רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 בינואר 2014

ר' שמואל אויערבך אינו כל כך משוגע כמו המחבלים ועובדה הוא אוכל מכל הכשר ובמקרה הצורך מסיר את התווית

מאת מחבל

בניגוד לרושם שאתם יוצרים כאילו מורנו ראש הישיבה הוא מטורף מחבלי משתגע כמו רבים אחרים אז אספר לכם ממה שבדידי הוי עובדא, הסיפור הוא מלפני חמש שנים

התארס אצלנו בחור מישיבת מעלות התורה, הבחור הוא בן עדות המזרח שהתארס עם בת למשפחה שמתגוררת באחד המושבים בדרום הארץ.

הנוהג בישיבה הוא שר' שמואל נוסע לאירוסין של בחורים ולנסיעה זו אני הצטרפתי איתו ללוותו לאירוסין.

במהלך הדרך עלה בליבי ספק, מאחר ונהוג אצל אחינו להגיש סעודה בשרית כיד המלך גם בשמחת אירוסין, ולך תדע באיזה כשרות יהיה האוכל שיוגש לנו שם בסעודת האירוסין, תוך כדי נסיעה בצעתי בירור טלפוני אצל החתן וזה השיב לי שיברר אצל כלתו, לאחר מספר דקות הוא מצלצל אלי שברוך ה' הבשר בהכשר מהודר, ולשאלתי לזהות ההכשר השיבני שזה בד"ץ בית יוסף, ופני חפו גם כי הפסדתי ארוחת ערב וגם כי לא היה נעים לי מר' שמואל שכידוע אוכל בשרי רק בסעודות מצוה וכעת הוא לא יוכל לאכול.

בשעה שהגענו למקום עדכנתי את ר' שמואל על המידע שהעליתי כי הבשר הוא בד"ץ בית יוסף ולא נוכל לאכול ור' שמואל הגיב בתגובת אויווי איך עושים כזה דבר.

נתישבנו לאכול ואנוכי הקפדתי להגיש לפני ר' שמואל את המאכלים שאין בהם קשר לבשר למען לא נכשל חלילה באכילת בשר שסניקי.

בעת שהגיע שעת המנה המרכזית הופיע לו המלצר עם מגשי הבשר- המגרים מאד - והחל בחלוקה והנה בעת שהתקרב אלינו אומר\סונט במלצר ר' שמואל לאמר "לו-כלומר למספר-אל תתן כי זה לא הכשר טוב, לי תתן גם את המנה שלו", ופני האדימו.

באותו זמן נזכרתי בסיפור-שכשסיפרו לי לא האמנתי, שפעם הגיע ר' שמואל דויטש לבית בשערי חסד ושם היה ר' שמואל, והגישו לפניו משקה קוקה קולה שבהכשר לנדא, ור"ש דויטש שואל את רש"א היתכן? לנדא? ואז הגיב לו רש"א אתה יכול להוריד את התווית ואז מה הבעיה.

אז למדתי שר' שמואל לעצמו כלל לא משוגע כמו כל האחרים, וגם אני שכל כך הקפדתי בכל השנים חלילה לא להכשל בלנדא ובית יוסף ודומיהם התחלתי להרהר מה נכון לעשות

עד כאן מדברי המספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.