גפני מתעלם מן העיקר מדוע 'יהדות התורה' אינה מסוגלת לממש את הפוטנציאל של עוד שלשה מנדטים לפחות
כשהוא מופיע בפני בחורים ליטאים אין מי שישאלו אותו את השאלות הנוקבות שעליהן הוא היה מתקשה לענות, הוא מספר להם סיפורים על מה שהיה או לא היה לפני שלשים שנה, ומתעלם מן הנקודות העדינות והעיקריות, מדוע הגענו לכך, שהחרדים מתרחקים מן הפוטנציאל שלנו, וזורק את האשמה על החסידים כאילו שרק הם מצביעים למפלגות אחרות, בעוד שלמעשה רבים מן הליטאים יחד עם החסידים מצביעים למפלגות אחרות. ויש לכך סיבה, מפני שהם לא מוצאים ברשימה את מי שמייצג אותם, בחירות פנימיות היו לפני כארבעים שנה בשנת תשל"ו ומאז כל דאלים גבר ומדוע שמי ירצה להצביע עבור יצורים שחלקם בעיניהם שפלים ונבזים, כאלו שאם היו מתמודדים ברשימה משלהם לא היו משיגים את קולם בשום דרך
לחסידים יש יותר מצביעים מן הליטאים - בבחירות תשמ"ט החסידים קיבלו 5 והליטאים בקושי 2
גפני מחלק וקובע כי 4 מנדטים הם של הליטאים ורק 2 של החסידים, על סמך מה הוא קובע, על סמך הדמיון הפרוע שלו, הוא אומר שיש לו הוכחות, אולי יספר לנו איך הוא מגיע למסקנה הזו, האם היו בארבעים שנה האחרונות בחירות, כן, היה פעם אחת בחירות בשנת תשמ"ט הליטאים הופיעו בנפרד והחסידים בנפרד, החסידים קיבלו 5 מנדטים והליטאים בקושי 2 מנדטים לאחר מאבקים בבית המשפט ובחירות חוזרות בכמה קלפיות, אז על סמך מה הוא קובע כי לליטאים 4 מנדטים ולחסידים רק 2. בינתיים בכל התמודדות שהיתה ידם של הליטאים היתה על התחתונה, גפני וחבריו מעולם לא הצליחו בבחירות כלשהן לא בבחירות הפנימיות ולא בבחירות תשמ"ט שזו היתה היחידה שהופיעו בנפרד להוכיח כי כוחם חזק, ההיפך בכל בחירות הם קיבלו חצי ממה שטענו שיש להם
הרב שך זעם גם על כך שהחסידים קיבלו 5 ומפלגתו בקושי 2
משה גפני דיבר בפני בחורי ישיבה ואמר כי הרב שך זעם כשעשו הסכם חלוקה של 60-40 לטובת החסידים, הוא רק לא סיפר לאותם בחורים שבמוצאי הבחירות בתשמ"ט כאשר נודע כי לחסידים 5 ולליטאים לא בטוח כלל שהשני יכנס, הרב שך זעם וצעק מהיכן לחסידים 5 מנדטים. יצויין כי לפני כן יחד החסידים והליטאים בקושי הצליחו להכניס 4 מנדטים, אז איך לחסידים לבד היו 5 ולליטאים 2 שיחד הם 7 מהיכן צצו עוד 3 מנדטים? אף אחד מהבחורים לא שאל את גפני שיסביר מהיכן הם הגיעו פתאום, ומדוע בבחירות מיד לאחריה כאשר שוב הופיעו הליטאים עם החסידים יחד, הכניסו בקושי 4 מנדטים כאשר הרביעי התחלק ברוטציה עם החמישי, אין מינימום של ספק, כי היום לחרדים האשכנזים פוטנציאל של כעשרה מנדטים, אבל 3 מנדטים לפחות מצביעים למפלגות אחרות, מפני שאינם מוכנים לקבל תכתיבים של בודדים שיקבעו מי יישב בכנסת, הם רוצים בחירות פנימיות (פריימריז בלע"ז) כמו בכל מפלגה מסודרת שיקבע את הנציגות בכל בחירות, אז יהיה להם ענין להצביע למפלגה שנציגיה מייצגים את בוחריה. במצב שנוצר ב'יהדות התורה' ארבעים שנה לא היו בחירות פנימיות, וסדר החלוקה מעוות, ציבור ענק של לפחות 7 מנדטים לא מיוצגים, חלקם למרות זאת מצביעים ג' מפני שאינם רוצים להצביע למפלגות אחרות, ו-3 מנדטים לפחות מצביעים למפלגות אחרות, וזה לאו דוקא רק חסידים, גם ליטאים רבים מצביעים למפלגות אחרות
מול גור וויזניץ ובעלזא הליטאים הרוב לא מול כלל החסידים שהם הרבה יותר מן הליטאים
משה גפני קבע קביעה כי הליטאים הם הרוב בציבור החרדי, שוב, מהיכן הוא לוקח זאת, מן הדמיון שלו, מעולם לא היתה התמודדות של ממש להוכיח זאת. ההיפך בכל עת שהתמודדו המציאות הוכיחה אחרת. אז בבקשה אם אתה עומד על שלך שלליטאים הרוב בבקשה בא לבחירות פנימיות ותוכיח זאת, כל עוד שלא הוכחת נספר לך כי העולם החסידי הוא פי עשר מגור בעלז וויזניץ, אלו יחד אינם מגיעים לכ-16 אחוז מכלל החסידים, מי שיקח את רשימת החסידיות וכמה יש לכל חסידות, וישווה אותן לעומת הליטאים יתברר כי לחסידים 2 שליש מן הציבור החרדי. הענין הוא שהם לא מיוצגים. קבוצת שודדים השתלטו על המפלגה, ויוצרים את הרושם כאילו הם מייצגים את החרדים בהחלט לא, רוב החסידים לא מצביעים ל'יהדות התורה' מפני שגזלנים ושודדים עומדים בראש, אם היו פותחים את התנועה לכלל החרדים והחסידים כולם מקצה לקצה, הכל היה משתנה מן הקצה אל הקצה, חב"ד וברסלב הם ציבור ענק בן עשרות אלפי חסידים ואינם חלק מיהדות התורה לא מפני שאינם רוצים אלא מפני שמעולם לא איפשרו להם להכנס פנימה, לא עשו מפקד ובחירות ומדוע שיעדיפו מפלגה שנועלת את שעריה ולא מאפשרת לציבור לחדור אליה.
