רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באפריל 2015

לאיזה צד מתפלל רבינו מנדלי?


פיצוץ בין שטנגר לשוקי מאנדל - מבקש להחליפו במענדי רודיך

מאת ויזניצער

שמחה וששון בויזניץ, בנצי שטנגר מבקש לעשות החלפות, הוא כועס על ששוקי מאנדל עשה קמפיין נגד הנסיעה של הרבי וביקש לנקום בו

שטנגר מפתח טענה כי המשרה של שוקי מאנדל באגודת ישראל שייך לויזניץ ולא לשוקי, הוא קיבל את המשרה בגלל שזה היה לפני הבחירות והיה המון עבודה לעזור לשטנגר בארגון הישיבות עם הנציגים המוניציפליים והארצי להזמין אותם לישיבות ולהכין כיבוד ולדאוג שכל מה ששטנגר רוצה יבוצע, אבל עכשיו לאחר הבחירות אין לו עוד צורך בו
שטנגר מצא לעצמו אברך חדש רציני ויותר חסידי משוקי ועוזר לו ביום יומי קוראים לו מענדי רודיך והוא רוצה בתוקף להעביר את המשרה באגו"י משוקי מאנדל למענדי רודיך, הסיבות האמיתיות המסתתרות מאחורי ההחלפות הן בגלל ששוקי ניהל מערכה כבדה נגד האיגוד על הנסיעה של הרבי וקילקל להם מאות אברכים שלא מגיעים לנסיעה בגללו וכן שוקי לא הצליח כלל לבצע את זממו של שטנגר בפוליטיקה להחליף את חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס בכנסת המזוהה עם הרב חיים מאיר הגר מבארא פארק שהוא נגד שטנגר ואת מנדל אייזנברג בעיריית בני ברק ואת חיים מאיר כץ באלעד ואת חיים מאיר ויזל בברכפלד
זה לשטנגר מספיק סיבה כדי לא להחזיק אותו קרוב אליו ולכן אין שום סיבה שימשיך לשבת באגודת ישראל מבלי לעשות כלום שם

בית ספר 'בית יעקב' חדש בחיפה

מאת חיפאי

בשקט בשקט נפתח השבוע בית ספר בית יעקב חסידי למשפחות חסידי גור בחיפה. מדובר במבנה עירוני שעבר שיפוץ יסודי
הודות לפעילותו הנמרצת של סגן ראש העיר מיהדות התורה הרב אריה בליטנטל. בכך חסידי גור בחיפה עושים וי ענק על חלום שהתגשם .
הרצון לפתיחת בית הספר עלה על הפרק כבר לפני שנים וזאת בעיקבות הגידול של משפחות חסידי גור בחיפה המהוות רוב מוחלט . במקביל בית יעקב הוותיק ירד מאד באיכות התלמידות כשקיבל בנות מעדות המזרח בדרגה רוחנית ירודה וכן משפחות ליטאיות מודרניות מאד.
סגן ראש העיר בליטנטל שפעל ביחד עם עסקני החסידות הוביל את המהלך מול ראש העיר שהבטיח לתגמל את החסידות על כך שתמכו בו בבחירות האחרונות בשונה מהליטאים שהונו את ראש העיר והצביעו בפועל למתמודד שהתחרה בו. ועל כך ראש העיר לא מוכן לסלוח להם.
בשורה התחתונה הבנות מחסידות גור שברובן הם איכותיות מאד יצרו מצב לא פשוט עם עזיבתם. ישנם כיתות בבית יעקב הוותיק עם רוב של בנות ספרדיות ועקב כך ישנה התמרמרות גדולה אצל משפחות של בנות ליטאיות שלומדות באתם כיתות. כיום בחיפה ישנה התחזקות מאד גדולה של הקבוצות החסידויות שפותחים בתי ספר וגנים פרטיים ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה כבר מדברים גם על פתיחת תיכון חסידי חדש. מציאות זו מעמידה את עסקני הליטאים בעמדה נחותה מאד. כשהם צריכים לשלם באיכות החינוך של בניהם ובנותהם בגלל טעויות פוליטיות של נציגם הרב מיכאל אלפר שהונה את ראש העיר ואת רבני הקהילה הליטאית.וגם אותם עסקנים בראשותו של הנ"ל גרמו לפילוגים שלא ניתנים לאיחוי כך שחיפה היום זה לא מה שהיה פעם וחבל מאד. כבר היום נשמעים קולות בקהילה הליטאית על החלפתו של נציגם הנוכחי באישיות העוסקת בתחום הקירוב ומתגורר בשכונת הדר .

רעידת האדמה שקילקלה לדודי וציפי לאו את הטיול למזרח

מאת איש הרבנות הראשית

בעבר הם כבר ביקרו במזרח הרחוק אבל אז זה היה על חשבונם. הפעם הגה בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו רעיון מבריק. הוא יעניק מטעם הרבנות הראשית לישראל תעודה הוקרה להרב חזקי ליפשיץ שעושה עבודת קודש בקטמנדו.
אגב, במסדרונות הרבנות הראשית לישראל זה פעם ראשונה שהם שומעים על תעודה שכזו. ואכן בג' חשון תשע"ה התקיימה השיחה הבאה בין בעל היתר המכירה הרב דוד לאו לשליח חב"ד בקטמנדו הרב חזקי ליפשיץ:
הרב הראשי אמר כי עם ישראל כולו נחשף לפעילותם בשבועיים האחרונים בעת האסון במפולת השלגים וגם כעת בתאונת הדרכים ונפעם מעוצמת הפעילות של בית חב"ד בנפאל למען הישראלים, "אתם הבית של הישראלים בכל ימות השנה, אבל גם בימים קשים שכאלו אתם ביתם, אתם ההורים, האחים, ועושים הכל עבורם ואין לי מילים על מה שאתם עושים עבור כל אחד ואחד מהעם היהודי שנקלע לצרה", אמר הרב לאו.
בסיום שיחתם, הבטיח כאמור הרב הראשי כי יעניק לו ולרעייתו תעודת הוקרה מטעם הרבנות הראשית לישראל כאשר יגיע בקרוב לביקור בישראל. "הרבי מחב"ד ראה למרחוק כאשר שלח את שליחיו למדינות רבות ונידחות, ואתם כמו שליחים רבים בעולם, מקדשים את החיים ומהווים שגרירים של היהדות, העם היהודי, כמו גם של מדינת ישראל וראויים אתם לכל הערכה". אמר הרב דוד לאו.
מה שידע הרב דוד לאו הוא שבניגוד אליו שיש לו עודף זמן והוא לא יודע לאן ללכת בשל העובדה שהוא לא מוזמן כמעט לשום אירוע, ולעיתים הוא מגיע למקום אחד יותר מפעם אחת בשל העובדה שאין הזמנות, הרב ליפשיץ ידיו מלאות עבודה כל השנה ובקצת זמן שהוא מגיע לארץ הדבר האחרון שהוא יעשה זה להיפגש עם בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. ולכן דודי שלנו יהיה חייב לנסוע באופן אישי ולהביא לו את התעודה ולנסיעה כזאת ארוכה הוא צריך לצרף את השגרירה שלנו הרבנית הראשית לישראל ציפי לאו וכך יצטרך משלם המיסים לממן את הטיול המשותף של בני הזוג. כרגע הענין נדחה וזאת בשל רעידת האדמה שארעה במדינה אבל לאחר שהענין יסתדר נראה אותם טסים לבקר במזרח.

