מאת ירושלמי
כולנו זוכרים את הנבלה שנעשתה בישראל כאשר לפני מספר חודשים נעמד בחוצפה ובעזות נפש יהושע ראזענבערגער מבית שמש ופער את פיו בשפתי שקר על גאון ישראל וקדושו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, דברי הבלע שהשמיע החרידו את כל שומעיהם למחות על ביזוי תלמידי חכמים, כאשר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שמע את דיברי החירופין וגידופין נגע הדבר עד לליבו, ותיכף שלח משלחת אל ר' טוביה ווייס בדרישה נחרצת שעל בית הדין של העדה החרדית לגנות באופן מוחלט את דברי הבלע של ראזענבערגער, באשר הוא בתור גאב"ד העדה החרדית נושא באחריות על אותם דיבורים נוראיים, אמנם ר' טוביה ווייס השיב ריקם את פני המשלחת המכובדת, וענה להם בהיתממות שאין ביכולתו לצאת נגד אחד הדיינים בבית הדין וכי אין הדבר בשליטתו כלל.
כולנו זוכרים את הנבלה שנעשתה בישראל כאשר לפני מספר חודשים נעמד בחוצפה ובעזות נפש יהושע ראזענבערגער מבית שמש ופער את פיו בשפתי שקר על גאון ישראל וקדושו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, דברי הבלע שהשמיע החרידו את כל שומעיהם למחות על ביזוי תלמידי חכמים, כאשר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שמע את דיברי החירופין וגידופין נגע הדבר עד לליבו, ותיכף שלח משלחת אל ר' טוביה ווייס בדרישה נחרצת שעל בית הדין של העדה החרדית לגנות באופן מוחלט את דברי הבלע של ראזענבערגער, באשר הוא בתור גאב"ד העדה החרדית נושא באחריות על אותם דיבורים נוראיים, אמנם ר' טוביה ווייס השיב ריקם את פני המשלחת המכובדת, וענה להם בהיתממות שאין ביכולתו לצאת נגד אחד הדיינים בבית הדין וכי אין הדבר בשליטתו כלל.
אולם כעת כולם תמהים מה נשתנה? מדוע כאשר הטרוריסט דוד שמידל
ניגש אליו בזעקת שבר כי עוד מעט וכל מפעל הפשע הנקרא "אתרא קדישא" יעבור
מן העולם, ודרש ממנו לכנס בדחיפות את חברי הבד"צ ולצאת נגד הפסק של מרן
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ולמרות שר' טוביה ווייס ידע שבצעד זה הוא
יגרום לפילוג מוחלט של העדה החרדית, וגם ידע היטב שמרן הראב"ד לא יסוג
מדעתו דעת תורה מפני פסק מעוות, עם כל זה החליט לכנס מיד את חברי בית הדין
ובאיומים וצעקות הכריחם לחתום על המסמך המזוויע, שמשום מה עדיין לא פורסם
בציבור.
כעת כאשר מתחילים לדלוף פרטים מהנעשה בחדר בית הדין בשעת
מעשה, מתברר כי רוב חברי הבד"צ, מאלו שנוכחו באותו דיון, לא הסכימו בשום
אופן לחתום על פסק דין בניגוד לדין תורה, ואילו ר' טוביה ווייס ויהושע
ראזענבערגער היו אלו שהחליטו באלימות שצריכים ללכת אחרי כל הגחמות של דוד
שמידל.
והשאלה מזדעקת האם כבודו של רב הליסטים גדול יותר מכבוד
תורתם של מרנן ורבנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קניבסקי, שאמנם כבודם הרם אינו
צריך לתימוכין מאנשים קטנים.
במה שונה דעת תורתו ובקשתו של מרן הגר"ח קניבסקי אשר אליה
סירב להיעתר, מאיומים ודרישות של זקני העולם התחתון אשר תיכף נחלץ להגן על
חבורת הפורעים בכל כוחו?
כנסו ושמעו דברי אמת הנשמע מפה מפיק מרגליות מרן הגאב"ד דירושלים הגאון הצדיק רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א ...
השבמחקבעת שדיבר מרן הגאב"ד בפני אלפי תלמידי הישיבות, באולמי בית ישראל, מנחם אב תשע"ג, הרים את קולו וצעק ואמר בקול ברור ותקיף הדברים הבאים: הפגיעות בחיילים (החדקים) ושוטרים, היינו התנהגות שאינו מתאים לבני תורה...
