רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 באוגוסט 2024

צימוקים

 


✅ בחירות לרבנות הראשית: המועמד  לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הגאון רבי דוד יוסף נצפה הערב משוחח עם הראשון לציון הגרש"מ עמאר ברחובות ירושלים. עדי ראייה מספרים כי הגר"ד יוסף נכנס לרכבו של הגרש"מ עמאר שם הסתגרו לשיחה ארוכה במיוחד.

✅ ארי כהן: לקראת תמיכת ש״ס? הגר״ד יוסף נפגש אמש לפגישה ממושכת בת ארבע עיניים עם יו״ר ש״ס אריה דרעי.

✅ חזקי ברוך: ח״כ עמית הלוי בתגובה לפרסום על שת״פ בין לפיד לדרעי נגד העליה להר הבית: ״גם הצבעה של חברי הכנסת של ש״ס ויש עתיד יחד, לא תהפוך את המצווה הגדולה הזו לאיסור. אין אף רב, כולל הרב עובדיה יוסף, שחושב שמי שעולה לאזורים שבנה הורדוס בהר הבית ומתפלל בהם עובר על איסור כלשהו, לכן גם הוא התיר ליחידים לעלות כהלכה".

✅ 'קול בחצרות': האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק השהה בימים אלו בניו יורק פונה הלילה לבית החולים לאחר שחש קשיי נשימה קלים וחולשה כללית ככה"נ כתוצאה מהצום

✅ דברים שכתב בעבר יאיר לפיד על עלייתו כילד עם אביו טומי להר הבית. לפיד: "היחס  שלי להר הבית לא השתנה בעצם בהרבה. הוא שלי. מכל הבחינות. היסטורית, צבאית, מדינית, מדאורייתא. הילד בן הארבע במעיל הכהה לא שאל את עצמו שאלות מעמיקות על ריבונות, וגם כמבוגר אין לי מה לשאול. אין שום תסריט, אין שום הסדר או הסכם, שיכול להצדיק ויתור על ההר או אפילו דיון על גורלו. הוא לא רק ההר שלנו, הוא בעיקר הבית שלנו".

✅ פורום חברות הקדישא הודיע בדיון בוועדת הכנסת שיספק שירותי קבורה בחינם לכלל מפוני המלחמה בכל החלקות הפטורות מתשלום שבאחריותו, זאת בתיאום עם המשרד לשירותי דת. ההחלטה מגיעה על רקע טענות של בני משפחות מפונים כי נאלצו לשלם עבור קבורת יקיריהם מחוץ ליישוביהם המקוריים (חדשות 12).

✅ הרב שלמה בניזרי לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: "זה הזיוף הגדול של הציונות הדתית, הראי"ה קוק שם שומר בכניסה להר כדי למנוע עליה להר וכששוחררה ירושלים כל רבני הציונות הדתית ובראשם הרב צבי יהודה חתמו על מכתב שאסור בתכלית האיסור לעלות להר, אז מה השתנה?"

✅ עוד מהרב שלמה בניזרי לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: "יש לי המלצה ללפיד, במקום לשבת עם דרעי כדי לחוקק את פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף, אם אתה רוצה להכניס להם אצבע בעין תנסה לחוקק את הפסק של הראי"ה והרב צבי יהודה" :

✅ שרקי בN12: ראש העיר ירושלים משה ליאון פנה בהנחיית גורמי ביטחון לרבני העיר בבקשה שיפרסמו הבהרה בנוגע לאיסור העליה להר הבית. הרבנים תקפו חריפות את העולים להר, חידדו את האיסור והבהירו כי הוא יישאר על כנו ושום דבר לא עתיד להשתנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.