העסקן החרדי ר' אהרון יקטר מזהיר את הגורמים המוסמכים



מכתבים קצרצרים


ללפיד לא כואב תיקון חוק הגיוס כמו שזה כואב למחבלים ולכמה טפשים הרוצים שיאמינו כי הם קנאים
אם חשבתם כי יאיר לפיד הוא זה שעכשיו מתאבל על הקואליציה החדשה שתהרוס לו עבודה של שנתיים, טעות בידכם. ישנם מי שבוכים הרבה יותר מי שזה הורס להם את הכל, כל מה שכתבו והבטיחו, עד כדי שהם התרוצצו השבוע מאדמו"ר לאדמו"ר ומגדול לגדול לשכנע כי התיקונים בחוק הגיוס יעשו יותר גרוע וכי אסור לאפשר קואליציה כזו, ואדרבה, שתקום קואליציה עם לפיד ותשאיר את החוק על כנו ושיקחו אברכים לבתי הסוהר, רק כך יידעו כי החוק לא טוב, אם חלילה לא יעצרו אף אחד ולא יהיו הפגנות או מהומות זה ירדים את הציבור ויחשבו כי החוק טוב, ואז אנחנו בצרות. - אתם מבינים את הראש המחבלי?

אי אפשר ללכת הרבה אחורנית מפני שאז בית המשפט ישוב לשחק כאן כינור ראשון
למי שהספיקו לשכוח נזכיר כי זה כבר שנים שמתחולל מאבק בין בית המשפט לכנסת על חקיקת חוק שיעשה סדר בענין גיוס בני הישיבות, זה התחיל עם חוק טל שנכשל, אנחנו החרדים מודים כי עשינו את טעות חיינו כשלא טיפחנו את החוק הזה, מפני שזו היום היתה ישועת הישועות בתחום הזה, אבל היו גם אז אויבער חכם'ס מי שחשבו שלעולם חוסן משכו את החבל מבלי שלקחו בחשבון כי זו תקרע, ועכשיו יש לנו את חוק לפיד חוק שמכניס את החרדים למיטה צרה, ניאלץ החל מעוד שנתיים להציב מכסות של חיילים ומי שלא יעשה כך צפוי לעונשים. את החוק הזה חייבים לתקן אבל זה חייב להיות במסגרת שלא תפגע בהוראת בית המשפט לפיו חוק מסודר חייב להיות

הסנקציות הפליליות והורדת המספרים במכסות זה כל מה שצריך
האמת היא החוק כמות שהוא בלי הסנקציות הפליליות ובהורדת המכסה השנתית למספר קצת יותר קטן פותר את כל הבעיה, מפני שאז רק מישיבות ההסדר יש מספיק בחורי ישיבה למכסות השנתיות. וכאשר לוקחים בחשבון כי רוב הבחורים בישיבות הספרדיות הולכים לצבא, וכי גם מן הישיבות האשכנזיות לפחות שליש אם לא יותר אחרי שנתיים בכולל הולכים לצבא והולכים לעבוד, הרי שיש לנו הרבה יותר ממה שצריך בשביל המכסות, ואת זה ב"ה השגנו עתה מפני שהחוק יתוקן, וזה לא טוב לא רק ליאיר לפיד יוזם החוק, אלא למחבלים הצריכים במה לנגח את השונאים ולהמשיך להשתולל ולסחוב זנבות, עבורם תיקון החוק הוא יום שחור

הקנאים מן הסוג של ר' ישראל'צע מתאבלים
לא רק המחבלים ישנם עוד כמה יצורים שמשחקים קנאות, אלו לא מרוצים מתיקון החוק מפני שאז מוציאים להם את הרוח מן הבלון, הם צריכים את הקנאות כאויר לנשימה, זה חייהם, בלעדיהם אין להם מה למכור, אז אם כבר מתקנים הם רוצים עוד ועוד ועוד בלי סוף כשהם יודעים שלא קיבלו וככה יוכלו להמשיך לשחק קנאות. שימו לב, כל הגדולים כשראו את הטיוטה בירכו עליו, אבל ר' ישראל מויזניץ הוא לא אהב אותם מפני שאז לא תהיה לו סיבה לכנס 'מועצת' לזעוק כי אסור להתייצב צריכים להלחם, אז הוא מבקש לשים מקלות בגלגלים בתקוה שיוכל להמשיך לשחק קנאות המוכיחה כי היא באה לכסות על מה שאין לו. התירוץ כי המחבלים הסיתו אותו אינו תירוץ, מפני שאם היה לו טיפת ראש הוא היה צריך להיות הראשון לברך על מה שקורה עתה

