אם הייתי מתלמידי הרב שך הייתי מתבייש במה שעושים לרבי, כבר שנים משקיעים כל כך הרבה מאמצים לעשות מן הקבר משהו גדול עליה לרגל כל השנה, המונים יצבאו על הקבר יבואו למקום ובושה תכסה פנים, בכל השנה המקום ריק ושומם ולקראת היארצייט מנסים להביא קצת יותר מתחננים ובקושי באים, ובערב ראש חודש דבר שהם התקינו כבר שנים אפשר לספור על האצבעות את מי שבאים לשם
הרב שך כל חייו סלד מקברים עד כדי כך שלקברי רבותיו הליטאים לא הלך, גם כשהיה במירון לצד דלת ציונו של רשב"י הוא לא נכנס, הוא נימק זאת כי את רבי שמעון יש לו בגמרא, ולמקורבים אמר את האמת, כי רבותיו היו נגד ההליכה לבתי קברות ולקברים, והגר"א בכבודו ובעצמו הלך פעם אחת והתחרט, בטענה כי אין ללכת לקברים אפילו של צדיקים
לחצו על הרב שך שיעלה לקברו של הגר"א העמידו לו מטוס פרטי הלוך וחזור והוא לא רצה לשמוע על כך זה היה אצלו מופרך, התחמק כשאמר אני מפחד לעלות על קבריהם, ואילו אנשיו קרוביו המבקשים לנצל אותו פוליטית עושים כל מאמץ לעשות את ההיפך מאמונתם רבם משתדלים כל כך וזה לא הולך, מפני שליטוואק הוא ליטוואק ולא יצליחו לשנות אותו בתחום הזה. כמה מאמץ שעושים היום הליטאים להפוך את הליטוואקעס לחסידים זה מצליח רק בתחומים הבאים למלאות חור או שעמום, אבל לא בעניינים כאלו. כן, אם הרב שך היה קבור באירופה והיו מארגנים טיול במטוס לאירופה אז המונים היו נוסעים, אבל כשהקבר לצד הבית, אינם ממהרים כלל לעלות על קברו
רוצים לראות משהו מעניין. קחו את ר' שמואל אויערבך, כמה פעמים הוא עולה על קברו של הרב שך? האם גם הוא בכל ערב ראש חודש מגיע לקבר? והאם כשצריכים להתפלל על גזירת הגיוס הוא מתפלל לצד קברו של הרב שך או שהעדיף לנסוע למירון להתפלל שם?
הרב שך כל חייו סלד מקברים עד כדי כך שלקברי רבותיו הליטאים לא הלך, גם כשהיה במירון לצד דלת ציונו של רשב"י הוא לא נכנס, הוא נימק זאת כי את רבי שמעון יש לו בגמרא, ולמקורבים אמר את האמת, כי רבותיו היו נגד ההליכה לבתי קברות ולקברים, והגר"א בכבודו ובעצמו הלך פעם אחת והתחרט, בטענה כי אין ללכת לקברים אפילו של צדיקים
לחצו על הרב שך שיעלה לקברו של הגר"א העמידו לו מטוס פרטי הלוך וחזור והוא לא רצה לשמוע על כך זה היה אצלו מופרך, התחמק כשאמר אני מפחד לעלות על קבריהם, ואילו אנשיו קרוביו המבקשים לנצל אותו פוליטית עושים כל מאמץ לעשות את ההיפך מאמונתם רבם משתדלים כל כך וזה לא הולך, מפני שליטוואק הוא ליטוואק ולא יצליחו לשנות אותו בתחום הזה. כמה מאמץ שעושים היום הליטאים להפוך את הליטוואקעס לחסידים זה מצליח רק בתחומים הבאים למלאות חור או שעמום, אבל לא בעניינים כאלו. כן, אם הרב שך היה קבור באירופה והיו מארגנים טיול במטוס לאירופה אז המונים היו נוסעים, אבל כשהקבר לצד הבית, אינם ממהרים כלל לעלות על קברו
רוצים לראות משהו מעניין. קחו את ר' שמואל אויערבך, כמה פעמים הוא עולה על קברו של הרב שך? האם גם הוא בכל ערב ראש חודש מגיע לקבר? והאם כשצריכים להתפלל על גזירת הגיוס הוא מתפלל לצד קברו של הרב שך או שהעדיף לנסוע למירון להתפלל שם?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.