רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במרץ 2020

הניו יורק טיימס: ''יש חרדים שמצפצפים על הוראות הרב קנייבסקי''


מפלס האנטישמיות בעולם עולה בצורה מבהילה: בניו יורק ובניו ג'רזי נעצרו מספר אנשים שאיימו לפגוע ביהודים חרדים כי לטענתם החרדים גורמים להפצת וירוס הקורונה, שהביא למותם של עשרות אלפים ברחבי העולם כולל למעלה מ-500 יהודים - רובם חרדים.

הניו יורק טיימס בכתבה מקיפה על החרדים, בעיקר בבני ברק, מביא נתונים שרק יגרמו לאנטישמיות לעלות, ומסביר לעשרות מיליוני גולשיו "מי בדיוק אשם". ראש עיריית בני ברק, אברהם רובנשטיין, שהתעקש בראיונות לתקשורת הישראלית שבני ברק עשתה כמיטב יכולתה, "אך לא יכול היה לצפות מיהודים חרדים שיאמצו את המגבלות, אתה יודע מה זה לסגור בתי כנסת?", הוא צוטט בטיימס.

הטיימס מציין כי רובנשטיין תקף את הממשלה ואת המשטרה, כשאמר כי "משרד הבריאות אגר מידע וכי המשטרה לא הצליחה להראות יד מספיק חזקה".

"יהודים חרדים שלא מצייתים להוראות הממשלה גורמים לנגיף הקורונה להתפשט כל כך מהר עד כי גורמים בממשלה הישראלית שוקלים לחסום יישובים שלמים כדי להגן על האוכלוסייה הרחבה", כך מפרסם הניו יורק טיימס בביקורת קשה על החרדים.

"הנגיף מתפשט כמו פטריות אחרי הגשם ביישובים חרדיים, פי ארבע עד שמונה מהר יותר מאשר במקומות אחרים בישראל", מסביר הטיימס לעשרות מיליוני גולשיו.

הטיימס מציין כי, "מומחים מייחסים את התפשטות הנגיף אצל החרדים בגלל הצפיפות ומשפחות גדולות, וחוסר אמון עמוק בסמכות המדינה, בורות מהסיכונים הבריאותיים בקרב מנהיגים חרדיים, וסלידה מהתקשורת האלקטרונית והחילונית".

הטיימס מביא את הלווייתו של ראש ישיבת בית דוד שנערכה במוצאי שבת בבני ברק עם כמה מאות אנשים ברחובות העיר, "בישראל כינו את המשתתפים רוצחים או גרוע מכך", כותב הטיימס. "בעיר החילונית ברובה ברמת גן, הסמוכה לבני ברק, ראש העיר דרש אתמול (שני) שיהיה עוצר בבני ברק, ואמר שהנקודה החמה שם אינה עוד פצצה מתקתקת, זו פצצה עוצמתית שהתפוצצה בפנינו". כך הטיימס.

הטיימס מצטט את ד"ר גלעד מלאך, חוקר בפרויקט שילוב חרדים בחברה ובכלכלה במכון הישראלי לדמוקרטיה ומרצה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן. "כשהממשלה הורתה על סגירת כל בתי הספר, ואסרה על התכנסויות של עשרה איש, המינימום הדרוש למניין, רבנים חרדים לא כולם נרתמו", אמר מלאך".

הטיימס מביא את דברי הגר"ח קנייבסקי. "הדמות הנערצת ביותר באחד הריכוזים החרדים הגדולים בישראל, הליטאים, הופיע בסרטון ב-11 במרץ עם נכדו בו דחה את הרעיון לסגור בתי ספר, ואמר שלעשות זאת יותר מסוכן מאשר להשאיר אותם פתוחים", כך מציין הטיימס.

בהמשך נכתב כי "הרב קנייבסקי הוציא לבסוף ביום ראשון הוראה חדשה, והבהיר שחייבים להתפלל ביחידות בבתים, לא בקבוצות בכל סדר גודל, אפילו לא בחוץ". הטיימס מציין כי "יש חרדים שמצפצפים על ההוראות של הרב קנייבסקי".

כתב הטיימס הסתובב בבני ברק, וכתב כי "השיטוט בבני ברק חשף עשרות מנייני תפילה שקטים, חלקם עד 50 גברים, מוסתרים לעיתים קרובות מאחורי הגדר או הקירות מול בנייני דירות, בתי כנסת ובתי ספר חרדיים. בבית כנסת אחד, בו מתפללים גרשו עיתונאי וצלם, כשהם מנסים להסתיר את התפילה".

לטענת אותם מתפללים. "הם לא היו מודעים לכך שההוראות של הרבנים השתנו". הכתב מספר עוד כי "מתפללים בכמה מקומות שאלו אם אנחנו שם כדי לדווח עליהם לרשויות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.