כמה חכם היה מרן הגראי"ל שטיינמן שידע כי מדובר בענין של זמן
לא היה אף אחד כל כך מודאג מן המצב יותר ממנו, הוא לא ישן לילות הוא התעניין בכל פרט במשך של השנתיים האחרונות, אבל בניגוד לאחרים ששיחקו קנאות ופראות, הוא שיחק סבלנות ובעיקר שיקול דעת, הוא לא מיהר לעשות צעדים פזיזיים, בתקוה כי יבא היום אשר בו הגלגל יתגלגל, ואכן זה קרה הרבה יותר מקודם ממה שחשבו, עברו שנתיים והנה מתקנים את החוק מוציאים ממנו את הסעיפים הטעונים תיקון, וכך נושמים לרווחה, הוכיחו שוב כי השתלמה המתינות, אם היינו מאשרים ונותנים יד לצעדים פזיזיים, לא היו יכולים לעולם לתקן, דוקא בגלל שלא נתנו יד לצעדים הפזיזיים של הצודרייטע והווילדע, אנו זוכים לראות היום איך שהדברים חתומים

הפעילות המחבלית ההוכחה הכי טובה כי הגראי"ל הצליח
מי שלא יודע נספר לו, כי המחבלים בימים האחרונים השתוללו הם רצו מגדול אחד למשנהו לזעוק כי ההסכם הקואליציוני רע וכי יש למנוע אותו, מפני שהולכים לעשות תיקונים שהם לא טובים. הם לא הסבירו מה לא טוב, הם אומרים כי הם מתקנים אז יחשבו כי מעתה החוק טוב, ולכן עדיף שישאירו כמות שהוא ולהלחם בחוק. הם הצליחו לשכנע את הקנאים כי התיקונים לא מספיקים, אבל לא הצליחו לשכנע גדול אחד בצדקת דרכם, ההיפך, כל מי שלמד את הפרטים הבין כי הישגו השגים גדולים וטובים ואם כל אלו יבוצעו, הרי קיבלנו יותר ממה שחלמנו

אמש ב'מרכז החדשות'

חשיפה! מבוכה ב"נצח", יוסף פטרוב התקשר ל-3 אדמו"רים החברים במועצגה"ת בניסיון להסיתם נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם הערב בטענה: "יש סכנה עצומה בהסכמים שגובשו בנוגע לחוק הגיוס". האדמו"רים מויז'ניץ וסלונים נועדו ביחידות עם ליצמן ופרוש שם הובהרו השיגה המסתמנים של 'יהדות התורה' בסוגיית הגיוס.

עוד נחשף בטוויטת ההסכם הערב: "לא יגבילו מכסה ללומדי תורה, לא יינתנו סנקציות ללומדי תורה ושר הביטחון יעלון ימנה צוות מטעמו לנסח תיקון משמעותי לחוק, בצוות יטלו חלק נציגים של ש"ס ויהדות התורה שישנו את החוק מקצה לקצה".

הישג עצום ל'יהדות התורה' במו"מ הקואליציוני: ביטול רפורמת הגיור והחוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים. הסרת שריונן של ארבע נשים בוועדה למינוי דיינים; בוטלו הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס; הקמת ועדה לבחינת ההנחיות המחייבות קבורה רוויה; והקמת צוות לשותפות הקואליציוניות כדי לדון מחדש ברפורמות שהתקבלו בקדנציה הקודמת. יהדות התורה מציינת גם את ביטול הקיצוץ בתקציבי החינוך החרדי, החזרת התקצוב לתלמידי ישיבות מחו"ל הלומדים בישראל והחזרתה של גמלת הבטחת הכנסה לאברכים, שבוטלה בעבר בהחלטת בג"ץ".

עימות סוער: הפרופסור הזהיר מפני רצח חרדים וח"כ אייכלר קרא לשלול את משכורתו: דבריו המסיתים של הפרופ' יזהר אופלטקה מאוניברסיטת ת"א נגד הציבור החרדי מעוררים זעזוע בקרב בני המגזר החרדי, וח"כ ישראל אייכלר קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה להסתה נגד אפלטקה. העימות המלא.

מכשרים: 0559960089

מבזקים - מפה ומשם


חכם ששון טבאשי:רעידת האדמה בנפאל היתה צריכה להיות בישראל.שלחנו אותה לשם אבל צריך לדעת:עושין תשובה ומיד נגאלין.כשנשאל באיזה זכות ניצלו אמר יש אברכים שרבנים מתעללים בהם והם סובלים בשקט.הוא הוסיף עוד:תהילים בשבועות נגד הפצצות
------------------
זעם בשס:
דרעי משתולל איך ג העזו לחתום לפנינו?
איפה החברות והדרך משותפת זעם דרעי הערב במפגש.
ג התקדמו כאילו אנחנו לא קיימים
------------------
בנפאל תקועה ענת ברנדס בתה של הסופרת יוכי ברנדס שהיא נכדתו של האדמו"ר מביאלא רמת אהרון זצ"ל. היא התקשרה בטלפון אבל היא תקועה באחד הכפרים וישינה ברחוב
------------------
תלמידי הרב ברלנד עוזבים את הולנד. כל הכפרים שם תפוסים בשבוע הקרוב לרגל חגיגת יום המלכה. הם עוברים למשך כשבוע לכפר בבלגיה.
------------------
ההצלחה הגדולה של יהדות התורה למען עולם התורה והישיבות ולרווחת העם היא ככל הנראה מכה מידי כואבת לעצניקים וזה כנראה הסיבה שהם מפריחים שקרים בשעות האחרונות על כל מיני דברים בנוגע לחתימה שלא היו ולא נבראו. הם מנסים בכח השקרים להפוך בקשה של פרוש לביקור אצל גדולי האדמורי"ם לעיכוב חתימה.
------------------
גלובס: גרינצייג בטור בבחדרי: דרוקר יקירי, את האמינות העיתונאית שלך איבדת מזמן, לא אני יצרתי את הכינוי המחמיא 'חפיף דרוקר', ומן הסתם גם לא אהיה האחרון שטוען זאת. אולי אחרי ספריך 'חרקירי' ו'בומרנג', הגיע הזמן לפסק זמן תקשורתי וכתיבת הספר 'פרודיה' - הביוגרפיה המקצועית שלך', לדברי גרינצייג.
------------------
מדרוקר נמסר בתגובה לדברים: 'בעבר הלא רחוק פירסמנו תחקיר שהראה מה המודל הכלכלי של 'בחדרי חרדים'. אני ממליץ לציבור החרדי לחפש כלי תקשורת עם אינטגריטי יותר גבוה
------------------
נדב פרי ב'ערוץ 10': נתניהו שוקל לשמור לעצמו את תיק התקשורת (ואולי למנות שם תחתיו סגן שר במשרה מלאה).
 ------------------
אתר 'קול חי': ח"כ ישראל אייכלר קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בחשד להסתה נגד פרופ' יזהר אפלטקה בשל סטטוס מסית שכתב נגד החרדים.
 ------------------
ח"כ מאיר פרוש על ההסכם הקואליציוני: "זה הסכם שיהדוה"ת דרשה אותו מכיוון שבשנתיים האחרונות הצרו את צעדינו מלקיים חיי קהילה באורח חיים חרדי, נעשה הכל בכדי שהדברים המפורשים בהסכם יבוצעו בהקדם".
------------------
ח"כ מאיר פרוש בראיון לשיף ב'בחדרי': "בפוליטיקה אי אפשר לשמור טינה ושנאה. נתקן את הנזקים של השנתיים האחרונות. חוק הגיוס שנעביר יאפשר לכל מי שרוצה ללמוד לעשות זאת".
 ------------------
שלומי סגל מ'לדעת' בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24": "יהדות התורה תקבל את התפקידים הבאים: משרד הבריאות עבור יעקב ליצמן, ראשות ועדת הכספים עבור משה גפני, סגן שר עבור מאיר פרוש, ראשות ועדה עבור מקלב, ובחצי הקדנציה השנייה יכהן ישראל אייכלר סגן יו"ר הכנסת". ומה הסתבך במו"מ עם ש"ס?
------------------
 ברוך דיין האמת: הרב יצחק מאיר ז"ל ראש עיריית בני ברק לשעבר ומראשי אגודת ישראל.
 ------------------
אתר 'קול חי' חושף: בפתק שנפל הבוקר מכיסו של השר נפתלי בנט כתוב: "פיצול משרת היועץ המשפטי לממשלה וצמצום סמכויות היועצים במשרדי הממשלה".
 ------------------
בשיחת טלפון שקיימו הבוקר בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי, הודיע רה"מ לדרעי שהוא מקבל את התנאי של מע"מ 0. קבעו להיפגש בשעה 17:00

