רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בינואר 2014

חציית קווים גורר חציית קווים - כל מטרת כתיבתי היא אחת ויחידה, לעצור את ההתדרדרות, חייבים לזעזע להבין כי אין מנוס אין עוד דרך אלא לחזור לפסים הנכונים,

שורות אלו מיועדות למי ששאלו ומבקשים להבין לעיתים אני חוצה קווים, לדוגמא אתמול כשכתבתי את שמו של הרבי מגור ולא כתבתי בכינוי רבי או אדמו"ר כנהוג, מאחר ואיני יכול להשיב לכל כך הרבה שפונים אלי באימייל ובוואצאפ אני עושה זאת כאן ועונה לכולם יחד

סירוס עיקרי תורה הפך להיות דבר מקובל עד כדי שכבר לא מרגישים שזה חמור. טעינו כאשר איפשרנו ולא צעקנו כששינו מילים מן התורה, או מחקו אותם, לדוגמא בשמות נשים כשהתורה כותבת 'צפורה' אשת משה הם כותבים צ. בלבד כאילו שהשם 'צפורה' היא ניבול פה, וכל עוד שעשו זאת רק ב'המודיע' ובגור התעלמנו, אבל כשאנו רואים כיצד מחקים אותם עד כדי כך שאפילו 'המבשר' חושש לכתוב שם של אשה שמא יתנפלו עליהם, אסור לשתוק יותר

שמות נשים יהודיות אינן ניבול פה, התורה לא מחקה אותן, ואותו דבר המילה 'אשה' למרות שהיו חכמים שלא קראו לנשותיהם 'אשתי' אנחנו לא במדרגה הזו שנוכל להתיר לעצמנו למחוק את המילה 'אשה' מן התורה, בחוגים מסויימים חדר המושג שכאילו המילה 'אשה' היא ניבול פה, ומדוע, מפני שכאשר הם מזכירים 'אשה' בראשם עולה מחשבות שיש להם עסק עם המחצית התחתון, בעוד שאותנו חינכו כי  'אשה' מושגיה המחצית העליון הבינה יתירה שהתברכה ועל כל כך הרבה תכונות שיש באשה שיש להתברך בהן

לסרס שורות מחז"ל רק בגלל שברוריה אשת רבי מאיר תפסה אותו בידו זו לא רק הרחקת לכת זה חציית קווים. אם הם לא היו מתייחסים בכלל למדרש הזה גם יש בזה חולניות, אבל מילא, נקבל את הטענה כמו שיש בישיבות החסידות מדוע לא ללמוד את הי"ח דפים הראשונים של כתובות בטענה כי בחורים צעירים ואף אברכים עלולים להכשל במחשבות זרות. מה שמעניין שהתנאים והאמוראים לא חשבו לרגע ששמנה עשרה הדפים הראשונים של כתובות הם מכשול לצעירים, אם הם היו חושבים כך היו כותבים אזהרה שרק אחרי גיל 40 ילמדו זאת או גיל עוד יותר מבוגר, כפי שמצאנו אזהרות לקבלה שלפני גיל 40 לא יעסקו בזה. ובכל זאת לא עשיתי מזה ענין בשל חלישת הדורות ובשל הטומאה הנוראה ברחוב. לצעירים אין כח מספיק להתמודד עם הדברים הללו, גם אם אני סבור שהפוך, אם לא יעשו מזה ענין לא יעלו לראש מחשבות כאלו, בימינו זה חייב להיות טבעי שלא עושים מזה כל עסק וענין וככה להתגבר על הרחוב ובעיקר לשמור על הראש נקי ממחשבות זרות

'המודיע' עושה מעשה חמור מאוד, הוא הגורם להרבות סוטים בישראל, הוא הגורם שבחורים יעסקו במה שבעבר לא היו צריכים כזה שמירה. בזמני בישיבה לא היו צריכים מצלמות בחדרי הפנימיה ולא היו צריכים אזהרות ששתי בחורים לא יהיו לבד בחדר ואילו היום הסכנה כל כך קשה, מפני שעשינו עסק מדברים שהיו צריכים להיות טבעיים, חשבו שעושים סייגים וגדרים ולא לקחו בחשבון את הפסיכולוגיה העובדת אחרת לגמרי וקלקלו במקום לתקן

ועכשיו אני מגיע לרבי מגור מדוע אני תוקף אותו אישית, מפני שהוא ורק הוא האחראי למצב הזה, הוא ורק הוא צריך וחייב לתת את ההוראה לעצור עם המעשים האלו, הוא ורק הוא יש בידו הכח והיכולת להחזיר אותנו לשפיות, הוא ורק הוא חייב לעשות סוף למצב הזה לפני שאנו מתדרדרים לתהום, הוא ורק הוא ישא באחריות לכל מה שיקרה בעתיד בגלל ההתנהגות הזו

