רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בספטמבר 2013

ויז'ניץ מאיימת לסגור דיל עם פרוש נגד גור – אלעד תמורת בני ברק

מאת עקיבא וויינגרטן

היום ישב ח"כ מאיר פרוש שעה ארוכה אצל האדמו"ר ר"י מויז'ניץ, פרוש מצידו מנסה לקבל את תמיכת ויז'ניץ באלעד לבנו שרוליק לראשות העיר, אך מאידך טען נציג הבכיר של ויז'ניץ באלעד חיים מאיר כץ שלא היה שיתוף פעולה בינו לבין פרוש ג'ניור בקדנציה האחרונה, והוא לא עזר להם בכלום, לכן אין סיבה שהם יתמכו בו בזמן שהם יכולים לקבל יותר מש"ס.

הבעיה היא הזירה הבני ברקית, בויז'ניץ תמיד טוענים שמגיע להם גם הראשות, אפילו אם לא כל קדנציה שנייה, לפחות פעם בכמה פעמים, אך בינתיים זה תמיד התחלק בין גור לדגל, ולמרות שבויז'ניץ יודעים שאין להם כמעט אפשרות לקחת את התפקיד בריצה עצמאית, הם כן יכולים לרוץ ברשימה לבד וכך להראות לגור את כוחם האמיתי במנדטים פעם אחת ולתמיד.
בנוסף, יש משקעים עמוקים בין ויז'ניץ לגור, בויז'ניץ מאוד פגועים מזה שחנוך זייברט סגר כעת דיל עם אנשי דגל מאחורי גבם לגבי חלוקת התפקידים, מתווסף לזה העניין שזייברט רמז כבר שבקדנציה הקרובה הוא אינו מתכוון לתת להם את כל התפקידים שהיו להם בעבר, וגם להוריד להם מנדט אחד, זאת אומרת, לא בפועל, אלא להשאיר להם את המקום ה24 כמו שהיה להם עד כה, אלא שזה לא ריאלי מאחר ובבני ברק הרי יהיו עוד רשימות שירוצו שבוודאי ינגסו כמה מנדטים.
יודעי דבר יודעים לציין על איבה ישנה נוספת שיש לזייברט נגד הנציג הבכיר של ויז'ניץ בבני ברק מנדל אייזנברג, על דבריו נגד גור שאמר בראיון לפני כשנתיים לקו עיתונות דתית, ובגור נשבעו לנקום בו על כך.
בויז'ניץ טוענים שיש להם תמיכה של שני הפלגים, מאחר והעומד בראש מנדל איינזברג שעל אף שהוא משתייך לחצר של הקרייה, הוא שומר על קשר חם עם ויז'ניץ מרכז, ובזמן שכל בכירי הקריה החרימו את האח הצעיר, הוא כן היה מגיע לאירועים כמו חנוכה וכדו', ועוד באמתחתם חסידויות נוספות בעיר כגון נדבורנה, מכנובקה, טשערנוביל. כאן חשוב להוסיף פרט נוסף שנחשף באתר כיכר השבת, שבויז'ניץ החלו כבר לאסוף חתימות לקראת אפשרות לריצה עצמאית.
אז הדיל בין פרוש לויז'ניץ הוא מאוד פשוט, פרוש ידאג להביא את כל החסידויות בבני ברק יחד עם הפלג המחבלי נצח שיתמכו ברשימת ויז'ניץ בעיר שירוצו נגד גור ודגל, והם מצידם יתמכו בפרוש באלעד.
התקווה היא שנציגי המחבלים שבינתיים הבהירו לליצמן וזייברט בפגישתם אמש שהם מתכוונים לרוץ ברשימות נפרדות בכל הערים, יעדיפו לסגור דיל מאשר שיצטרכו להראות את כוחם באמת, כפי שהיה בבחירות לכנסת שאיימו בריצה אך פרשו ברגע האחרון, כאן יש להם הזדמנות לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה.
אני רוצה לציין, שלמרות שקיבלתי את הפרטים ממישהו מאוד בכיר שמעורה בפרטים, אני מאמין שיהיו שינויים ברגע האחרון, כי בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, אין שום דבר בטוח, ואני בספק עד כמה ויז'ניץ ירצו לפתוח חזית רשמית נגד גור, עוד יום ושלושת רבעי יגידו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.