בשביל להבין זאת אביא לכם כאן בקיצור ממה שכתבתי בספרי 'אוצרות חיים' שם אני מסביר באריכות מדוע הקדוש ברוך הוא ציוה עלינו כי בראש חודש נביא 'חטאת לה'' - האם באמת הקדוש ברוך הוא זקוק לחטאת?
אומר רש"י - הוא לקח את זה מהגמרא בחולין, - בגלל שהקדוש ברוך הוא אמר ללבנה לכי והתמעטי הוא זקוק לחטאת
והדברים לא מובנים, האם לא היתה לו את הזכות להחליט כפי שהחליט או הורה?
בשביל להבין זאת צריך להבין מה זה חטאת, שגם כאן אשאל מדוע שוגג מביא חטאת. מילא מזיד אפשר להבין, אבל שוגג מה לו ולחטאת?
וההסבר, שבחטאת יש שני עניינים, האחד אשמה, והאחרת אחריות. מזיד מביא חטאת על אשמה ועל אחריות, שוגג רק על אחריות, מפני שמזה אף אחד לא יכול לברוח גם היכן שאתה מאמין שאתה צודק
זו הסיבה מדוע הקדוש ברוך הוא ציוה להביא חטאת על זה שאמר ללבנה לכי והתמעטי, שאפילו שנכון שהוא יכול לעשות מה שהוא מבין ורוצה אבל מאחריות אפילו הקדוש ברוך הוא לא יכול לברוח (ראה באריכות בספרי 'אוצרות חיים')
ומכאן לאמנון יצחק, בא נקבל שאתה מאמין בדרכיך, יש לך נימוקים מצויינים, אבל מאחריות אתה לא יכול לברוח, ועליך לשלם את המחיר
בכל פעולה שאדם עושה הסוף הוא הקובע. זו הסיבה מדוע יהודה הצליח והועדף על ראובן מפני שבסופו של דבר מבחינה פרקטית הדרך שלו היא זו שעשתה זאת. על אמנון יצחק לקלוט ולהבין, כי עתה לאחר שהוא שרף מנדט הוא נושא באחריות למעשיו גם אם כל טענותיו נגד ש"ס יהיו נכונים
חיים שאולזון
חיים, ראיתי כבר משוגעים, אבל מהזן שלך נדיר למצוא.
השבמחקיחתיכת בן זונה
השבמחקתנגב תציץ עם הספרים שלך
אוקיי, אז אין לאמנון את הכוח להגיד טעיתי,
השבמחקיש בדורינו כמה וכמה רבנים המתייצבים על דרך לא טוב,
האם תצא גם נגדם? לאאאא
אז כנראה יש לך חשבון אישי עם אמנון.
גם לאריה דרעי וש"ס אין את הכח לומר טעינו אז פיפטי פיפטי לא נורא
השבמחקחח לרב עובדיה יש את כח ?
השבמחקהרי תראה חושן משפט סימן י"ז סעיף ה'
אין לשמוע צד אחד כשהשני לא נוכח!
והנידיו של הרב אמסלם ,יש לו את האומץ להגיד טעיתי? או שהוא אומר זאת רק בתחנון
בקיצור ,לבינתיים הרב אמנון הוכיח את הרב עובדיה על עבירה, ולא להפך, ולא מצאתי פסול אחד מדבריו של הרב אמנון, אבל יש אנשים שאוהבים את הרב עובדיה יותר מאלוהים ,אז הם מסוגלים לעבור על ההלכה ,בשביל כבוד מרן.