החינוך הנוכחי הוא חינוך לסטיה לעיסוק במה שבחורים לא צריכים לעסוק בהם בכלל, לא ראיתי שמי שיקרא בתורה שמות של נשים פתאום יעלו לו מחשבות זרות והרהורים רעים, ההיפך, התורה היא השמירה של האדם ולא משנה מה אתה לומד, לא מצאנו בשום מקום שמי שילמד את שירת מרים או את שירת דבורה מחדיר את עצמו לסכנה רוחנית. השיטה של גור היא שהדברים האלו גורמים לכך וזה נובע מפרישות אסורה

וכאן אעבור לענין הפרישות שהוא דבר גדול אבל ליחידים ובודדים למי שהם משכמם ומעלה, וגם אלו חייבים בקרבן חטאת. נזיר למרות מעלתו הגדולה חייב בקרבן חטאת מפני שהוא עושה מעשה אסור. כל מה שנתן הקב"ה צריך לעשות אבל במידה ובמשורה בדרך ישרה כפי שאוכל הכי טוב מי שאוכל יותר מדי מקלקל את הבטן ועלול חלילה לחלות, אותו דבר בכל ענין נקבע לכך כמות מותרת ואסורה. פרישות היא אפיקורסות היא היפך התורה היפך רצון ה'. שוב וכן, ליחידי סגולה למי שהם משכמם ומעלה, למי שעושים זאת לשם שמים ממש, למי שמבינים מה שהם עושים הם ורק הם שיפרשו מנשותיהם אבל שיזכרו כי הם חייבים בחטאת, לא מחנכים למה שחייבים עליו חטאת

הדורות יורדים, ולכן חייבים אנו במשנה זהירות, הדרך של גור גוררת לכיוון הפוך ההיפך מן הטוב, היא יוצרת סוטים ראשים כחולים. החינוך הטוב ביותר להבטיח דורות ישרים ומבורכים הוא לדעת להתמודד עם המצב שנוצר בעולם., אם יש מי שחושב שהוא יכול להבטיח כי יסגרו את הילדים בבית לכל חייהם ולא יראו מה נעשה ברחוב חי בעולם לא מציאותי, בארצות הברית כל מי שבנו עיירה בפני עצמה מתוך מחשבה שככה יוכלו להבטיח חינוך טוב יותר המציאות הוכיחה ששם מספר הנושרים הגדול ביותר ומצב הפריצות והסטיות ובעיקר העבירות שהם בצנעה ולא נוסיף שם המקום הכי גרוע

דוקא מי שחי בעיר ומחנכים אותו להתמודד עם המצב הזה הוא מסוגל ויכול, יש לו את הכלים איך לעבור את השנים הקשות ולעלות על דרך המלך. בדרך האחרת אין את הכלים, ולכן כשיוצאים לרחוב הם נכנעים ליצרים ולצבעים ולכל מה שגורם לאדם להסתכל מפני שלא ראה זאת קודם

יראת שמים לא מקבלים מסירוס חלקי התורה, וכשמי רואה את אביו מזלזל באמו או באחותיו לא רוצה לקרוא להם בשם ויש 'המהדרין' וקוראים להם בשם כינוי של 'מיין דוס' הזו שלי, וכאשר הצעירים רואים זאת, החינוך הזה הרסני. כאשר הם רואים כי אין מוציאים מן הפה שם של אשה, למרות שהתורה מלאה בשמות נשים זה מסבך אותם ואין זה פלא כי בחייהם היומיומיים הם מטומטמים ממש, מצד אחד רוצים להקרא חסידים ומן הצד האחר מסוגלים ללכת למועדון לילה ולעשות שם מעשים אשר ה' ישמרנו כפי שזה קורה אצל כל כך הרבה בגור

כל מטרת כתיבתי היא אחת ויחידה, לעצור את ההתדרדרות, חייבים לזעזע להבין כי אין מנוס אין עוד דרך אלא לחזור לפסים הנכונים, וחלילה, איני מתערב בשיטות והשקפה, ואדרבה שכל קהילה חסידות או ישיבה יחנכו בדרכים שלהם, אבל דבר אחד משותף לכולם והוא הטבע זה אצל כולם אותו דבר, הפסיכולוגיה עובדת באותה צורה ובאותו דרך ולכן בחינוך ישנם בסיסים כלליים ואין זה משנה לאיזה חוג אתה משתייך, חייבים לעבוד עם הכלים שהקב"ה נתן לנו, מפני שרק כך נצליח לעבוד את ה' ביראה ובאהבה, כן ב'אהבה' מילה שהיא אסורה בגור, אבל כמה שהיא חשובה, כשנבין מה זה 'אהבה' נאהוב אהבה אמיתית, מי שמתחנך נורמלי אהבה הפירוש אהבת ישראל, רק חינוך מן הסוג של גור גורמת לכך שכאשר כותבים 'אהבה' הראש הופך לכחול