להמשך המבזקים כנסו כאן

במהדורת חצות של סוכנות הידיעות "חדשות 24":

מוטי סגל עורך 'קוקר' בראיון נרחב לגבי המו"מ הקואליציוני, החתימה של יהדות התורה ומפלגת כולנו, ומה הצפי לחתימה עם ש"ס והבית היהודי?

מוטי בוקצ'ין דובר זק"א שמביא תמונת מצב מפעילות משלחת ישראלייף פירסט זק"א ואיחוד הצלה בנפאל, ומה התכנית לימים הקרובים? ומספר על ההגעה של המשלחת לאזורים מרוחקים שעדיין לא הגיעו לשם משלחות סיוע.

עידן יוסף כתב התחבורה הציבורית של news1 מעדכן על השביתה הצפויה ביום ראשון הקרוב של חברת אגד תעבורה, ועל מה המאבק?

ואודי גל דובר כבאות מחוז ירושלים בראיון לגבי היערכות שירותי הכיבוי לל"ג בעומר, וההנחיות איך לקיים את מנהג הדלקת המדורות ללא סכנת חיים. והאם הם יאכפו את ההנחיות?

להאזנה לראיונות במלואם חייגו 0508002424 שלוחה 1 או במספר 0502741675 שככה"נ פתוח גם מכשרים

מגזין הלילה ב'הנייעס החרדי':

שבוע לל"ג בעומר! משה פלדמן ואיש מירון ר' שמוליק קליין בדיון נוקב על כל השאלות סביב ההכנות להילולא. האם התקשורת החרדית מעדיפה להתעלם? האם יתכן שמירון לא יכולה טכנית לקיבולת של ארוע כזה? האם יש נכונות של המדינה לטפל במירון, ומה קורה באירועים אחרים במגזר הכללי? מה קורה במושב, הדוכנים החניונים? ומה הגדרת האחריות של כל אחד מהגורמים?

אבי שיף: "ההסכם עם יהדות התורה היה מוכן כבר לפני שבועיים אלא שצוות מטעמה עבר על כל סעיף וסעיף בצורה מדוקדקת. אפשר לומר הערב שכל החוקים מהממשלה הקודמת נמחקו. מה הם רשימת ההישגים המדויקת, והמשמעות של כל אחת מהן? מדוע בש"ס ממתינים, ומה חושבים ביהדות התורה על הדרישות שלהם?באיזה אופן תבוצע חלוקת התיקים בתוך הליכוד? ומה לוח הזמנים המדויק עד לתחילת עבודת הממשלה החדשה?".

פרופ' יזהר אופלטקה בראיון סוער:"יש שנאה גדולה בקרב חילונים צעירים רבים כלפי חרדים, זה יכול להגיע למצב של מלחמת אזרחים כמו במדינות ערב!  לא היה 'הצנע לכת' במשא ומתן של יהדות התורה. לא יתכן שגפני אומר שבשבילו יום העצמאות הוא כלום!". מדוע ליאיר לפיד כן מותר לדאוג למצביעיו?

יעקב וידר יו"ר המטה החרדי בליכוד בראיון:"פעלנו והצלחנו למנוע הקמת ועדה שתקבע מיהו חרדי, אם היתה מקומת ועדה כזו הקריטריונים היו הופכים לפוליטיים! הטענות על סחטנות החרדית כביכול הן פופוליסטיות! אבל זו התוצאה של מפלגות חרדיות, תמיד יאשימו אותנו בסחטנות ותהיה הסתה, אם החרדים היו בתוך המפלגות הגדולות לא היתה קמה מפלגה כמו של לפיד!".  ומדוע יש התמרמרות בקרב הליכודניקים על מבנה הממשלה החדשה?

עו"ד יוסף וייצמן יו"ר הוצל"פ בלשכת עורכי הדין בראיון: הצלחנו לתקן הליך בירוקרטי שפגע באזרחים שניהלו הליכים מול הוצאה לפועל, והיו חייבים לשלם רק הם עצמם. מה הרווח של הלקוח שעו"ד יגיע להסדיר את התשלומים מול החייבים? איזה הגבלות מאפשר כיום החוק כלפי בעלי חוב, ומה ההבדלים ביניהם? ומה כדאי לעשות אם מקבלים בהפתעה הודעה על חוב כספי?

