רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 ביוני 2018

הרופא נתן לו חדשיים השופט 25 שנה

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד,  ערש"ק פר' בלק – תשע"ח - לידידיי היקרים קוראי 'מעדני הפרשה' הי"ו
 
מסירות נפש של ממש היתה לי השבוע להתיישב בכבדות ולערוך את הגליון שחלק מהם הם חידושים שנתחדשו בס"ד,
כאשר ראה משה רבינו את אחותו מרים מצורעת כשלג, ומצורע חשוב כמת, אמר" 'אל נא תהי כמת אשר בצאתו מרחם אמו ויאכל חצי בשרו', הרי שכאשר אח או אחות נמצאים בצער זה כמו סכין בבשר החי של אחיו ואחיותיו.
אחי הצדיק הרב אליהו בן מאנצ'י זקוק לרחמי שמים מרובים, אנא, הרבו תחינה ובקשה עבורו, הלא הוא הגבר משמח אלקים ואנשים, כמה חתן כלה זכה לשמח, אח הוא לכל נשברי ונדכאי לב, אמרו חז"ל: ׳לעולם יתפלל אדם שלא יחלה, שאם חלה אומרים לו, הבא זכות ותינצל, שנאמר אם יש עליו מלאך מליץ אחד׳.
הבה נלמד זכות על אחי אליהו בן מאנצ׳י.
 
מעשה שאירע ביום ראש השנה תש"ע. שהיה ר׳ אליהו שליט״א עומד על בימת ביהכנ״ס 'זכרון משה' והשופר בידו, ביהכנ״ס מלא על גדותיו, המקרא אומר ׳תקיעה׳ ור׳ אליהו מנסה לתקוע ואין קול ואין צליל. הכל חרדים ויראים והלבבות רועדים.
 
מנסה לשנות זוית / להחליף שופר, ואין תגובה, פניו מאדימות ממאמץ, מעזרת נשים כמובן מתחילות להישמע בכיות חרש, כל הציבור עטוף בטליתות עיניהם נשואות אל הבימה והעומד עליה, שקט מתוח באויר, כל אחד ממלמל את המילים ׳קרע שטן׳.
 
בלית ברירה הוא מעביר את השופר לאחיו הבעל תפילה ר׳ דוד שליט״א העומד לידו, ויהי אך הקריב ר׳ דוד השופר לפיו וקול תקיעה אדיר ניסר את חלל ביהמ״ד ויהי קול השופר חזק מאוד.
 
מטבע הדברים, בושה גדולה והרגשת כלימה נוראה מילאה את ליבו של ר״א, הנה, אותו שופר, אותו מעמד, אצלי נדם ואצלו רעם.
 
אחר התקיעות, יצא ר׳ אליהו החוצה והרים עיניו לשמים ואמר לבורא כל עולמים: ׳רבש״ע, בושה גדולה עברתי זה עתה, ממש ׳אזל סומקא ואתא חיוורא׳ אבא, אחי ר' דוד ׳תקוע׳ עם 3 ילדים בשידוכים בני 19-22, הריני מקדיש את כל הבושה הזאת והכפרת עוונות שלצידה, לזכות אחי ר״ד שיוושעו ג׳ ילדיו בזאת השנה׳.
 
אכן: בין יו״כ לסוכות התארס הגדול מתוך השלשה, באמצע החורף בא השני בקשרי שידוכים ועד סוף אות שנה גם השלישי חגג אירוסין.
 
ועתה שוו בנפשכם, ר׳ אליהו שוכב על ערש דוי וזקוק לרפואה וישועה גדולה, יש לנו אב גדול בשמים שממנו לא ייפלא כל דבר, יודע הוא מה טוב לברואיו והכל עם חשבון, והוא אומר האם יש מלאך מליץ אחד, הנה הבאתי סיפור זה אשר רבים היו עדיו, והוא ודאי יכול לשמש כמליץ עבורו, אמרו בבקשה כמה פרקי תהילים, קבלו על עצמכם להשתדל שלא לדבר בשעת קדיש וחזרת הש"ץ וקריאת התורה והתחננו לפני הבורא שיוסיף שנות חיים לא׳ אליהו בן מאנצ׳י מתוך בריות גופא ונהורא מעליא.
 
ישראל מעל המזל והבורא הוא כל יכול ויקיים בו ׳יקום והתהלך בחוץ׳, יחזור לאיתנו ויחדש נעוריו כקדם, קל נא רפא נא לאחי אליהו בן מאנצ׳י בתוך שאר חולי ישראל
 
ומכיון שכל חייו הוא עסוק בלשמח יהודים, לא אוותר על מילתא דבדיחותא לזכותו.
 
גוי ענק ממוצא אפריקני, חש שלא בטוב ופנה לעשות בדיקות רפואיות, אח"כ נכנס במתח גדול אל הרופא לשמו את משמעות תוצאות הבדיקות המלאות מילים לועזיות מורכבות.
 
הדוקטור חובש את משקפיו ומעיין בדפים, מרים עיניו ואומר לו: 'אני נותן לך מקסימום חודשיים'.
 
הגוי לא עמד בלחץ, שלף אקדח וירה ברופא למוות.
 
כאשר הקריא השופט את פסק הדין פרץ הגוי בצחוק גדול ומשחרר, 'זה השופט שאני אוהב, הרופא המושחת נתן לי מקסימום חודשיים, והשופט המלומד נתן לי 25 שנה'...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.