רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 במרץ 2020

ראש העיר דה בלזיו מאיים לסגור את בתי הכנסת החרדים לצמיתות

משכו את החבל יותר מדי וזה נקרע, מי שהיה מאמין שראש עירית ניו יורק ישא דברים לעין העולם כולו נגד החרדים ויאיים עליהם כי יסגור להם את בתי הכנסת לצמיתות בגלל ההתנהגות הזו

נגיף הקורונה הוא לא הדבר היחיד המאיים לפגוע בשלמות הקהילה היהודית בניו יורק, עתה מתברר כי עיריית ניו יורק והעומד בראשה ביל דה בלאזיו החליטו כי לא יסבלו עוד כל התקהלות במקומות תפילה "אני מבין שאמונתם של אנשים יקרה להם, ואנו זקוקים לאמונה בזמני משבר. אבל התכנסות מסוכנת עבור כולם", כך אמר ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו בנאום בו הזהיר את בני הקהילה החרדית שחלק מבתי כנסת בה ממשיכים לקרוא תיגר על תקנות הקורונה ולהתכנס בתפילה. דה בלאזיו הזהיר כי מי שימשיך להפר את התקנות יסגר לצמיתות.
"התמיכה בנו מרבנים מכל זרמי הקהילה היהודית מדהימה, ואותו דבר נכון גם לקהילות דתיות אחרות", אמר דה בלאזיו בתדרוך לעיתונאים ביום שישי באירוע בו התייחס לתופעת ההתקהלות לתפילה בחלק מהקהילות היהודיות בעיר.
"מספר קטן של קהילות דתיות, ובתי כנסת ספציפיים כולל כנסיות ספציפיות, לא מצייתים להנחיות למרות התפשטות הנגיף, אני רוצה לומר לכל אלה המתכוונים להגיע לתפילה בסוף השבוע זה, בין בבית כנסת ובין בכנסייה, ולאלה המנסים לכנס תפילה, לאחר שהורו להם כל כך הרבה פעמים לא לעשות כן, לא תהיה לנו ברירה אלא לשלוח שוטרים לסגור את בתי התפילה".
למרות הנהירה ההמונית לתפילות באינטרנט, ואף שרוב בתי הכנסת נסגרו בהתאם לדרישות העירייה שנועדו להאט את התפשטות הנגיף ע"י הגבלת התכנסויות, הרי שיש אנשים שאינם מוכנים לוותר על תפילה בציבור, ונראה כי בתי כנסת רבים עוד נותרו פתוחים, גם אם פעילותם הצטמצמה ונראה כי בכמה בתי כנסת נערכת עדיין תפילה במניין, בניגוד להנחיות.
ראש העיר שזכה לביקורת רבה בראשית המשבר בשל האיטיות בה הורה על סגירת בתי הספר ומוסדות ציבור אחרים בעיר, קרא לתושבי העיר הדתיים, לקחת אחריות והדגיש את הצורך של כל בעלי התפקידים בקהילות הדת בעיר לשתף פעולה כדי לעצור את התפילה ההמונית.
"עליהם לנקוט פעולה נוספת ולהתריע על המצב לרשויות. אנו נקנוס ואף נסגור את בתי התפילה לצמיתות במידה ואלו יתמידו בדבר".
דה בלאזיו סיים את מסיבת העיתונאים בכך שהביע חרטה על הפעולה אותה נאלץ לנקוט, והוסיף כי אנשים צריכים למצוא לדרכים אחרות להביע את אמונתם מבלי התכנסות בציבור.
בינתיים בעיר ניו יורק מברכים על כך שהנשיא נמנע אמש מהטלת סגר שלם על העיר שבה למעלה מ-680 בני אדם נפטרו כתוצאה מהנגיף ועוד כ-33,000 איש לקו בו.עם זאת מאד ייתכן כי הסגר הכולל הינו תהליך בלתי נמנע שהממשל ממשיך לדחות מלפעול לגביו בשל ההשלכות הכלכליות החמורות שעלולות להיות לצעד שכזה על הפעילות הפיננסית הממילא מועטת שמתקיימת בימים אלה בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.