הרב חזקי ליפשיץ שליח חב"ד בקטמנדו בראיון:"היום עליתי על מסוק וחילצנו יותר מ 30 מטיילים ישראלים מההרים. הילדים שלי נפגשו היום עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. האירוע כאן הולך להמשך עוד הרבה זמן, המשלחות מישראל עזרו לנו מאוד באספקה!". ומדוע נותר ציוד רב של ישראלים בנפאל?

להאזנה חייגו: 055-980-8000 או 053-423-9252 מכשרים.

המהדורות המרכזיות גם מכשרים 0547385370

העימות הסוער של הרב פינטו עם ברכה


ההסכם הקואליציוני


פרשיית השבת באשדוד: "הנציגים יידבקו לכסא"‎

מאת חיים לב

לאחר שעסקני הציבור החרדי באשדוד ונציגי העיר החרדיים איימו כי יפרשו מהקואליציה במידה וראש העיר לא יפעל לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות ובחגים, טוען היום גורם בכיר בעירייה כי מדובר באיומי סרק.
"למרות הטונים הגבוהים שהושמעו מעל גבי העיתונות החרדית, להערכתי מדובר באיומי סרק. אני מכיר היטב את הנציגים החרדים. הם לא יפרשו כל כך מהר", הוא אומר והוסיף בנימה צינית כי הם "ידבקו לכסא". יש לציין כי ראש העיר לשעבר צבי צילקר התראיין לעיתונות המקומית והתבטא אף הוא ברוח זו.   
גם בקרב הציבור החרדי סבורים כי מדובר באיומי סרק וכי הנציגים לא מתכוונים לממש את האיום על פרישה מהקואליציה. "נציגי יהדות התורה וש"ס לא יפרשו מהקואליציה", טוען אחד מתושבי העיר החרדיים ברובע ז' החרדי. "הם מבקשים לחולל לחץ פוליטי על ראש העיר – אבל בפועל שום דבר לא יקרה ומה שהיה הוא שיהיה".
לטענתו, בעוד בערים חרדיות אחרות דוגמת בית שמש וירושלים נאבקת הנציגות החרדית עד חורמה נגד חילולי השבת ההמוניים, באשדוד הרעש התקשורתי מתנהל 'לצאת ידי חובה'. "על פני ניסיוני, זה עניין של כמה ימים עד שהשקט יחזור לשרור וחילולי השבת יימשכו באין מפריע" אמר.
בתחילת השבוע התכנסו רבני אשדוד התכנסו לישיבה שהוגדרה 'ישיבת חירום' נגד מתחם העסקים 'ביג' באשדוד הפותח שעריו בשבתות ובחגים ובה התקבלו החלטות מעשיות להפעלת לחץ על מנהלי המקום.
במהלך הדיון קראו הרבנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם 'ביג' בשבתות. במידה ודרישה זו לא תיענה, אמרו, לא יהיה מנוס מפרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה.
את הישיבה פתח רב חסידי גור הרב שמואל דוד הכהן גרוס שאמר כי פתיחת 'ביג' מהווה עידן חדש, שכן מדובר במתחם עסקים ענק המושך אליו מידי שבוע אלפי לקוחות מכל האיזור, כאשר בעלי הקניון מבססים את עיקר פעילותם על פעילות מסחרית בשבתות. לשם כך אף הושקע הון רב בקמפיין פירסומי ענק הקורא לכל תושבי ישובי הדרום להגיע לקניון בשבתות.
"המשך הפעלת הקניון בשבתות היא אות קלון לעיר" אמר הרב שציין כי פרט לכך "ניכרת כבר עתה השפעתו של הקניון שגרם לכך שחנויות נוספות שעד כה היו סגורות בשבתות, נפתחות האחת אחר השניה".
הרב גרוס הדגיש כי הטענה אינה מופנית רק בגין פעילות 'ביג' אלא הדרישה כוללת גם את סגירתם של מרכזי המסחר הנוספים הפועלים בעיר בשנים האחרונות, אם כי פתיחתו של מרכז 'ביג' נחשבת לקפיצת מדריגה והיא משנה את פני העיר ופוגעת בצביונה ובמרקם החיים של תושביה.
יחד עם זאת ציין הרב כי בעלי ביג אינם בגדר של 'מומרים להכעיס' אלא 'לתיאבון' וזאת משום שהם מבססים את הפעילות על ההכנסות הגבוהות שאותן תניב, לכאורה, הפעילות העסקית בשבתות. לכן קרא הרב לפגוע בהם כלכלית

הרב ברלנד מזמין את תלמידיו לל"ג בעומר


מעמד 70 זקנים – שיא של שפלות תהומית !

מאת ירושלמי

שבוע שעבר מלאו חוצותינו בפאשקווילים ותמונות מ"מעמד נורא הוד" שהתקיים בבית שמש ב"בית החיים העתיק" של גולובנציץ. הדבר היה מפליא ביותר. מה קרה פתאום?
האם נמצאו פתאום מתים וקברים חדשים? האם העצמות ש"רוסקו ונשפכו בבזיון נורא" חזרו והתחברו עד שנדרש מעמד גדול ונורא למחות על כך?
הדירות בתהליך בניה, מי שקנה כבר קנה ומי שרצה למכור כבר מכר, מה עכשיו?  גם לא שמענו על איזה דינר של אתרא קדישא באופק...
ובכן גם אני נפלאתי מאד. חקרתי וזה מה שהעליתי בחכתי.
רעייתו של א.ג. מראשי הפרוייקט חולה מאד ל"ע, כבר כמה שנים.
לאחרונה הוחמר מצבה והדבר הגיע לאזני ראשי ארגון אתרא קדישא. הללו החליטו שאין ראוי שאם יקרה לה הגרוע מכל ל"ע, שיהיה זה כדרך כל הארץ. מה יאמרו שקרה מה שקרה בעוון חילולי הקברים? הלא מיד יטענו כנגדם, מה עם ר' אברהם ולס ז"ל שנהרג ע"י ערבי תוך כדי עבודתו באתרא קדישא? ומה עם עוד אברך מבית שמש שנמנה על ראשי המוחים שהלך לעולמו בייסורים קשים?
ישבו וטיכסו עצה, והחליטו לעשות "מעמד שבעים זקנים" ובו יקריאו קללות נמרצות על כל מי שמעורב בפרוייקט, כך יוכלו "לזקוף לזכותם" את האסון העתידש לבא על משפ' ג. !!!
כך מספסרים בקללות ובאמונה! כגרועים שבאומות !
מה שברור הוא שאנשים אלו הם בוודאי לא מאמינים בהשארת הנפש.
מסופקני אם מאמינים הם בכלל במשהו.
למרות אי הנעימות החלטתי לפרסם את הדברים כדי ליטול את העוקץ מהרשעים השפלים, וזאת אחר קבלת רשות מהנוגעים בדבר.

