עדיין לא יבשה הדיו
מאז שכתבתי על האם יש או אין אלימות ברחוב החרדי, וראו איך עבר עלינו
השבוע, עם כל כך הרבה אלימות. המסר נשלח למי שצריך, שהציבור החרדי הוא כלל
לא 'עדין', אין דבר כזה להתווכח ולשכנע, אצלנו החרדים קיימת שפה אחת, מכות,
אם אינך מסכים עימי אז תחטוף בצורה שיכאב, ומציאות היא מה שקרה בין הרבנים
או העסקנים זמיר כהן ואמנון יצחק מספיק בשביל לקלוט ולהבין כי אין אצלנו
דבר כזה של ויכוח מתורבת, יש אצלנו הכפשות וכינויי גנאי, זו השפה החרדית אם
תרצו או לא תרצו
מה לנו יותר ממה שעברו השבוע החכי"ם החרדים הממלאים תפקיד של שלוחים, גם אם אקבל שהם לא צדיקים ועושים מה שהם רוצים אבל בענין כזה גם אם רצו לא יכלו בשל תשומת הלב הציבורי לכל סעיף בענין והם נאלצו לקבל רשות מגדולי התורה, אחרת הם היו מחסלים את עצמם גם אם היו עושים טוב, ולמרות שהכל ראו איך שהם יושבים אצל גדולי התורה, זה לא הספיק בשביל שימתינו להם לצד ביתם או בשמחות והראו להם את נחת הזרוע של אותם אלימים
האם אותו סופר שטוען כ אין אלימות אצל החרדים יודע על מה ולמה הכו? האם החכי"ם החרדים הרימו יד על המחבלים או על הקנאים? והאם אותו וויכוח בין הרבנים הספרדים הוא אכן כזה שמגיע על זה מכות?
יתכן מאוד ואפשר לבא בטענות למי שהתחיל ובמקרה זה זמיר כהן שירד על אמנון יצחק שכדרכו וטבעו הוא לא להשאר חייב והכה בו כפי שהיה צפוי כששמעו את דבריו של זמיר כהן, ובכל זאת האם יש הצדקה למכות? כן, זו השפה החרדית, ומי שאינו קולט זאת חי בהונולולו
אזכיר לאותו סופר שכל כך משוכנע שהחרדים 'עדינים' ואינם יודעים מה זו אלימות, כי בניו יורק וכן באירופה קיים וויכוח מר בשכונות החרדיות על העירוב, ישנם רבנים שהם בעד העירוב וישנם האוסרים, לכאורה יעשה כל אחד על פי רבותיו. אבל האם האחרים משלימים עם זאת, או שמא אשה שמטלטלת בגלל שהרב של בעלה מתיר זאת, חוטפים ומסירים את הפיאה מעל ראשה בשבת משאירים אותה חשופה לעין כל כעונש על שטלטלה למרות שהיא שייכת לחסידות או קהילה שהם בעד העירוב
האם יודע אותו סופר מה עושים אוסרי העירוב לאלו שמטלטלים בווילימסבורג, ואיזה גהינום עוברים שם במיוחד בחדשי הקיץ? האם שמע אותו סופר כי בבורו פארק ישנם בתי כנסת שיש שם שלט בכניסה אם הינך מטלטל אסורה לך הכניסה לבית הכנסת, אסור לענות אחריך אמן ואסור לך לומר קדיש, האם התנסה פעם אותו סופר במה שחשים יהודים רבים בבורו פארק או בווילימסבורג כשהם נכנסים לבית כנסת ששם נוהגים אחרת, מה שעושים בסאטמאר לבעלזאי ולחסיד קלויזנבורג. ב"ה מאז הפילוג בסאטמאר כבר לא מרגישים זאת כל כך מפני שהם עסוקים במחלוקת פנימית, אבל לפני כן, שמעון וואלף קליין לא היה יכול להתפלל בסאטמאר כפי שעשה אתמול ואיש לא נגע בו למרות שהוא הגבאי של הבעלזער