החסידויות 'הקטנות' כולל מי שאינם חברי קהילה זו או אחרת מספרם עשרות אלפים
ארבעים שנה זה הרבה זמן שבה התחולל מהפך, קמו כל כך הרבה חסידויות הקרויות קטנות, שלפני ארבעים שנה בקושי היה להם מנין והיום יש להם פארענצעס, וכשעוברים על רשימת החסידויות הקטנות כולל קבוצות של משפיעים שלהם חסידים משלהם, ומה מספר כל קהילה כזו, נמצא נתון מדהים, שיחד הם מהווים עשרות אלפים, הם לא בולטים מפני שאין מי שיבליט אותם, העיתונות החרדית בשל חישובים פוליטיים נמנעת מלדווח עליהם ופעילותם, ובודאי שלא על המספרים שלהם, אלו הולכים ומתעצמים מיום ליום ומחודש לחודש, ציבור גדול מעדיף אותם על פני החסידויות הגדולות ששם אתה בורג קטן לא שוה הרבה, בעוד שהגדולים סובלים מנשירה חלקם פוליטית, חלקם התפלגו וחלק מסיבות רוחניות שזה נושא בפני עצמו. חסידות גדולה אינה מסוגלת להבטיח גידול טבעי אבסולוטי מפני שאינה מסוגלת לספק לכל כך הרבה את צרכיהם, והם פוזלים לכיוונים אחרים. גם מי שעוד קוראים לעצמם בשם הזה, בקלפי ברגע של אמת כשאף אחד לא רואה יעדיפו אחרים, הקטנים מתעצמים ומתחזקים, וברכתם שהם עדיין קטנים יחסית, ואלו יכריעו את הכף בבחירות פנימיות
הסיבה מדוע שלא עושים בחירות פנימיות מפני שהנציגות הנוכחית חלקם יעופו וחלקם יפלו
שימו לב למשהו מאוד מעניין, משה גפני טוען כי לליטאים שני שליש לעומת שליש לחסידים, אבל כשאתה מדבר עמו על בחירות פנימיות הוא לא רוצה זאת בשום אופן. אותו דבר ליצמן טוען כי לחסידים שני שליש ולליטאים בקושי שליש אבל דבר עמו על בחירות פנימיות הוא ימצא מיליון תירוצים מדוע אי אפשר. ישראל אייכלר כשהוא היה בחוץ זעק כי הוא רוצה בחירות פנימיות, ברגע שנכנס לכנסת הוא 'שכח' מהבחירות הפנימיות, פרט למאיר פרוש כל האחרים לא מעוניינים בבחירות מפני שיפסידו שם בגדול. ליצמן שהוא היום ראשון יכול רק להפסיד אז לשם מה בחירות הוא יושב במקום הראשון, משה גפני ואורי מקלב חוששים שיקרה להם מה שקרה ללורנץ שטען שלליטאים רוב מוחלט ולא הצליח להביא רבע ועף הביתה, מוזס ואייכלר לא יצליחו לשמור על מקומם, פרט אם ימצאו קומבינציה של שותפים נוספים לסיעותיהם, לבד אין להם את המספרים הדרושים בשביל לשמור על מקומם כרגע. רק מאבק ציבורי והחרמת 'יהדות התורה' בבחירות אם לא יהיו בחירות פנימיות, היא אשר תיאלץ אותם להתמודד עם המספרים הנכונים ואחת ולתמיד להכריע לכאן או לכאן - אם הייתי גר בארץ הייתי הולך למאבק משפטי ולא מוותר עד אשר יערכו בחירות פנימיות, מפני שמדובר בעושק הציבור, אלו שמצביעים עושים זאת בכח אינם מסוגלים לעשות אחרת מהוראת הרבנים שהם קשורים בהם, וחלק מצביע מתוך פחד שאם לא חלילה תבא קללה עליהם, אבל אם היו נותנים להם את האפשרות להחליט, רובם הגדול לא היה מצביע ל'יהדות התורה'
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.