ביקשה 15 דולרים


כפר חב"ד על ההתמודדות בנאפל


הרבי על אחיו


השבת מתוועדים ומתעוררים


להשלים את החסר


הטיפ היומי


הוידאו היומי


*סיכום השיחה היומית*

[המשך] עפמשנ"ת מובן שהמעלה ד"כלי חמדה" היא נעלית יותר מ"בנים למקום". ועפ"ז יובן מדוע אין אדה"ז גורס במשנתנו "שניתן להם כלי חמדה שנברא בו העולם", כי לאחרי שיודעים שבנ"י הם "בנים למקום", האם יש להתפעל ממה שניתן להם דבר שניתן לברוא בו עולמות?! איזה ערך יש לזה?! אלא הפירוש ב"כלי חמדה" הוא – "חמדה" מצד הנותן, "שעשועים לפניו", שע"י הלימוד בו מתעלים בנ"י להיות לא רק "בנים למקום", אלא חד עם קוב"ה שלמע' מבחי' "מקום". והלימוד לכאו"א (שנצטווה ללמוד משנה זו): בכח כאו"א, אפי' ביום חול ובאמצע ה"הו האַ" של עוה"ז החומרי, להיות, ע"י מחשבת התורה, חד עם קוב"ה כמו כה"ג ביוהכ"פ בקדה"ק! ומ"מ כ"ז אינו אלא הכנה להמצב דלעת"ל, ש"מעין זה הי' במ"ת", כאשר "והיו עיניך רואות את מוריך".

משיחת מוצאי ש"פ שלח, מבה"ח תמוז ה'תשל"ט

היום יום י"א אייר - בציור


היום יום י"א אייר


ווארטים


״מוטב להיות שנוא בגלל מי שאתה, מאשר להיות אהוב בזכות מי שאינך״

״הבעיה בעולמינו היא, שהאנשים האינטליגנטים מלאים בספקות, והאנשים הטיפשים מלאים בביטחון״

כל העשירים הקמצנים שתורמים רק לאדמו"רים שחיים חיי רווחה יזכו להיות איתם יחד בגהינום

מי שלא מתח באחד באפריל מותח והולך כל החודש ואין בו משום מתיחה שעבר זמנה ויש אומרים שכל המותח שלא באחה באפריל מותחין אותו על העמוד.

ספרדי שהחליט לחזור בתשובה החליט לנסוע למירון בליל ל"ג בעומר. בחצר דוחפים אותו והוא כמעט נחנק. הוא צועק לזה שאחריו ברסלבר עם זקן ענק-יא כלב תפסיק לדחוף אתה מוחץ אותי - הוא עונה לו - אחי בשנה שעברה נראיתי כמוך ואמרתי אותו הדבר.

ווארטים מרבי נפתלי מרופשיץ זי"ע ליום ההילולא י"א אייר:
א.אחד שאל אותו למה הוא גוזר ציפרניו דווקא אחרי הטבילה וא"ל שיש בזה סוד גדול ושיחזור אליו אחרי 3 ימי צום וכשחזר אליו אמר לו שאז הצפרניים רכים ויותר קל לגזור אותם.
ב.אמרו על אברך סגפן שלובש שק ואמר הס"מ כזה רשע לכד אברך בתוך שק.
ג.אמרו על אברך שצם משבת לשבת ואמר כבר תראו מיהו ודחף עליו מישהו וצעק עליו איך אתה מבזה אחד שצם כל שני וחמישי והמתענה צעק משבת לשבת.
ד.הוא היה אומר: יותר מידי פרומר -רשע. יותר מידי חביב- בעל תאוה. יותר מידי חכם- אפיקורס

א ירושלמער פארט קיין מירון ל"ג בעמר מיט א רעקל און קומט צוריק אן א קנעפל אן א גארטל און מיט גרויסע זעקל

מגילת צאנז-קלויזנבורג:

ויהי צדיק גדול רבי חיים מצאנז. ויהי בנו רבי ברוך מגורליץ ובנו רבי הירש מרידניק. וימת רבי הירש מרידניק בגיל צעיר ולא רצו בני עירו ליקח את בנו רבי יקותיאל יהודה לרב ויהי רב ברומניה בקלויזנבורג. וישא את בת הרבי מסיגט ותמות בשואה עם 11 ילדיו. וינצל רבי יקותיאל יהודה ויבוא לארה"ב וישא אשה ויולד בנות ושני בנים. בימים ההם ויבוא גם הרבי מבאבוב לארה"ב וילעג לו הרבי מקלויזנבורג. ויקם קריות צאנז בא"י ויקרא לעצמו הרבי מצאנז. ויכעסו על זה בבאבוב ויריבו עמו. וימת הצדיק מצאנז קלויזנבורג ויהיו שני בניו אדמו"רים רבי הרש מלך בנתניה ורבי שמואל דוד בארה"ב. ויריבו על ענייני כבוד וכספים. ויעשו שלום עם באבוב. ויאמר הרבי ב"צ לרבי מנתניה אתה הרבי מקלויזנבורג ולא מצאנז ויקפד וכל העם קורין אותו צאנז ויהי כמתמיה

פתח המערה במירון

מאת יעקב יוזופוביץ

לפני כמה שנים החליט הוועד הרבני במירון שיש לעשות משהו בעניין טומאת הכהנים במערה. מאחר ולא כל הכהנים מקבלים את 'קברי צדיקים אינם מטמאים', בעיקר הליטאים שבהם הוחלט לחפש פתרון הלכתי. למקום הובאו כמה רבנים בכירים שבחנו את האפשריות ההלכתיות, יחד עמם הגיע זקן אחד שסיפר את אשר ראה לפני כארבעים שנה. לדבריו, ביום מן הימים נוצר פתח שם עקב שיפוצים, הארכילוגים (ימ"ש כמובן) הביעו רצונם לפתוח את המערה ולראות מה יש שם בפנים. השמועה נודעה לאנשי מירון והם מיהרו לבוא לילה לפני כן ויצקו יציקה שיש בה כדי לחסמם, וכך שהגיעו הארכילוגים בבוקר למקום, הבינו שאין הם יכולים לחפור מחדש והלכו לדרכם.

