רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 באוקטובר 2016

בית המשפט: אל למשטרה להרחיק יהודים מהר הבית בחגים



מאת מקדשער

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשתם של שלושה ילדים יהודים שביקשו שלא לאשר למשטרה להרחיק אותם מהר הבית בימי החגים. 

שעתיים לפני כניסת השבת דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להרחקתם של הילדים מהעיר העתיקה בין היתר כיון "שהמשיבים לא יוכלו להימצא באזור המקודש להם בחגים".


ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה 5 תלמידים יהודים שהתפללו בשערי הר הבית. החמישה נעצרו למרות החלטת בית משפט המחוזי לפני שבוע שאסר על המשטרה למנוע את התפילות במקום.

בתמורה לשחרורם דרשה המשטרה מהחמישה שיחתמו על הסכמתם להרחקה מכל העיר העתיקה למשך 15 ימים. שלושה מהילדים סירבו וטענו כי ישנה חשיבות יהודית לעלות להר הבית בימי החגים. 

המשטרה הזמינה אותם לבית המשפט, בבקשה שיורה על שיחרורם בהרחקה.

עורך הדין רחביה פילץ מארגון "חוננו" ייצג את הילדים וטען כי קבלת בקשת המשטרה תמנע מהם את העליה להר הבית בחגים, ומבחינתם יש בעליה להר מצווה חשובה שמניעתה תפגע בהם באופן לא מידתי.

בית המשפט קיבל את טענת הילדים, דחה את בקשת המשטרה והורה לשחרר את כולם מבלי למנוע מהם את העליה להר הבית.

"יש לזכור כי אנו מצויים בתקופת החגים, וקבלת בקשת המשטרה במלואה תביא לכך שהמשיבים לא יוכלו להימצא באזור המקודש להם בחגים אלה", פסק בית המשפט בהחלטתו.

בית המשפט הוסיף כי נוכח הנוכחות המוגברת של המשטרה בהר הבית אפשר למלא את מבוקשתם של הנערים לעלות להר הבית מבלי לחשוש להפרת שלום הציבור. "בעליה להר הבית עצמו יש נוכחות קבועה של משטרת ישראל היכולה למנוע מראש התרחשויות שעלולות להביא להפרת שלום הציבור" כתב השופט אלעזר נחלון. "אני מורה כי המשיבים לא יתקרבו במשך חמישה ימים, למרחק הקטן מעשרים מטר, משער המג'לס בלבד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.