הסיפור שמאחורי הסיפור הוא מה שקרה על הבימה כשהאדמו"ר מ'תולדות אברהם יצחק' ישב לצידו של הרבי מבעלזא ודיברו, גבאי האדמו"ר מבעלזא מזג לרבי מ'תולדות אברהם יצחק' יין לומר 'לחיים' והוא נקלע למבוכה קשה, הוא שכח ככל הנראה לפני כן להזהיר שחלילה לא יגישו לו יין הוא לא מחפש צרות
הבעיה עם היין לא רק שיש כאן שאלה של יין נסך - כך יטענו הקנאים, כזכור זה היה התנאי של האהרוני כשהגיע לבעלזער שחלילה לא יניחו יין רק תה ופירות - הוא מצהיר כי הוא אוכל רק מההכשר של 'העדה החרדית' ואינו אוכל מההכשר של בעלזא, בשביל זה צריך מי שיתן עוד מאה אלף והיה מוצא הסבר מדוע הפעם מצוה לאכול מההכשר של בעלזא
הענין זה של לא לשתות יין רשימת הרבנים שנפגשו ולא רצו לשתות או שעשו טריקים גדולה. זכורה הפגישה הראשונה בין הרב שך להרב עובדיה יוסף הוא הזהיר שיניחו ליקר וחלילה לא יין בשביל שלא לעבור על יין נסך
הבעיה עם היין לא רק שיש כאן שאלה של יין נסך - כך יטענו הקנאים, כזכור זה היה התנאי של האהרוני כשהגיע לבעלזער שחלילה לא יניחו יין רק תה ופירות - הוא מצהיר כי הוא אוכל רק מההכשר של 'העדה החרדית' ואינו אוכל מההכשר של בעלזא, בשביל זה צריך מי שיתן עוד מאה אלף והיה מוצא הסבר מדוע הפעם מצוה לאכול מההכשר של בעלזא
הענין זה של לא לשתות יין רשימת הרבנים שנפגשו ולא רצו לשתות או שעשו טריקים גדולה. זכורה הפגישה הראשונה בין הרב שך להרב עובדיה יוסף הוא הזהיר שיניחו ליקר וחלילה לא יין בשביל שלא לעבור על יין נסך
אני מכיר את האדמו''ר היטב.
השבמחקהוא אפילו ביקר אצלי בעבר.
הוא איננו שותה יין או מיץ ענבים שיוצרו ביקב או בביח''ר ואפי' עם הכשר של העדה החרדית.
הוא שותה אך ורק יין ביתי שיוצר בתוצרת עצמית, ללא שום תווית ''לייבל'' על הבקבוק.
אין לבעלזער סיבה כלשהיא להעלב.
ביררתי את זה עם חסיד בעלזא והאדמור מתולדות אברהם יצחק לא סירב
השבמחקוזה בכלל לא היה יין אלא ליקר שהכל
כמו כן להרב עובדייה יוסף מזגו מיים
וגם לאדמור מבעלזא מזגו מיים בשביל לחיים
כי להרב עובדייה אסור לשתות סוכר
וחבל סתם לייצר ספינים
אין בעי' להיעלב, האדמו'ר מתוא'י שליט'א -בשביל פרנסה- חייב ללקק את הת.., בכל מקום שהוא רק יכול.
השבמחקמי מביא את התמונה שהאדמו"ר מבעלז מוזג לו מבקבוק יין שטו של יקבי חברון. עם התווית.
השבמחקוהוא אכן שתה את זה.
גם אני ראיתי. זה ליקר שהכל
השבמחק