויות בג"ץ, עובר בשינוי שיטת בחירת השופטים וכלה בהחלפת הפרדיגמה הפוליטית השלטת בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה; שר אוצר שסוף סוף יוכל לחתום על חוזי רכישת חיסונים; ועוד שורה של שרים שיבצעו את מדיניות המחנה הלאומי.

עקב תוצאות הבחירות, לממשלה זו לא יהיה רוב של 61 ח"כים, והיא תישען על ח"כים שלא יצביעו נגדה, ולכל הפחות סיעת רע"ם שהבטיחה את הימנעותה, אך לא תהיה חלק מהקואליציה.

לפני הבחירות, אתה התחייבת מפורשות פעמים רבות לתמוך בממשלת נתניהו.  בתמורה לכך, הליכוד תמך במפלגה שהקמת ערב הבחירות, ואשר בסקרים לא עברה את אחוז החסימה.  יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הסכים לכלול חבר מפלגתך ברשימת הליכוד, בתמורה להכללת עו"ד בן-גביר מ"עוצמה יהודית" ברשימתך.

נתניהו לא הסתיר את כוונתו ערב הבחירות לבקש את תמיכת רע"ם בממשלה שיקים לאחר הבחירות (אך לא כחלק מהקואליציה), על אף היותם יריב פוליטי.  הוא הצהיר זאת פעמים רבות במשתמע ובמפורש, ביקר בישובים ערביים, ניהל מגעים ישירים עם יו"ר רע"ם וסיעת רע"ם תמכה או נמנעה בהצעות החלטה שהגיש הליכוד בכנסת הקודמת ואפשרה את העברתן. הישענות הליכוד על תמיכת רע"ם לא באה בהפתעה לאיש במדינת ישראל, לבטח לא לך. ועדיין אתה הודעת לפני הבחירות על תמיכתך הבלתי מסויגת בממשלה בראשות בנימין נתניהו.

והנה, אחרי הבחירות התהפכת עלינו לחלוטין. לפתע פתאום הודעת כי תצביע נגד ממשלה בראשות נתניהו באם היא תישען על הימנעות סיעת רע"ם. בכך אתה מנסה לסכל ממשלת ימין בראשות נתניהו. משמע, רימית את הליכוד, שיקרת למחנה הלאומי, הולכת שולל את המתיישבים ביהודה והשומרון, הטעית את בוחריך והפרת את הבטחותיך שהתגלו עתה כמילות שקר ורמיה.

ה"קריאות" שלך לסער להצטרף לממשלת הימין, אשר כלל לא זוכות לתגובה, הן ילדותיות, בלשון המעטה. בוא, אתה לא טיפש ואנחנו לא כסילים. כולנו יודעים שזה תרגיל פוליטי מליגה ג', שהוא לא יותר מתירוץ מופרך והזוי להפרת כל הבטחותיך לבוחרים ולמחנה הלאומי.

עכשיו אתה מסכל הקמת ממשלת ימין. בכך אתה מסכן את קיומה של ההתיישבות הצעירה, אתה פוגע בכלל ההתיישבות, אתה פוגע בביטחון, בכלכלה ובבריאות.

אתה חוזר עכשיו בדיוק על המעשה הבזוי של אריק שרון בגירוש גוש קטיף – אתה התהפכת בהשקפותיך ובהבטחותיך לפני הבחירות ואחריהן מן הקצה אל הקצה, תוך גרימת נזקים חמורים, עד כדי כיליון, להתיישבות, למצביעיך, ולכל המחנה הלאומי. וזאת במילים עדינות.  אתה יכול לחזור כעת על המשפט הידוע לשימצה של שרון – "דברים שרואים מכאן לא רואים משם". לגמרי.

כמו שרון בגירוש גוש קטיף, אתה גם בדקת את תמיכה וההתנגדות למהלך המסוכן שלך בקרב בוחריך, והם הצביעו ברוב מוחלט נגד סיכול ממשלת הימין על ידך. אפילו עם חבריך לסיעה לא התייעצת. עכשיו אתה מפנה עורף לבוחריך ולדעותיהם. שום דבר לא יעצור אותך בהמטת חורבן על ההתיישבות ועל המחנה הלאומי. הכל בגלל האינטרסים האישיים שלך, התקף אגו בלתי נשלט והעדר כל יושר ויושרה.

ההתנגדות שלך לקואליציה בתמיכת רע"ם היא צביעות לשמה.  לא רק ש"נזכרת" בה רק לאחר הבחירות (תוך הפרה בוטה של כל הבטחות הבחירות שלך לבוחריך ולמחנה הלאומי) אלא שמעולם לא הפריע לך להתפלל במערת המכפלה, המנוהלת על ידי ראש עיריית חברון הערבית שהוא מחבל שרצח יהודים; לא הפריע לך מעולם שהווקף המוסלמי, שלעומתם סיעת רע"ם הם ציונים נלהבים, מנהל את רחבת הר הבית ומגביל את חופש הדת והתנועה של יהודים בהר הבית; לא התנגדת מעולם להסכמי השלום עם מדינות ערב או לשיתוף הפעולה הביטחוני עם הרש"פ, על אף שהמעורבים בו הם ממש לא אזרחים ישראלים אשר נשבעו אמונים למדינת ישראל, כפי שעשו חברי סיעת רע"ם לפני ימים אחדים.

מעבר לשקר, רמיה וצביעות, הרי יש במעשיך משום כפיות טובה קיצונית.  שהרי ללא נתניהו, לא היית זוכה בכלל להיבחר לכנסת לא אתה ולא חבריך לסיעה. ועתה אתה משיב לנתניהו רעה תחת טובה.  כדברי ינאי המלך לאשתו שלומציון בגמרא - "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס."

הפתגם הידוע אומר כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה, פעם כטרגדיה ופעם כפארסה.  הטרגדיה היתה בגוש קטיף.  עכשיו הפארסה.  הרי אם "תצליח" במזימתך להכשיל את ממשלת הימין בראשות נתניהו, אז תגרום למדינת ישראל ללכת לבחירות חמישיות, בהן ממילא לא תיבחר. 

לפיכך, אם לא תחזור לכבד את התחייבויותיך לבוחריך ולליכוד לתמוך בממשלת ימין בראשות נתניהו, אנו קוראים לך להתפטר.

אנו קוראים לך להתפטר כדי שלא תגרום נזק חסרת תקנה להתיישבות, שבה עלולים, חלילה, למעלה מ – 25,000 מתיישבי ההתיישבות הצעירה, להיות מגורשים מבתיהם ועשרות ישובים יוחרבו – אסון גרוע פי כמה וכמה מגירוש גוש קטיף.  

הוכחת חוסר אמינות, אי יושר והעדר יושרה למחנה הלאומי, לבוחריך, לארץ ישראל, להתיישבות, ולערכי הציונות הדתית. 

ממשלת ימין, בכל תנאי, היא האינטרס הקיומי של ההתיישבות, המחנה הלאומי והציונות הדתית.  אם אינך מוכן לתמוך בממשלה לה התחייבת, תתפטר. מגיע לציונות הדתית שאדם אמין, אשר מבין את האינטרסים של ההתיישבות והמחנה הלאומי, ייצג אותה בכנסת ובממשלה.

אנחנו לא נחזור על אסון גוש קטיף. ח"כים צבועים מהימין, שמתהפכים דקה אחרי הבחירות, עדיף שיעופו מהפוליטיקה הרבה לפני שיצליחו חלילה לפגוע בהתיישבות, במחנה הלאומי ובריבונות על ארץ ישראל.

אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.