צריך להיות הרבה יותר מטיפש לא לקלוט במשך תקופה כל כך ארוכה להמשיך ולעשות את אותה הטעות, להתגאות בזה שהוא מופיע בטלוויזיה ומדבר ברדיו ולהוכיח על ידי כך שאינו בור ועם הארץ, אין הוכחה טובה יותר מדבריו של אייכלר שיש לנו עסק עם משהו חמור בהרבה מבור ועם הארץ, בצבוע, ועל כולם מחריבה של היהדות החרדית, להעלות הצעה כפי שהעלה השבוע חייב היה לזעזע כל מי שמבקש את טובת היהדות החרדית, אם חלילה תתקבל בקשתו ויכירו בלימודי הישיבה כלימוד אקדמי אוי לנו, כאן מתחילה חורבנה של הישיבות ועדיף לסגור אותם
כל בר דעת, מבין ויודע, כי אם יקבלו את בקשתו של אייכלר ויכירו בלימודי הישיבה כלימודים אקדמיים, ויקבלו תעודות ממשרד החינוך, הם ירצו ביקורת מלאה על הלימודים הללו. אין דבר כזה לתת תעודה ריקה ושאייכלר ימלא אותה כחפצו. ייאלצו לשבת עם משרד החינוך על תכנית לימודים, על בחינות, על נקודות, וכיצד מאשרים את מי שלמד אם עבר את הבחינה או לא, וזה כמובן ייעשה על ידי משרד החינוך כמו בכל מוסד חינוכי אחר
זה שנים שגדולי ישראל הזהירו מכל נסיון של חדירת משרד החינוך לחינוך החרדי. בקושי התירו את נטילת התקציבים, ובקושי מצליחים להסתדר עימם בענין הפיקוח שזה בסך הכל ספירת נוכחות, וגם על כך מחלוקת גדולה לא כולם שלמים עימה. אז בא עתה אייכלר ודוחף את משרד החינוך לכוללים ולישיבות, הוא רוצה שמשרד החינוך יכריז כי הוא מכיר בלימודי הישיבה כלימודים אקדמיים ויודע כי זה יבא עם תכנית של משרד החינוך, פיקוח ובחינות וכל מה שכרוך בכך
אם את ההצעה הזו היה מעלה אחר, היו סוקלים אותו, ומאשימים כי הוא מביא חורבן על עתיד החינוך בישיבות. היום ראשי הישיבות הם, ורק הם, קובעים איך יראה החינוך הישיבתי מה ילמדו וכיצד, ועתה רוצה אייכלר שמשרד החינוך יחדור לישיבות ויעניק תעודות לבני הישיבות
איני מאמין לרגע שאייכלר מאמין שיהיה מי אשר יסכים לתת לראשי הישיבות את האפשרות להחליט מי ראוי לתואר אקדמי-ישיבתי, מבלי שיהיה פיקוח-על של משרד החינוך. סיפורים מן הסוג של ישיבת המתמידים הספיקו בשביל שנבין שאין אפילו צל של ספק שלא יאפשרו תעודות מזוייפות למי שמעולם לא למדו או מי שהיו בישיבה אבל לא למדו ויהפכו ל'פרופסורים'
אייכלר מצד אחד זועק כי אסור למשרד החינוך להתערב בנעשה בישיבות, ואילו עתה הוא דוחף חוק או החלטה שמשרד החינוך יקח את החינוך האקדמי של הישיבות לידים, ויעקוב אחר הלומדים בישיבות מי ראוי לתעודה ומי לא
כל בר דעת, מבין ויודע, כי אם יקבלו את בקשתו של אייכלר ויכירו בלימודי הישיבה כלימודים אקדמיים, ויקבלו תעודות ממשרד החינוך, הם ירצו ביקורת מלאה על הלימודים הללו. אין דבר כזה לתת תעודה ריקה ושאייכלר ימלא אותה כחפצו. ייאלצו לשבת עם משרד החינוך על תכנית לימודים, על בחינות, על נקודות, וכיצד מאשרים את מי שלמד אם עבר את הבחינה או לא, וזה כמובן ייעשה על ידי משרד החינוך כמו בכל מוסד חינוכי אחר
זה שנים שגדולי ישראל הזהירו מכל נסיון של חדירת משרד החינוך לחינוך החרדי. בקושי התירו את נטילת התקציבים, ובקושי מצליחים להסתדר עימם בענין הפיקוח שזה בסך הכל ספירת נוכחות, וגם על כך מחלוקת גדולה לא כולם שלמים עימה. אז בא עתה אייכלר ודוחף את משרד החינוך לכוללים ולישיבות, הוא רוצה שמשרד החינוך יכריז כי הוא מכיר בלימודי הישיבה כלימודים אקדמיים ויודע כי זה יבא עם תכנית של משרד החינוך, פיקוח ובחינות וכל מה שכרוך בכך
אם את ההצעה הזו היה מעלה אחר, היו סוקלים אותו, ומאשימים כי הוא מביא חורבן על עתיד החינוך בישיבות. היום ראשי הישיבות הם, ורק הם, קובעים איך יראה החינוך הישיבתי מה ילמדו וכיצד, ועתה רוצה אייכלר שמשרד החינוך יחדור לישיבות ויעניק תעודות לבני הישיבות
איני מאמין לרגע שאייכלר מאמין שיהיה מי אשר יסכים לתת לראשי הישיבות את האפשרות להחליט מי ראוי לתואר אקדמי-ישיבתי, מבלי שיהיה פיקוח-על של משרד החינוך. סיפורים מן הסוג של ישיבת המתמידים הספיקו בשביל שנבין שאין אפילו צל של ספק שלא יאפשרו תעודות מזוייפות למי שמעולם לא למדו או מי שהיו בישיבה אבל לא למדו ויהפכו ל'פרופסורים'
אייכלר מצד אחד זועק כי אסור למשרד החינוך להתערב בנעשה בישיבות, ואילו עתה הוא דוחף חוק או החלטה שמשרד החינוך יקח את החינוך האקדמי של הישיבות לידים, ויעקוב אחר הלומדים בישיבות מי ראוי לתעודה ומי לא