רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 באוגוסט 2024

שליטה יהודית בהר הבית! - הרבי מליובאוויטש

 


שליטה יהודית בהר הבית! - הרבי מליובאוויטש.

הרבי מליובאוויטש זי"ע מתייחס בארוכה על הכרח והצורך של השליטה היהודית על הר הבית. ועל כך שזה מהשלושה המקומות שכולא עלמא מודי שייכים לעם ישראל, וקנו זאת בכסף מלא, ממילא אסור לותר על השליטה היהודית שם.

גם אם הלכתית איננו מתירים לעלות על הר הבית, הרי זה בגלל מגבלות שתורתנו הקדושה הטילה עלינו בזמן הגלות, ברם, כשאנו יוצאים בהצהרה שעליה להר הבית הינה "התגרות באומות", כאשר הכרזה הזו מתפרסמת בכל השפות באתרי המדיה בכל העולם כולו, מסקנת הגוי האנטליגנטי הממוצע תהיה, כי לא רק בהר הבית, ולא רק בירושלים, אלא גם התיישבות ביפו ובטבריה אינה לגטימית! לישנא אחרינא: דיבורים מסוג אלה, הייתי מגדירם לא כ"התגרות באומות" אלא נהפוך הוא: "התגרות בחייהם של יהודים".

אן לך מקום בעולם שמסמל את ארץ ישראל ואחיזתנו בה כמו מקום המקדש. אמנם עינינו כלות, דואבות ומזילות דמעה נוכח התופעה ההזויה שבעונותינו הרבים עדיין "שועלים הולכים בו" , אבל מכאן ועד יציאה בהצהרות שאין לנו עניין בהר הבית, ואנחנו מוותרים חלילה על האחיזה בו - המרחק הוא עצום.

אין בר דעת אפילו אחד שלא הפנים והבין כמה צדקו צעקותיו וזעקותיו של כ"ק אדמו"ר זי"ע מליובאוויטש בדבר הסכנה הנוראית לחיי יהודים עקב הדיבורים על "שלום", קרי, הבעת הסכמה אפילו עקרונית בלבד בדבר וויתור על שטחים מארץ ישראל למען "השלום". הפטפוטים הללו אך הביאו עלינו את הסחטנות של הערבים אשר הצליחו למרבה החרדה לגרור כמעט את כל העולם נגדנו. גם המדינות הכי ידידותיות תובעות מאיתנו במפגיע לוותר אפילו על חלקים מירושלים, ומה כי נלין עליהם, כאשר אנו במו פינו וידינו הבאנו על עצמנו את השבר הזה.

יש לזכור כי לא מדובר כאן על ויתורים טריטוריאליים, לא בלאומיות או לאומנות עסקינן הכא, אלא בחייהם של יהודים אשר תוצאת הויתורים על 'שטחים' תהיה - יצירת מצב של 'עזה' בתוככי מרכזי האוכלוסיה! אם נסכים באופן מוצהר לבעלות הישמעאלים על הר הבית, נביא על עצמנו ח"ו בטווח הרחוק יותר צרה נוספת: גם גישתנו לכותל המערבי תהיה לצנינים בעיני אומות העולם.

רבותי, נא לא לערבב ולא לבלבל בין היוצרות: מבחינה הלכתית אסור לעלות להר הבית, ברם, אין זה בגלל "התגרות באומות". נושא ה'התגרות באומות'' היה אולי רלבנטי קודם הקמת המדינה, ברם בסיטואציה של היום, כל פטפוט על נכונות ויתור אפילו על שעל אחד מארץ ישראל, כל שכן על הר הבית לא רק שלא יביא לרגיעה, אלא אדרבה: הדיבורים המיותרים האלה גופא מעוררים דובים מרבצם ומגרים עלינו את האריות. ומסיימים בטוב ובציפיה לישועה וגאולה במהרה, ואז בחסדי ה' נעלה ונראה לפניך בבית חיינו כמצווה עלינו בתורתנו הקדושה!

ויש להאריך בזה. ופשוט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.