התורה מצווה אותנו בשלשה אהבות, אהבת ה' אהבת ישראל ואהבת הגר, ומי שישים לב עשרות פעמים חוזרת התורה על ענייני אהבה אלו, אם התורה היתה ניתנת היום היו חסידי גור מסרסים את התורה כולה, לא היו מאפשרים להזכיר את המילה 'אהבה', מזל שזו ניתנה לפני שלשת אלפים ושלש מאות שנה ויותר מפני שאז עדיין לא באו חסידי גור לעולם, חיו כבני אדם ולא כמלאכים ובודאי שלא כפרושים, ויהודי אמיתי אוהב כל יהודי, היינו אז כולם בבחינת גרים כך שכולנו היינו חייבים לאהוב זה את זה אהבה אמיתית שהיא להרגיש את השני לדאוג לו לחשוב על הטוב שלו ובו

מתפלל ומקוה אני כי יתפקחו מי שצריכים לפקוח עיניים ויעצרו בזמן לא יסרסו עוד חלקי תורה, מפני שאני מתחייב כאן כי בכל פעם שב'המודיע' יעשו מעשים כאלו ואדע על כך אזעק ולא אשתוק אזעזע את אמות הסיפים, אטפל במי שאחראי לכך ומבחינתי רק אחד ויחיד אחראי מפני שהכל תלוי בו ובהוראתו, ערוך אני למלחמה עם הטרוריסטים המאיימים ברצח, איני מפחד מכם, אלחם את מלחמת ה' שהיא מלחמתה של תורה, לא אאפשר בשום אופן לסרס אותה, ויהיה זה לי הזכות הכי גדולה ליפול על מזבח מלחמה זו שהיא קידוש שמו הגדול והנורא
חיים שאולזון

3 תגובות:

  1. כל הכבוד לך שאתה יוצא נגד התופעה הזו.
    נשים הם לא דבר משוקץ.

    השבמחק
  2. המילים צודקות אבל בגלל ששאולזון כתב אותם אולי אפשר לחשוב אחרת.
    הטירוף שלך במלחמת גור גורם לאנשים לנסות להבין אותם ולפעמים בהצלחה יתירה. ביררתי ובגור אין בכלל פרישות יתירה מחוגים חסידיים אחרים ואפי' אצל הרבה מהליטאים.

    השבמחק
  3. ושוב כותב לך דני רונן שאתה שולח לו כל יום- אפילו בשבת , את הבלוג שלך לאיפון שלו.
    איתי עובדת אשה מחסידי גור, לא אנקוב בשמה, אבל היא מפורסמת מאד, ושאלתי אותה על מה שאתה כותב והיא אמרה לי שאתה בהמה בן צדיק! ובעלה עזר לך לפני 30 שנה וקשה לה לעשות תשובה על זה.היא מכנה אותך קליפה ולא מלשון קלאפטע אלא מלשון משהו שצריך לזרוק. והוסיפה לי שאתה אפילו לא כמו "אחר" שעליו אמר רבי מאיר "תוכו אכלתי קליפתו זרקתי"(השמות האלה זרים לי, אני רק מצטט אותה) ואם יש לי שכל, אז כדאי שלא אקרא מה שאתה כותב, כי זה יזיק לי בזוגיות שלי עם אשתי, כי אתה נחשב גם בעניים חילוניות לחולני, וזה לא התחיל היום אלא כאשר הוצאת את העיתון שלך צופר וצוהר. אני שוב חוזר שהכל זר לי, ואלו הם דבריה.
    ילדיה צנועים מאד וכל היום לומדים תורה והבנות שלה הולכות עם פאה קצרה וחצאיות לא מקסי אלא כלשונה אמצע רגל כפי ההלכה ויש להם גרביים כמו בסמינר , ובעלה איש חשוב בקהילה , וכל הדברים שאתה כותב עליהם אני לא רואה בכלל אצלה, להיפך היא עליזה ושמחה, מחפשת לעזור , לא נוסעת להורים שלה מחוץ לעיר לשבת אלא הם באים אליה, כדי לא להפסיד שבת עם הרבי,וגם מארחת הרבה חסידים, ומספרת שתמיד יש לה מלא אורחים, שבאים לרבי. אם כולם לא אוהבים את האדמו"ר אז למה הם באים אליו???
    החתונה של הבת שלה לפני כמה שבועות ראינו את האדמו"ר מקדש את הזוג, והוא נראה מאד צדיק, אפילו אני התרגשתי ורציתי ללחוץ לו את היד אבל הוא הלך לחתונה אחרת מיד. אני מתבייש לחשוב איך יהודי דתי כותב ככה עליו?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.