רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 באוקטובר 2016

רק תיקון הדברים יחזיר את חב"ד לדרך הישר

אני מקבל הרבה מכתבים במיוחד ממשיחיסטים המאמינים כי המאבק הוא פנים חב"די כאילו בין משיחיסטים למי שהם לא משיחיסטים והם חיים בטעות מרה, המאבק הזה הוא פנימי חב"די ללא כל קשר לקבוצה, ואפתיע אותם שיש לי הרבה עידוד דוקא ממשיחיסטים חסידישע יונגעלייט הזועקים מרה על מה שעושים כאן, חוק הגיוס מטריד את כולם לא רק צד אחד, וטוב שזה כך, הענין הוא חב"די ללא מחיצות

אבל לא על זה אני כותב אלא על נקודה אחרת. הציבור בחב"ד ובמיוחד אותם שכותבים לא קולטים את עומק הבעיה, הם מקשרים זאת עם מאבקים פנימיים ולא מעלים על הדעת כי בראש וראשונה יש לנו כאן אחריות כלל ישראלית ולאו דוקא חב"דית, הסיבה שנכנסתי לענין היה בשל מה שקורה למי שאינם בחב"ד בגלל ההסכם הזה, כשיחד עם זאת זה התפתח לוויכוח פנימי קשה שזה ענין אחר

חוק הגיוס הוא חוק כללי לא רק חב"די, כולנו באותה סירה. נכון שלחב"ד יש בעיה שאין לישיבות אחרות, מפני שבחב"ד נוסעים ללמוד שנה או שנתיים ב-770 בברוקלין והצבא לא רוצה לאשר זאת, אבל החוק כחוק הוא אותו חוק לחב"ד ולאחרים ביהדות החרדית, ושוב, כולנו בסירה אחת

לכן, לא יתכן לעשות חור בספינה ולומר אני עושה חור בחדר שלי ואל תתערב לי במה שאני עושה, מפני שכולנו נטבע, כאן חייבים לעצור את מי שעושים את החור הזה, וטעות גדולה היתה התערבות הקנאים, מפני שעושה רושם כאילו הקנאים נגד ההסכם, ואין זה כך, היהדות החרדית כולה מקצה לקצה נגד ה'הבנות' הללו מפני שזה מזיק לכולם

אין זה אומר כי לחב"ד אסור לטפל בבעיות הפנימיות שלה, ברור שכאשר בחורים הסתבכו עם הצבא בגלל שנסעו ללמוד צריך לסייע להם, ואפשר גם לשבת ולעשות הסכמים, אבל פרטיים ולא כלליים, אסור לרבנים לפרסם מכתב כללי כאילו שכל חב"ד בגיל 24 או 26 הולכים לצבא, היה לא תהיה, הרבי לא איפשר דבר כזה וגם הרבנים בישראל אין להם את הסמכות לכך, מה שהם יכולים זה להורות איך לטפל בבעיות קיימות ובשום אופן לא לתת הוראות עתידיות בענין הזה, מפני שאיננו יודעים מה יחולל החוק הזה ולאן זה הולך ובעיקר כיצד היהדות החרדית מתכוונת להתמודד עמו בשנה הבאה כשזה יכנס לתוקף, חייבים להמתין להתפתחויות ולעבוד יחד על מנת שכולנו נשרוד היהדות החרדית מקצה לקצה ולא נגרום חלילה נזק נוראי שיהיה קשה מאוחר יותר לתקן

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.