אותו זקן סיפר גם שבדיוק אז הבית ישראל מגור חלה, והספיקו עוד להכניס מניין אל תוך המערה להתפלל שם לרפואתו. הוא בעצמו היה שם בפנים וידע לכוון אותנו בדיוק למקום איפה שהפתח אמור להיות.
הוחלט שהולכים לחפור ולהשאיר פתח של טפח על טפח אל תוך המערה לשחרר את הטומאה. הרבנים הדגישו שאין נשגב מזה מאחר ורבי שמעון בעצמו עסק בטיהור העיר טבריה כידוע.
היינו שם שלושה, אני, עסקן ידוע מבני ברק ועוד איש עסקים. בשעות הבוקר המוקדמות הבאנו כלים כבדים והתחלנו במלאכת החפירות. עד לצהרי היום אף אחד לא הפריע לנו, כל מי ששאל לפשר מעשינו קיבל מאיתנו תשובה שאנחנו פועלים בשליחות הרבנים להתקין גופי תאורה,וזה הספיק להם. כמובן שידענו שאנחנו צריכים לחפור כמה שיותר מהר, פן יגיעו הרעים מהשלטון, הרי לא ביקשנו אישורים מאף גורם רשמי ממשלתי, הכל היה צריך להיות בשושו. (היום כשאני חושב על זה, כמה הזוי זה לחפור באתר ארכילוגי ללא קבלת רשיון או משהו)
עד שהגיע אחד שגם הוא מחזיק את עצמו רב במירון והחל לצרוח עלינו, זה כבר היה בצהרי היום אחרי שחפרנו המון, את ההסבר של הטומאה הוא לא קיבל אלא אמר שקבר רבי שמעון זה קודש קדשים ואותו רב שמטעמו פעלנו הוא טמא ומטמא. הוא איים להזמין את המשטרה אם לא נפסיק את החפירות במיידית. ככללו של דבר, מלאנו את הכל מהר בבטון אשר הכנו מבעוד מועד למקרה שכזה והסתלקנו משם.
אבל בינתיים הספקנו לחפור ממש עמוק, הרבה יותר ממה שאותו זקן הסביר לנו, ואין שם לא פתח ולא מערה, חצינו את הקיר (שממש עבה) והגענו לאדמה שמאחוריו ועדיין נאדה. אבל זה נחמד לראות איך שממשיכים למכור שמן מפתח המערה למרות שיודעים שאין שם כלום. במאמר מוסגר, המסורת המירונית (אם יש דבר כזה בכלל) טוענת שהפתח בכלל בצד השני. אבל המטבח של פרלמוטר בצד הזה, ורק כאן הם יכולים למכור לאמריקאים תמימים משהו בסכומים דמיוניים.
אז אם תסתכלו היום על הקיר בתוך פתח המערה ותראו כמה אבנים לא סימטריים, תדעו שזה עבודה שלי.

יוסי מזרחי איש לא רע בכלל

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
קראתי את הכתבה על יוסי מזרחי ,
א , כנראה הכותב האנונימי יש לו דברים אישים נגד מזרחי
ב, אסור על פי הלכה להיכנס למקדש בודהיסטי , כי האמונה שלהם היא להאמין שהאדם יצר את עצמו , שזה אפיקורסות ממש ,ממש כמו פרעה מלך מצריים לי יאור ואני עשיתיני , הם לא מאמינים באלוקים כלל , הם רק מתרכזים במדיטציות להיכנס לאני הפנימי שלך , שאצלם זה האלוקים ,  ואין להם אמונה בהשם אחד  לפי ההטפה בקורסים ,אלא שלמערביים הם לא אומרים זאת בגלוי , בכדי למשוך אותם לוויפסנה , [ קורס שתיקה  14 ימים ]
ג, הם מנסים להציג את עצמם כלפי המערב בכדי למשוך מערביים שהם כביכול לא משתחווים לצלם , וגם בקורס הוויפסנה שלהם הם מנסים להוכיח שאין משפטים אלילים בפנים , אבל במקדשים של אנשיהם ממש , הם משתחוים לפסל של בודהה , שעשו ממנו אליל לפני 2000 שנה , ולכן על פי הלכה אסור להיכנס למקדשים שלהם ,
ד, מהיכרות אישית שיש לי עם יוסי מזרחי הוא אדם טוב , אבל הוא לא בקי גדול בתורה ,
ה, יוסי מזרחי מחזיר מאות יהודים בתשובה ,
בברכת התורה משולם צפניה

טעונים גניזה


המשטרה העניקה תעודות הערכה למתנדבי איחוד הצלה - תמונות



בטקס רב רושם שנערך היום במרחב דן של המשטרה, בנוכחות מפקדי וקציני המרחב העניק ממ"ר דן סגן ניצב שמעון לביא תעודות הערכה למתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בני ברק' על איתור נעדרת בסיכון בשבוע שעבר בעיר.

ממ"ר דן סגן ניצב שמעון לביא פתח את הטקס: "מרחב דן בראשותי התכנס פה היום כדי להביע את הערכתו הרבה לפעילות המבורכת של מתנדבי איחוד הצלה באיזור, שיתוף הפעולה המבורך בין הגופים הוכיח לא פעם את עצמו כמציל חיים ואנו שמחים ונפעל להמשך שיתוף פעולה".