וז"ל הזהב, אנחנו "מבקשים, כאשר מתפזרים מכאן, שלא להשתולל ברחובות, משום שלא יוצא מזה שום טובה לשום אחד. רק שילכו כל אחד לדרכו בשלום ובשלווה, לא להשתולל ברחובות, ולא לפגוע או לבזות במשטרה, זה לא מתאים עבורנו. התנהגות כזאת לא מתאימה עבורנו, זה אולי מתאים להם אבל לא עבורנו. אנשים שלנו לא מתנהגים כך, ברחוב צריכים ללכת ולקדש שם שמים, ללכת הביתה מתוך שלום ושלוה, וכך יהיה לכם כל טוב ברכה והצלחה".
אבל, כשרבני הבד"ץ של העדה הרעה הזאת בידיעתו של מרן הגאב"ד שליט"א, שלחו את הסיקריקים והבריונים שלהם להפגין בצורה של נואפים ממש בריש גלותה, להשתולל לבזות, לגנות ברבים, ולפגוע בנשי הצנועות - הלובשות שאל כמנהג הצניעות בירושלים, לבזותם ומשפחתם, בחוצות ירושלים, אז שתק מרן גאב"ד ירושלים הגאון רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א, וכשבאו אליו מיקירי ירושלים לבקש ממנו שיאמר מלה או שתיים כדי שהבריונים שלו (של העדה) יפסיקו לעשות חילול השם, ב-צניעות האמתי של דורי דורות בירושלים עיה"ק, אז אמר להם "האם אני אחראי לכל אחד שמשתולל בחוצות בירושלים"? ומדשתק ש"מ דניחה ליה, זה פשוט מגעיל.
כל זה היה אחרי שהבית דין של הבד"ץ 51 רבנים, חתמו בשמו, על ההיתר לבזותן ברבים, על העבירה הגדולה, שהם מקפדים להתלבש כמנהגי הצניעות של הצנועות בירושלים.
איזה בושה וחוצפה ממרן הגאב"ד ירושלים, הגאון רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א, אבל במקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב, ראו מה שקרה פה: כשהמשטרה בקשו ממנו שהוא יבקש מאותם בריונים שלא ישתוללו בחוצות ירושלים נגדם והחרדקים, כדי לחזק כבודן של הפורקי עול תורה ומצות, שלא לבייש המחללים השבת קודש, האוכלי נבלות וטרפות ביום הכיפורים בפרהסיה, אז הוא מיד מכנס את כולם, באלמי בית ישראל, לזעוק ולמוחות בהם, ולבקש מהם בכל לשון של בקשה שלא להשתולל ברחובות נגד הרשעים הארורים, ולא לפגוע במשטרה, ולא לבזותן וכו', אבל כשהוא והרבנים שלו שלחו אותם הבריונים והסקרים הרשעים המלשנים של הבד"ץ, לבזות ולפגוע בכבודן של משפחות שלמות של נשי הצנועות, הלובשות שאל, המקרבות את הגאולה שלמה, אז שתק, כי לדעתו זה נראה בסדר גמור לבזותן, ובשום אופן לא הסכים לבקש מהם להפסיק את החילול שם שמים בחוצות ירושלים, ובית שמש וכו'.
אפילו כשהתחננו אליו תלמידי חכמים מופלגים מיקירי ירושלים, שיתערב בתמונה, לא מיחה בבריוני הבד"ץ שיפסיקו להשתולל ולהפסיק החילול השם ברחובות ירושלים . אי אי אי. זה פשוט מגעיל ומבחיל. איזה חילול שם שמים!!!
חז"ל אומרים: “רבי יוסי בן אלישע אומר” אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק “בדייני ישראל” שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל “דייני ישראל
דהיינו-גם דייני “העדה הרעה הבד”ץ” השונאים אותנו (שונאים-המהדרין ומדקדקים במצות) וברור כחמה ששונאים "הצניעות האמתי" של מנהג ירושלים, הם הם שהבריונים והסיקריקים שלהם הפגינו בשלוחתם ובשמם, נגד נשי הצנועות הלובשות “שאל” כמנהג ירושלם המקרבות הגאולה.
עכשיו הקב”ה מתחיל לשלם להם מה שמגיע להם, לא לדאוג, עוד יבוא יומם, לכל כלב יש יומו!!!! ככתוב וכל הרשעה כלה כעשן תכלה, שהשלטן בידך וגבורה בימינך, והם שחיללו שם שמים ברבים ועוד לא עושים תשובה, הקב”ה מתחיל עכשיו להענישם כמו שיעשה בקרוב לכל העמלקים הרשעים והערב רב.