רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 באוקטובר 2013

אגרוף רֶשע | שיחזור רגעי התקיפה המזעזעת

מאת בן תורה

ויהיו מלעיבים במלאכי אלוקים | הגאון רבי אברהם שיינין תלמידו ומשתתף ב’שיעור קדשים’ של מרן הגראי”ל שטיינמן משחזר את התקיפה המזעזעת וחסרת התקדים במעונו של מרן ראש הישיבה.


“זה היה מהיר כל כך עד שאת קול פגיעת האגרוף בעצמות החזה של מרן ראש הישיבה שמעתי עוד לפני שראיתי את היד שלו זזה”. כך מתאר הגאון רבי אברהם שיינין ל’משפחה‘ את תקיפתו הפיזית המזעזעת של מרן הגראי”ל שטיינמן שהתרחשה אתמול, יום רביעי, בשעה חמש לפנת בוקר, במהלך שיעור בסדר קדשים המתקיים מדי יום בביתו.
תלמידיו הנאמנים של מרן ראש הישיבה הרבנים הגאונים רבי משה יהודה שניידר, רבי אברהם שיינין ורבי גדליה הוניגסברג, לא חשבו מעולם שימצאו את עצמם בסיטואציה איומה ונוראית כמו זו שהתרחשה אתמול.
הגר”א שיינין: “השיעור התחיל כרגיל שעה קודם לכן. הדלת נותרה פתוחה, שכן מתפללי מניין הנץ המתקיים בבית מרן ראש הישיבה מתאספים לאִטם.
“היינו באמצע הלימוד. שוחחתי עם הרב בסוגיה ועיניי נעוצות בו, כאשר לפתע אני מבחין ביד לופתת את הטלית קטן של ראש הישיבה, ואז שמעתי קול של מכה, כאשר ברקע אני עוד שומע את ראש הישיבה מסביר לי את הדברים. אלפית שנייה חלפה, ואני רואה את היד השמאלית של אותו אדם מצמידה את ראש הישיבה למשענת של הכיסא, מנסה למחוץ אליו את עמוד השדרה שלו תוך שהוא מטלטל את גופו הרזה של ראש הישיבה. מהדף האגרוף עף הכובע של ראש הישיבה, והוא נפל. זה עניין של שנייה. קפצתי ממקומי כשאותו אדם הניף את ידו הימנית שוב וניסיתי להדוף אותו מראש הישיבה. אלא שאז ראיתי שידו השמאלית לפותה, אפשר להגיד נעולה, בבגדיו של ראש הישיבה, ואם אהדוף אותו אזיז אתו גם את ראש הישיבה.
“כפי שניתן להבין לא תכננתי מה לעשות או כיצד לפעול. זה היה אינסטינקטיבית. כדי לשחרר את ראש הישיבה נשכתי בחזקה בזרועו השמאלית של אותו אדם, ואז ידו שהייתה נעולה על גופו של ראש הישיבה נפתחה. אחזתי בו בחזקה והדפתי אותו מהחדר. במקביל הרב הוניגסברג והרב שניידר חשו אל ראש הישיבה וסייעו לו לקום”.
>>> ואז?
“הדפתי אותו מחוץ לחדר ונעלתי את הדלת. אנשים נוספים שהיו שם השתלטו עליו מחוץ לחדר והזעיקו משטרה”.
>>> מה קורה בחדר פנימה?
“כאמור הרב שניידר והרב הוניגסברג סייעו לראש הישיבה לקום. הוא היה חיוור. ניכר היה עליו שכואב לו. הצעתי לו לשתות כוס מים, אלא שהוא סירב ואמר שהוא חושש שזה יפריע לו בתפילה.
 ידו שלח צר
שניות אחרי התקיפה המזעזעת, השתררה בחדר דממה. ראש הישיבה שתק דקה ארוכה ואז אמר: ‘עלי לעשות חשבון נפש מדוע ריבונו של עולם סבור שמגיע לי מכות’.
