רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

שלום וברכה מורי ורבותי!
והלילה הזה בכל רחבי העולם כמעט ללא יוצא מן הכלל, חוגגים את ליל ראש השנה הלועזי.
דובר בחגיגות בהשקעות של מאות מליארדים, מדובר בסיכונים של גוף ונפש, ומדובר באיבוד עשתונות לחלוטין.
אם מישהו מאיתנו מכיר מאן דהוא שרוצה להצטרף למסיבה כזו, איך אנחנו אמורים להגיב על כך? לריב איתו? להעניק לו את הזכות לשתתף?
אז שימו לב טוב מורי ורבותי!
מייסד הנצרות הוא בסך הכל הוא אחד מבנינו התועים, אחד מהנוער הנושר שלנו שהלך והצליח לייצר קהילה שממנה יצאה דת שלמה. שתבינו מה קורה אם אלו הכשרונות הלא מוצלחים שלנו...
אבל יש כאן משהו הרבה יותר עמוק.
אלו שהיום עובדים את העבודה זרה על שלל צורותיה, בדרך כלל לא באמת מאמינים בה ולכן הם גם לא אסורים בהנאה, זה משהו בסגנון של מצוות אנשים מלומדה על פי ההגדרה ההלכתית.
אז אם יש לך מישהו שכבר רוצה ללכת לכזה מקום, תספר לו את הסיפור הבא.
בני ישראל במהלך כל הדורות הקפידו בלילה הזה שלא ללמוד תורה, הם היו אומרים שהיניקה מלימוד התורה עלולה חלילה וחס להביא כח לאותם שפרשו מן הדרך, ולכן את הלילה הזה הם היו מקדישים אך ורק לניהול חשבונות מדקה, או כל דבר אחר ובלבד שלא ללמוד תורה.
אני חושב שאחינו, שיוצאים בלילה הזה לבלות או להנות או להשתת במסיבות כלשהן, הדרישה מהם צריכה להיות הפוכה, הרי כולנו רוצים להנות מהחיים וכך ציווה אותנו ה' יתברך, הוא רוצה שנהנה כאן יום יום ושעה שעה ולשם כך הוא ברא את העולם.
אבל, הקדוש ברוך הוא רוצה תמיד שהרוחניות והגשמיות יהיו שזורות זו בזו. אם באמת רבותינו הקדוים לשם שינוי בלילה הזה לא למדו תורה, אז אתם שיוצאים בלילה הזה למסיבות, מתבקשים לשם שינוי, כן ללמוד תורה!
דווקא בלילה הזה לומר: "ריבונו של עולם, זה שאנחנו חוגגים את החג הנוצרי הזה, זה שאנחנו יוצאים לכאלה מסיבות ואין בכחנו לומר 'לא' ליצר הרע הגדול שלנו, לא גורע ממנו חלילה וחס להפנות אליך עורף, אלא דווקא בלילה הזה נקרא קריאת שמע בכוונה, דווקא בלילה הזה נקבל על עצמנו קבלה טובה יותר, דווקא בלילה הזה נשקיע ולו כמה דקות בלימוד תורתך הקדושה.
מעז יצא מתוק בעזרת ה' ובישועתו,
ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.