רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 בפברואר 2019

מלחמת יענקי קנייבסקי במרן הגר"ד לנדו - ציוה להחרימו

מאת קו במערכה

המלחמה החדשה מבית חצר רשב"ם. וטו מוחלט על איזכורו והתייחסות להגאון רבי דב לנדא. הרב אלחנן וייסבורד הותנה בפירוש ובתנאי כפול לפני קבלת התמיכה הפומבית מבית רשב"ם, כי כל התמיכה במגביתו תהיה אך ורק בתנאי שלא יזכיר כי הוא זה במהלך הקמפיין את הגר"ד לנדו. ככל הנראה בתגובה לזה, תוקף בחריפות אחד מראשי סניפי הכולל של ישכר באהליך את הכוונה לצאת למצ'ינג, כאשר האבסורד מגיג לשיא חדש. אותו ראש כולל שסילק אברכים בני תורה בגלל השתייכותם למפלגת 'עץ' – בטענה מצטדקת של ועשית ככל אשר יורוך והרבנים מנהיגים ולא מונהגים ויודעים מה שנאמר בשמם, מפקפק לפתע בנכונות ההוראות היוצאות מבית הגר"ח קנייבסקי. וגם: האם מלחמה חדשה זו היא שגמרה להוראת חצר רשב"ם לחברי העמותה בבית הכנסת יחל ישראל להתקפל ולרדת מהעץ???
כפי שאתם יודעים, בין הגר"ד לנדא לבית ברשב"ם תמיד שררה חוסר כימיה ואחדות. הגר"ד לנדא היה ועודנו סבור, והוא אינו מסתיר זאת, כי כמה נכדים סוררים שולטים בבית, וכל ההוראות היוצאות משם פשוט באות מכח הפקרות ולפי המרבה במחיר. וכולם הרי יודעים זאת, ואין ספור הקלטות והסרטות הוכיחו זאת. משכך הגר"ד לנדא דחק מאוד בהגריג"א שיטול את שרביט ההנהגה, אך לאכזבתו הגרי"ג אדלשטיין יישר קו עם הוראות רשב"ם, ואחריו גם כן שאר רבני סלבודקא נגררו אחרי החלטות הנכד יענקוש ואביו שאקי. השיא היה באלעד, שם בנפשו של הגר"ד לנדא והגרמ"ה הירש היה לתמוך בתלמידם ישראל פרוש, אך בשל דילים של דרעי עם יענקוש באמצעות יוסף חיים כלף, ישרו כולם קו אחרי הנכד. לא יאומן כי יסופר.
אלא שלאחרונה החליט הגר"ד לנדא כי הסיפור תם, והורה לנציגי דגל באלעד שיפוצצו את הווטו שהטילו עליהם שליחי יענקוש קנייבסקי, הדיין רב סילמן והרב יואל פרידמן, ויתמכו בתקציב לעיר אלעד – כלומר לתמוך בפועל בישראל פרוש. הדבר הכה בהלם מוחלט את דגל התורה שלא ידעה את נפשה, והייתה פיצוץ אטומי היישר לפניו של יענקוש הצעיר. לא רק שכל הבניין והמהלך אותו הוביל – נפל, אלא הוא פשוט יצא נפסד ובזוי ביותר מול ש"ס ששמרו לו אמונים למרות המלקות שהם עברו מהם בבית שמש.
כעת אנו חושפים שבתגובה החליטו בחצר רשב"ם להטיל ווטו והדרה מוחלטת על הגר"ד לנדא. לפי מה שנודע לנו, לקראת הקמפיין של רשת הכוללים ישכר באהליך של הרב אלחנן וייסבורד, כשהוא כמובן דבר ראשון מבקש וצריך את הענקת התמיכה של חצר רשב"ם והוצאת מכתבים מזוייפים בסגנון בנפשי הדבר ותמונות מיוחדות וכו', הותנה עמו תנאי כפול ומכופל. אין להזכיר בכל הקמפיין בשום פנים ואופן את שמו של הגר"ד לנדא. חרם מוחלט. מי שמורה הוראות כנגד דעת יענקוש, יודח מהשפעה ציבורית – חד וחלק.
אגב ביתד הנשלט בידי זעליג אורלנסקי מחצר דודוש דווקא נהנים מהמלחמה הזו, וכמו בדווקא מעתה מכניסים ככל האפשר את תמונתו ושמו של הגאון רבי דב לנדא.
אלא שמעשה זה של ישכר באהליך וההחלטה בכפיה להדיר את הגאון רבי דב לנדא מהקמפיין, לא התקבלה בשקט ובהסכמה על ידי כולם. באופן מפתיע ביותר, יצא בימים האחרונים ממש, אחד מראשי הכוללים של אחד הסניפים של ישכר באהליך, הרב רוטשליד, במתקפה חריפה ביותר על כל עניין המגבית הנערכת על ידי רשת הכוללים שלו, כשהוא תוקף בחריפות רבה את העובדה שמבקשים מאברכים לצאת לבקש כסף, וכן על זה הדרך.
האבסורד הגדול הוא שאותו ראש כולל שסילק אברכים בני תורה מהכולל הכל בחסות 'מרנן ורבנן' וכמובן שזה לא החצר והכל זה הם והם מנהיגים ולא מונהגים, מגלה לפתע תמימות או התפכחות או צביעות – השאלה מאיזה צד מסתכלים על כך, ופשוט טוען שהוא לא שמע מפורש והוא לא מאמין שהרבנים מורים לעשות כך, למרות שכולם ראו את התמונות וההסרטות מתמיכת הגר"ח קנייבסקי במגבית זו. כי כמו שתמיד ידענו, המרנן ורבנן שלהם זה רק תירוץ לפרצי השנאה ולאהדת המפלגה.
אין לנו ידיעה ברורה על הקרבה והשייכות בין אותו ראש כולל לסלבודקא והגר"ד לנדא, אך צירוף הדברים מטים לכך שאכן בעקבות ההדרה של הגר"ד לנדא, הגיע המתקפה.
ובתוך כך יש טוענים שהיא היא הסיבה להתקפלות המוזרה אתמול בבוקר של חברי העמותה בעניין בית הכנסת יחל ישראל' שפשוט נסוגו ללא כלום, לטענתם בשם הגר"ח קנייבסקי.
הסיבה היא שאחד הרבנים שהיה קצת מעורב בסיפור הנ"ל היה הגר"ד לנדא שכתב מכתב לחו"ל על מנת לעזור לאסיפת כספים למען הבית כנסת החדש שישמש את חברי העמותה הפורשים, כאשר לפי ההסכם שהיה צפוי להיחתם, סכום משמועתי נוסף יכנס על ידי בני התורה הנשארים בבית הכנסת יחל ישראל. ואת זה ינעקוש לא יכל להכיל. ברגע שהוא שמע שהגר"ד לנדא בתמונה, שהוא זה שמבקש במכתב לסייע בידם ולבנות בית כנסת חדש, הורה יענקוש לאלתר, לא בית כנסת ולא חדש, רק לא הגר"ד לנדא, ובכך נולדה ההוראה החריגה – לעזוב הכל, אבל הכל ולוותר ללא כלום לבני התורה.
מלחמת המחנות בבני ברק שנת תשע"ט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.