“כל הנוכחים בחדר נותרו המומים, אך ראש הישיבה לא השתהה. בעוד מחוץ לחדר מזעיקים משטרה, מהומה אדירה וצעקות, הוא החליט להמשיך בשיעור כאילו לא אירע דבר. זה היה קושי אדיר, כמעט לא אנושי, להמשיך וללמוד, אך ראש הישיבה כפה זאת עלינו. פשוט המשכנו ללמוד בדיוק מהנקודה שבה הפסקנו עוד כמה דקות עד שזמן השיעור הסתיים”.
בעוד ראש הישיבה ממשיך בשיעור ובחוץ מהומה, היה מי מבני הבית שהעיר את פרופ’ וינברג, רופאו האישי של הגראי”ל שטיינמן. הרופא הידוע במקצועיותו כמו גם בקור רוחו, נשמע נסער דרך הטלפון, ולא לחינם. במצבו הפיזי של ראש הישיבה, אגרוף כזה יכול להביא עד שערי מוות. גם הטלטול מסוכן מאוד. “מי שהדף את התוקף הציל את חייו של ראש הישיבה”, אמר פרופ’ וינברג שמיהר לחוש אל הבית, לבקשת בני בבית המודאגים, ולבדוק את ראש הישיבה.
גם ללא הדיאגנוזה הרפואית יכולים היו בני הבית לראות שראש הישיבה חש ברע. ככל שנקפו הדקות החל ראש הישיבה לחוש כאבים גוברים והולכים בצלעותיו כמו גם באיברים נוספים.
פרופ’ וינברג הודה באוזני בני המשפחה המודאגים כי אגרוף כזה כמו גם טלטול אגרסיבי כל כך יכולים לגרום נזקים משמעותיים. “לא ניתן מיד להעריך את הנזק שנגרם לראש הישיבה. יארך מעט זמן עד שנוכל לדעת האם ומה שיעור הנזק”, אמר.
רבם דקרו
השמועה על אודות תקיפת מרן ראש הישיבה עברה כאש בשדה קוצים וזכתה לגינוי נרחב בקרב כל ציבור שומרי המצוות בארץ ובחו”ל. אלפי שיחות מודאגות הגיעו לבני הבית.
הגר”א שיינין עצמו אומר בשיחה עם ‘משפחה’: “האגרוף הזה אינו רק של התוקף. האגרוף הזה שייך לראשי ציבור מסוים שבשבועות האחרונים ועוד קודם לכן הסיתו והדיחו. גם הבריונים בבית המקדש ידעו כי ‘רבם דקרו’ זה הגבול. והגבול הזה נחצה ביום רביעי לפנות בוקר. לאגרוף הזה יש שותפים שעומדים מאחוריו. מחובתנו לנקוט פעולה. מחובתנו להוקיע את אותם אנשים ומשפחותיהם. אסור שיהיה לנו חלק ונחלה אִתם.
“אני מודה לקדוש ברוך הוא שזכיתי להציל את חייו של ראש הישיבה. מנגד אני מלא בפחד ואימה על שהגענו לנקודת שפל כזו, וכבר היו דברים מעולם”.
הגר”א שיינין לא אמר, אך מהתבטאויות שונות שלו במהלך יום רביעי השבוע ניתן להבין כי הוא מתכוון לאירוע שהתרחש בעבר עם הרה”צ האדמו”ר רבי אלעזר אבוחצירא שנרצח בעת קבלת קהל.
 במקביל לזעזוע הרב בכל שדרות הציבור, יש בבני משפחותיהם של גדולי התורה מי שמבקשים לנקוט אמצעי זהירות מפני אירוע נוסף. ל’משפחה’ נודע כי בני משפחתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, שהתוקף אמר כי הוא בדרכו אליו, נקטו פעולות שונות כדי להבטיח את שלומו. מלבד הליווי הקבוע של בני המשפחה ננקטו צעדים נוספים, במקביל להתייעצות עם משטרת ישראל, כדי לאפשר את קבלת הקהל מחד גיסא, ולהבטיח את בריאותו וחייו מאידך גיסא.

