רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 ביוני 2018

הכינוס בלייקוואוד יחצנו"ת שנכשלה טוטאלית


את העיר לייקוואוד אני מכיר תוך תוך עשרות שנים, לא רק מאז שאני עוסק בכתיבה וחוקר את הקורה בציבור החרדי הגיסים שלי והרבה ממשפחתי גרים שם, אני מגיע לשם הרבה לשמחות ואירועים מלווה את המקום לפחות 45 שנה וקובע כי אם היינו מתעניינים ושואלים את הציבור במקום האם יש להם ענין במחלוקות הליטאים בארץ, רוב רובם היה אומר כי הם מתרחקים מכך הם אינם רוצים להיות חלק מזה, כולל מי שהכי קרובים לראשי הישיבה בלייקוואוד שחלקם קרובים יותר למחבלים כאשר שואלים אותם האם אתם רוצים להביא את המחלוקת לעירכם הם אומרים לא באל"ף רבתי, זה לא חסר לאף אחד במקום

ביום ראשון התכנסו המחבלים והשאלה שהכל שאלו לשם מה צריך כינוס כזה, הם פרסמו וקראו לכל התושבים להגיע, ומי שראה את התמונות (פרסמנו אותם כאן באמצע השבוע) זה היה יותר מבזיונות, לא רק שמלכתחילה לקחו אולם לא גדול במיוחד, גם את זה לא הצליחו למלאות, ועל כולם אפילו רבנים הם לא הצליחו להביא, היה זה בזיונות ממש בפרופורציה למספר התושבים בלייקוואוד שהיום היא עיר בת אלפים רבים, בקושי מאתיים איש ואולי אף פחות מתוך יותר מחמש עשרה אלף קולות שיש לחרדים במקום כולל גברים ונשים, כך שהחצי הם גברים יחד עם בחורי הישיבה, הם אמורים היו למלאות לפחות כמה אלפים ולא הצליחו, ומה שמשפיל עוד יותר שחלק מן המשתתפים הגיעו מברוקלין ומונסי

אומר לי אחד מן המכובדים בעיר שאף אחד לא מבין לשם מה היו צריכים כינוס כזה מה זה נותן לתושבי העיר ולציבור, על המחלוקת כבר שמעו מספיק, הבעיה היתה ר' מלכיאל קוטלר רצה לעשות היכרות של הציבור עם ר' שמואל דויטש הוא האמין כי יבואו אבל בעקבות קריאת הרבנים שלא ללכת לשם אכן כמעט כל העיר שמעו בקול הרבנים ולא הגיעו, ולא השיגו את מטרת הכינוס שהיה כינוס של יחצנו"ת לר' שמואל דויטש שרוצה שיכירו בו כמנהיג גם בליייקוואוד ולמד להבין כי יש לו עסק עם קבוצה פצפונית בלבד

הם הכריזו כי יהיה זה כינוס של 'רבבות' לא פחות ולא יותר, אז למדנו שמאתיים איש זה אצלם 'רבבות', ובאשר לבימה בשל הבושה נאלצו למלאות אותה עם חסידישע, 'הגאונים' של לייקואוד לא רצו להיות שם

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.