רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 בספטמבר 2018

בין דגל התורה לויזניץ‎ - התסבוכת של האברכים

כידוע לכל דרדק מאז שהרב שך נפטר נקלעה תנועת "דגל התורה" למשבר מנהיגות שהלך והחמיר עם פטירת הרב שטיינמן, עד למצב היום שבו יש כבר "דגל-רשב"ם" ויש "דגל-ראב"ד", יש "דגל-ירושלים" ויש את רוזנטל מטלז-סטון שעושה מה שבא לו....
מאז שמרן אדמו"ר שליט"א תפס את המושכות בשיכון, אין רגע דל. אמרתי "תפס את המושכות", הלוואי! הרשל כץ ובנציון שטנגר עדיין מתגוששים ביניהם מי תפס באמת את המושכות. זה לא סוד בין אנ"ש שמה שלא מצליחים דרך הרשל עושים דרך בנציון וכן בכיוון ההפוך.
בהתחלה זה בקושי היה מורגש, אך הדרג הבכיר ידע תמיד שישנם שני כתובות. עם הזמן זה התרחב והשפיע על הרבה דברים, למשל על השליטה בכספי הבנייה של הבניין החדש. מדובר בסכומים אדירים, וכל אחד רצה את השליטה על זה. בסוף הסכימו על פשרת אין-ברירה וגם בנציון וגם הרשל חברים בוועד ההנהלה של "בית ויזניץ".
אלי גוטסמן, - הבן של אהרן גוטסמן, שמצליח בתורו לתמרן בין הצדדים בהצלחה יתירה ולשמור על מעמדו ותפקידו - הצליח לקבל לידיו את קופת מכירת המקומות המכניסה הון עתק לכיסו (הוא הרי לא עובד בהתנדבות...) דבר שכשלכעצמו גורם לכעס ומרמור רב בין האברכים. אבל מול המינוי הזה של בנציון שטנגר, הרשל כץ לא נשאר מאחור ומינה את ישראל נח מרגליות לאחראי על הבנייה בשטח. אבל לא ניכנס עכשיו לסיפורים המלוכלכים ולדם הרע שזורם מאחרוי הדלתות הנעולות.
לאחר כל הפרשיות ההזויות של מכירת המקומות בביהמ"ד החדש הגיע ה"מכה בפטיש": להחזיקם - ארגון הצדקה והחסד שלנו הודיע לאברכי הכולל שמי שקנה מקום בביהמ"ד אינו זכאי לקבל את הזיכויים החודשיים לקניית מוצרי יסוד הניתנים לכל אברכי הכולל בארה"ק.
רק כדי לסבר את האוזן, התלושים האלו ניתנים ע"י גוף חיצוני כידוע, כך שלהחלטה הזאת של הנהלת הארגון יש השפעות בלתי מבוטלות על הציבור.
זאת ועוד, הלחץ האדיר המופעל כלפי כל אחד מאיתנו לקניית מקום בביהמ"ד הינו למעלה מן המשוער. איומים, הפחדות, לחצים משפחתיים, הכל כי "חייבים" לקנות מקום בבית המדרש שהרבה אברכים הגרים מחוץ לבני ברק בקושי מגיעים להתפלל פעמיים - שלוש בשנה ואינם מבינים למה הם חייבים לקנות מקום בסכום עתק. אבל מי שלא קונה - מסומן. ולסימון הזה יש השלכות ועוד חזון למועד לפרסמן.
כחלק מהלחץ האדיר המופעל על קניית מקומות בסכומי עתק, הוחלט השנה (ע"י מי?) שמי שלא חתום על הו"ק ל"קהילה" אינו יכול לקנות כלל מקום לימים הנוראים! נראה הגיוני? תלוי בעיני מי!

אברך פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.