רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 בדצמבר 2020

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

 

שלום וברכה מורי ורבותי!

בימים אלו, ימלאו שלושים יום לפטירתו של הרב זקס זצ"ל, הרב הראשי של בריטניה לשעבר.

אחד מהסיפורים המדהימים על כבוד הרב הם, שבתחילת כהונתו כרבה הראשי של בריטניה, נבחר גם הארכיבישוף הראשי של הנצרות בבריטניה.

רצו להפגיש ביניהם, שניהם רצו לשוחח זה עם זה ולקרב את בני שתי הדתות לבל יהיו קנאה שנאה ותחרות ביניהם. ואז גילו ששניהם, במרכאות, אוהדים את אותה קבוצת כדורגל שבדיוק באותם ימים יש לה משחק נגד אחת המתחרות הגדולות שלהם.

החליטו שגם כבוד הרב וגם הארכיבישוף יגיעו יחד לאותו משחק, ועל המדשאה יפגשו לראשונה.

במהלך המשחק היו בטוחים כל בני הקבוצה הראשונה שהקבוצה שלה עומדת לנצח, כי בין אם ההשגחה הפרטית האלוקית נמצאת ביהדות ובין אם היא חלילה נמצאת בשניה, הרי ששני הגדולים ביותר של הארץ הזו נמצאים כאן במקום ומייחלים להצלחתה של הקבוצה.

בניגוד לכל הציפיות, הקבוצה הזו הפסידה את ההפסד הצורב ביותר שלה מזה שישים ושלוש שנה.

למחרת, כתב אחד העיתונאים שאם גם כבוד הרב וגם הארכיבישוף לא יכולים לגרום לקבוצה שלהם לנצח, כנראה שחלילה וחס אין השגחה מלמעלה.

כבוד הרב מיד הזדרז וכתב מכתב למערכת העיתון.

במכתב הוא כתב: "ברור שישנה השגחה פרטית, ולהיפך, המשחק הזה רק מוכיח עד כמה. פשוט הקדוש ברוך, ככל הנראה, אוהד את הקבוצה השניה"..

למה אני מספר לכם את הסיפור הזה? סיפור מוזר מתחילתו ועד סופו על רב שמעריץ קבוצת כדורגל, לכאורה. על רב שמגיב שהקדוש ברוך הוא הוא זה שמעריץ את הקבוצה השניה.

לקח אחד בלבד אני רוצה ללמוד וללמד יחד את כולנו מדבריו של כבוד הרב הגדול והעצום הזה.

אומר לך כבוד הרב, יקירי! אני נמצא בבריטניה ואני אמור להנחיל תורה ליהודים במקום הזה. וכאן ישנם כללים שלא היו תקפים בדור הקודם ולא קשורים למה שהיה או למה שיהיה.

אני אמור להתאים ואפילו במקרה הצורך לשלוח בדיחה לעיתון בכדי להסית את הויכוח מהשגחה פרטית לויכוח על כשרונו של הרב להצליח ולחמוק מדבריו של אותו כתב.

כל אחד מאיתנו, בכל מקום שנמצא, אמור להרחיב ולהפיץ את היהדות, להפיץ את המעיינות, וכל אחד מאיתנו אמור לעשות זאת בהתאמה לשומעי לקחו.

לפעמים, זו לא תהיה הרמה הגבוהה שהיתה בדורות הקודמים, לפעמים זה יהיה אפילו משהו שבעוד כמה דורות יראה מגוחך. אבל אם אתה יודע ששומעי לקחך, אלו שמסביבך, יכולים להתחזק מאותה בדיחה, יכולים להיות טובים יותר בעקבותיו של אותו סיפור, תספר אותו.

כל עוד שאין כאן בעיה הלכתית, תעשה ככל יכולתך כי המטרה שלך היא לקרב. ומי שרוצה לקרב, לעולם לא מידרדר. ובלשון חז"ל "איידי דטריד למפלט, לא בלע" (חולין ח' ע"ב) - ככל שהוא טרוד לפלוט ולהשפיע, הוא לא יושפע מהבעיות של הסובבים אותו, אלא נשאר חזק ואיתן בדעתו.

יהי זכרו ברוך,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.