כן, הציבור החרדי הוא אלים, ולא יעזור לאותו סופר לטייח את המציאות הזו. כן, זה כואב, ולכן אין מנוס אלא לטפל בבעיה, טיוח פירושו לחזק את האלימות החרדית, ובזה נלחם ככל שהקב"ה יתן לנו כח
מה לנו יותר ממה שעברו השבוע החכי"ם החרדים הממלאים תפקיד של שלוחים, גם אם אקבל שהם לא צדיקים ועושים מה שהם רוצים אבל בענין כזה גם אם רצו לא יכלו בשל תשומת הלב הציבורי לכל סעיף בענין והם נאלצו לקבל רשות מגדולי התורה, אחרת הם היו מחסלים את עצמם גם אם היו עושים טוב, ולמרות שהכל ראו איך שהם יושבים אצל גדולי התורה, זה לא הספיק בשביל שימתינו להם לצד ביתם או בשמחות והראו להם את נחת הזרוע של אותם אלימים
האם אותו סופר שטוען כ אין אלימות אצל החרדים יודע על מה ולמה הכו? האם החכי"ם החרדים הרימו יד על המחבלים או על הקנאים? והאם אותו וויכוח בין הרבנים הספרדים הוא אכן כזה שמגיע על זה מכות?
יתכן מאוד ואפשר לבא בטענות למי שהתחיל ובמקרה זה זמיר כהן שירד על אמנון יצחק שכדרכו וטבעו הוא לא להשאר חייב והכה בו כפי שהיה צפוי כששמעו את דבריו של זמיר כהן, ובכל זאת האם יש הצדקה למכות? כן, זו השפה החרדית, ומי שאינו קולט זאת חי בהונולולו
אזכיר לאותו סופר שכל כך משוכנע שהחרדים 'עדינים' ואינם יודעים מה זו אלימות, כי בניו יורק וכן באירופה קיים וויכוח מר בשכונות החרדיות על העירוב, ישנם רבנים שהם בעד העירוב וישנם האוסרים, לכאורה יעשה כל אחד על פי רבותיו. אבל האם האחרים משלימים עם זאת, או שמא אשה שמטלטלת בגלל שהרב של בעלה מתיר זאת, חוטפים ומסירים את הפיאה מעל ראשה בשבת משאירים אותה חשופה לעין כל כעונש על שטלטלה למרות שהיא שייכת לחסידות או קהילה שהם בעד העירוב
האם יודע אותו סופר מה עושים אוסרי העירוב לאלו שמטלטלים בווילימסבורג, ואיזה גהינום עוברים שם במיוחד בחדשי הקיץ? האם שמע אותו סופר כי בבורו פארק ישנם בתי כנסת שיש שם שלט בכניסה אם הינך מטלטל אסורה לך הכניסה לבית הכנסת, אסור לענות אחריך אמן ואסור לך לומר קדיש, האם התנסה פעם אותו סופר במה שחשים יהודים רבים בבורו פארק או בווילימסבורג כשהם נכנסים לבית כנסת ששם נוהגים אחרת, מה שעושים בסאטמאר לבעלזאי ולחסיד קלויזנבורג. ב"ה מאז הפילוג בסאטמאר כבר לא מרגישים זאת כל כך מפני שהם עסוקים במחלוקת פנימית, אבל לפני כן, שמעון וואלף קליין לא היה יכול להתפלל בסאטמאר כפי שעשה אתמול ואיש לא נגע בו למרות שהוא הגבאי של הבעלזער
כן, הציבור החרדי הוא אלים, ולא יעזור לאותו סופר לטייח את המציאות הזו. כן, זה כואב, ולכן אין מנוס אלא לטפל בבעיה, טיוח פירושו לחזק את האלימות החרדית, ובזה נלחם ככל שהקב"ה יתן לנו כח
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.