5 תגובות:

  1. ר' חיים שלום,
    הרב מוצפי תקף באבות ודיבר על אדמו"ר שיש לו טירה מוקפת גדר מאבן, מטוסים וכלי רכב , האם אתה יכול לספר לנו למי התכוון הרב?

    השבמחק
  2. למה ה"איש אלוקים קדוש הוא" "גדול הדור" רבינו שמואל אויערבך אינו מפרסם מכתב גינוי?

    השבמחק
  3. הכל שטויות....
    עוד איזה אחד קיבל מכות...
    נו,
    זה קורה כל דקה במקום אחר בעולם.
    רק שהפעם זה קרה לליטאים-שאצלם כל אחד שיודע שורת גמרא בע''פ הוא כבר גדול.
    חלאות אדם .
    מסיפור שקרה שתי שניות, הפכו אותו למאות שורות של גוזמא ושקר גדול....
    כמו שהליטאים יודעים לעשות בטוב טעם.
    עיין ערך עיתון בקהילה בכתבה על שמוליק אוירעבאך וחיימקה קינייבסקי בסוכות ופסח האחרון, הכל שם מצוץ מהאצבע ממש, כתבה של בדיחות כפשוטו.....
    והכל בניצוחו של האלוף-הכתב פרידמן של 'בקהילה' הידוע בכישרונותיו הבלתי פוסקים של הגזמה ולהוציא דברים מהקשרם.
    רק משמח שעושים את זה .
    מתי כבר יתנו מכות רצח גם לחיימק'ה קנייבסקי?
    עוד איזה טיפש גדול שעשו ממנו 'גדול'.
    גם השונאים וגם המחבלים, תריבו תמשיכו לריב זה כל כך כיף לשמוע ולראות את זה.
    מה שעשיתם לחב''ד לפני עשרים שנה, היום חוזר אליכם כמ ו בומרנג.
    מגיע לכם
    ובגדול!

    השבמחק
  4. איני בכלל קשור:
    לא- ל"ג" ולא- ל"זך" ולא- ל"עץ" ולא- ל"טוב" ולא ל"רע",
    אני שונא הטיפשיות שלהם. אני לא מצביע בבחירות שלהם. אני שונא אלימות צביעות וקנאות. הישועה לא תצא מהבני ברקים החזונישיקים ולא מהאשדודים הצבועים ולא מהבני תיירה שלכל אחד מהם יש דעת תורה עצמי. יש שם רעידת אדמה שכמוה לא הייתה מעולם, בלי שום אמונה ובטחון בשם ית' שמו לעד. כל אחד עושה מה שליבו חפץ.

    זה הרבה שנים שלצערנו הרב, חינכו דור שלם של בני תיירה ובפרט החינוך הליטאי במקומות כמו בבני ברק, קרית ספר וכו', לשנוא, לבזות, להשמיץ, לרדוף, ולהכות, ולשרוף ספרי צדיקים, ולדבר לשון הרע על כל איש אמת, וחז"ל נותנו לנו סימן לידע אם האדם באמת תלמיד חכם או רק נראה כך מבחוץ: "תלמידי חכמים מרבים שלו'ם בעולם" דהיינו כל מי שהוא תלמיד חכם אמתי מרבה שלו'ם ולא מחזיק במחלוקת ח"ו (ולא מקלל) יודעים שהוא באמת ת"ח, לא משנה באיזה מקום בעולם.