אפי פלדמן - ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק הודה לממ"ר על הדברים החמים: "האנשים הרבים שניצלו בזכות שיתוף הפעולה המבורך הזה ועוד רבים שקיבלו שירות מציל חיים משת"פ זה מעידים כי משטרת ישראל ובמיוחד מרחב דן בראשות הממ"ר רואים בהצלת חיים ובשירות לאזרח כערך עליון, אנו נמשיך לסייע לכלל אגפי המשטרה על מנת להציל חיים".
צילום עוזי ברק
 לגלריה כנסו כאן:

ילדה קטנה חב"דית בת השליח החב"די מנאפל לא לחצה את ידי הנשיא


שעון גילוח לבני תורה

עד להיכן זה מגיע לא להאמין, אתר מיוחד לגילוח לבני תורה, אין כבר סבלנות סופרים את הימים ואת השעות כמה נשאר לגילוח, השעון הזה מסתובב כל הזמן מסתכלים ונרגעים לא נשארו יותר מדי ימים הנה כבר כבר מתגלחים

יצויין כי ישנם  מי שלא יכולים להתאפק ומשלמים עבור סנדקאות או סיומים וכל מיני דברים המתירים את הגילוח, ומתגלחים

מפת העירוב באומן


הנואף והנואפת מנטורי קרתא


מפגינים נגד נישואי מין במינו


הפעם הם נתנו מנוחה לציונים ונסעו לוושינגטון למחות נגד נישואי מין במינו, בית המשפט העליון דן בנושא ומבקש להתיר זאת בכל אמריקה רח"ל, אז הם הגיעו להפגין נגד

מירון: שבוע לפני ל"ג בעומר


במוסדות אור הרשב"י נערכים גם השנה לחלוקת אוכל ושתייה חינם לרבבות העולים לציונו הקדוש של הרשב"י במירון בימי ל"ג בעומר תשע"ה - 2015, בסמוך לקבר הרשב"י הוקמו אוהלי ענק לגברים ולנשים עם כ-1500 מקומות ישיבה בתחלופה סביב השעון. 

מדוברות אור הרשב"י נמסר: "עקב הצפי למזג אוויר חם הותקנו היום מזגני ענק נוספים באוהלי הענק של 'אור הרשבי' שינעימו את השהות של הרבבות באוהלים, והיות והשנה חל ל”ג בעומר ביום חמישי יש צפי לעלייה בהגעת האורחים והמתפללים שחלקם ישהו במירון גם במהלך השבת לאחר ההילולה, ובאור הרשב"י נערכו השנה לחלוקת למעלה מ-300 אלף מנות לרבבות העולים".
צילום יוסי אייזנשטיין
 לגלריה כנסו כאן:

הורג אותו בכוונה


יום ד' אח"ק - י' אייר תשע"ה - תמונות



לגלריה כנסו כאן:

סגולה לזיווג


גליק: "אם אני מסוכן תנו לי להיכנס להר הבית על כיסא גלגלים כשידיי קשורות

מאת מקדשער

בדיון שהתקיים היום (רביעי י אייר 29/4) בבית משפט השלום אצל כבוד השופטת מרים קסלסי ביקשה המשטרה להמשיך להרחיק את יהודה גליק מהר הבית מכיוון שהוא "איש מסוכן".

עורך דינו של יהודה גליק, יצחק בם, ביקש מהשופטת (בהסכמתו של גליק) לאפשר לו להיכנס להר הבית על כיסא גלגלים כשידיו קשורות, וכך אין כל חשש שהוא יפגע באיש.

עורך הדין הסביר שאם המשטרה מתנגדת משמע שהיא אינה חושבת שגליק מסוכן אלא שהיא חושבת שהתוקפים שלו מסוכנים.

אי לכך המשיך עורך הדין בם לטעון מכיוון שההתנקשות בחייו של גליק לא היתה בהר הבית שמא על המשטרה לדרוש שגליק לא ייצא מביתו.

עורך הדין בם סיכם את דבריו בטענתו כי לא ייתכן להעניש אדם כי אחרים רוצים לפגוע בו. עורך דין בם הסביר כי המשטרה מתנגדת לעליה להר הבית של גליק "מכיוון שהיא אינה חפצה להלחם בטרור הערבי בהר הבית, וגליק שעולה להר ומעודד אחרים לעלות, מייצר למשטרה עבודה. המשטרה מתעבת את גליק ומתנכלת לו, אמר בם בדיון. המשטרה שונאת לעבוד קשה ומעדיפה חיים קלים ועלייתו של גליק להר הבית תהיה עבורה עבודה קשה להגן עליו - אך זה הוא תפקידה!!

היום ששה ועשרים יום לעומר


המחלוקת על ה'שבת סוויטש'


סדר הדלקות במירון


סדר הדלקות לפי מתחמים


מפת דרכי מהדרין


הדלקת ל"ג בעומר במישקולץ


ל"ג בעומר בחצר הקודש מישקולץ

ההדלקה המרכזית בליל ל"ג בעומר תתקיים אי"ה
ביום רביעי בשעה 8.00 בערב ע"י כ"ק מרן האדמו"ר ממישקולץ שליט"א ברחבה הענקית שמאחורי בנין ישיבת מישקולץ רחוב סלנט 8 מרכז העיר פתח תקווה.
לאחר ההדלקה ושירת המזמורים ישא מרן האדמו"ר מדברותיו לכבוד החג.
לאחר מכן יתקיים טקס ה'חלאקה' לילדי תלמוד תורה מישקולץ בפתח תקוה, ולסיום יקיים האדמו"ר את המנהג הקדמון "חץ וקשת" כשהוא נוהג לירות י"ב חיצים כנגד שנים עשר שבטי ישראל.
את המעמד תנעים תזמורת ומקהלת חסידי מישקולץ בלחנים חדשים לכבוד החג.
הנסיעה למירון והדלקה בפקיעין
תתקיים  השנה  ביום ראשון שאחרי ל"ג בעומר בשעה 9.30 בבוקר בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א והמוני החסידים כמידי שנה, למקומות הקדושים בגליל.
במירון תתקיים תפילת רבים ולאחר מכן יערוך האדמו"ר טיש לחיים במערת הרשב"י.
לאחר מכן יסעו כל הקהל למערת רשב"י בפקיעין שם מדליק האדמו"ר את ההדלקה המסורתית לכבוד רשב"י בהשתתפות מאות חסידים ותלמידים.

החיזוק היומי


ליפא במופע ענק


תהלוכת ספר התורה למירון