    ועתה לצערנו נראה שנתקיים בנו "כאשר עשה כן ייעשה לו" אוי לנו מיום הדין שכך בא עלינו להרים יד על מרן הצדיק השרף גדול דורנו מירושלם עיה"ק, יחי אדונינו מורינו ורבינו צדיק דורנו בזכות תורתו. מראים לנו מן השמים שאנחנו לא נזלזל על שום צדיק לא משנה אם הוא מירושלם או מבני ברק וכו' ליטאי, חסידי, ספרדי, תימני וכו'

    אני זוכר איך הם היססו בשמות גנאי נגד כ"ק האדמו"רים ז"ל, הם בכינוים כמו כופר, אפיקורס, ספרדי,עם הארץ, חסיד, פשרן, פריינק, ומזרחיניק, חבדניק, ע"ה, וכל מיני כינויים בכל השמות הק' וגם שרפו את תמונותיהם ברבים. למרות שכל זה היה פרי הסתה של יחיד, שהרי גם שאר הרבנים שלא הסכימו עם דרך הרבנים-אדמורי"ם האלו היה זה בבחינת מחלוקת לשם שמיים, אבל לא התפרקות ושנאה תהומית חינם.. ובוודאי שלא התבטאו חיצונית נגד כל אותם רבנים שירשו את "מקומו" שתקו בטח לא מחו. עכשיו העולם הליטאי מתפלג, ולא רוצים שום קשר יותר עם המחבלים תבינו!

    שומו שמים!!!
    עד איפה הגענו עם מושחתים האלה? איזה מהסיקריקים המנובלים העז להצית והשליך בביזיון את הגיליונות וספרים הקדושים של גדולי דורנו האדירים שליט"א? רבם דקרו!!! חילול שם שמים ברבים!!! עת שמד ר"ל? הבני תורה של היום הם 'פירות' החינוך הליטאי של אתמול! על מי יש להתלונן? (רק על המחנכים) הגרמנים גם שרפו ספרי קודש, וכשהנאצים החלו בשריפת ספרי יהודים, אמר מי שאמר "במקום ששורפים ספרים בסוף ישרפו שם אנשים יהודים" מחריד... יש דין ויש דיין, מי יודע איזה צרות ח"ו יבוא עכשיו מן השמים לנקום הביזיון של התורה הקדושה. אני הקטן שבקטנים מוחה בכל תוקף, לקדש שם שמים.

    חייבים לזכור בכל עת וכל רגע שזו לא דרך התורה של הקב"ה. הדרך הנכון רק בחסד ורחמים, כמו אהרן הכהן, "אוהב שלום ורודף שלום"… כדכתיב בקש שלו'ם ורדפהו, ורק אז.. עיני ד' אל צדיקים וגו' אבל זה אך ורק אחרי שיש שלום בעולם. היהדות החרדית עברה ועוברת טרגדיה / שואה רוחנית, ירחם עלינו השם.

    לשנוא, לקלל, לרדוף, לשרוף ספרים קדושים, לבזות, ולתן מכות רצח, זה החינוך שהבני תיירה נתחנכו לדור שלם של היום … עכשיו פתאום כולם "מגנים ומוחים"… אם המנהיגים והעסקנים נתנו דוגמא אישית כזאת (לשנוא, לקלל, לרדוף, לבזות, מכות רצח, מוציא שם רע, ולעשות מעשים מזעזעים,) מה יעשה הבן ולא יחטא?

    מתפללים בשלומו של מרן הגראי"ל שליט"א בטוב, ומי יודע אם זה המקרה האחרון שיקרה ח"ו… יפה שעה אחת קודם… ממש ממש חילול השם, חילול שם שמים ברבים. לדעתי היהדות החרדית כולה צרכים להתאחד אפ' בני תיירה, ואח"כ נוכל לנשום קצת ולא להרגיש מטווח תמידית על ידי הסיקריקים . הנה יום הגדול יום הדין בא בקרוב, ואז נראה מי הם הצדיקים האמתיים עכשיו צריכים לשוב לשם ית' שמו. והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית וגו' ד' הושיעה, ויענינו ביום קראנו אליו.

    השבמחק
  5. לא אגרוף רשע כי אם אגרוף צדקה שיעדו הוא לסכור פי רשעים. אשרי הבחור רב העזוז והגבורה שחירף נפשו בכפו לעשות מלחמה באויבי ד'! בעז"ה יקומו לו ממשיכים נאמנים, מוצקים, חזקים ומלאי אמונה בד,' עד אשר נכרית את עמלק מקרבנו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.