רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 במרץ 2024

בלייקוואוד אמר הראש ישיבה כי עדיף כדורגל על חלילה ללמוד פשוטו של מקרא'

 

ערב שבת פר' פקודי החודש תשפ"ד.
לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.
 
זה עתה חזרתי מביקור בארץ הקודש, זכיתי להיות שם בדחן בארבע 'מצוה טאנץ' ששלושה מתוכם היו דור שני, דהיינו, שהייתי בדחן גם אצל ההורים, וכיון שחלק מהקהל היה אותו קהל, נאלצתי לתמרן ולגוון בגראמען ובבדיחות.
 
למרות שזה היה מאתגר ודורש קצת מאמץ, זה נתן לי סיפוק, שהראש עוד לא העלה חלודה, אפילו גיוונתי בכמה מהשירים החדשים המרגשים של התקופה האחרונה, שהציבור ירגיש פרעש.
 
מכיון שאת חצקל אני לא מנסה כבר לחפש ולרצות, החלטתי ללכת להתפלל בשטיבלאך מאה שערים, מסיבה פשוטה, המקום היחיד בירושלים שעדיין אפשר לחנות בלי 'תו חניה אזורי' ובלי להסתכן בלחטוף דו"ח חניה,  שהרי לא יתכן שיצבעו שמה את המדרכה ב'כחול לבן', סמל הציונות רח"ל.
 
הופתעתי לטובה מכמה כיוונים.
ראשית: לא חלמתי שיש שמה פינת קפה עם חלב ובחינם.
שנית: יש שירות מגבות במקווה תמורת 2 ₪ שמשלשלים במכשיר אלקטרוני ודלת ארון מגבות נפתחת.
וההפתעה העיקרית: לא היה  שום צעקות 'שייגעץ' או 'צא טמא' והרגשתי חמוץ שהפינת חמד היחידה שעוד היו ערניים לנעשה סביבם גם נרדמו במשמרת.
 
מזל שידידי ר' יוסל בלוי היה במנין איתי ביום האחרון וראה כמה זה איכפת לי והוא ניסה לארגן מחאה ידידותית קטנה, אך לא הצליח לגרור שיתוף פעולה רצינית.
 
כמובן שנסעתי לביתר לנחם את האבלים, בני הקדוש רבי נפתלי אנשין זצוק"ל, שאביהם נרצח בזדון לב לפני שבוע ודמו עדיין תוסס ומבעבע וסיפרתי להם סיפור אירוני שאירע בלייקווד, שתפסו קבוצת בחורים שהלכו לראות משחק כדורגל ובילו שם שלש שעות, כאשר נודע הדבר לראש הישיבה, אמר, שנכון שזה מצער שכך הם פני הדברים, אבל יש לראות גם את החלק הטוב שיצא מזה, שהרי באותם שלש שעות הם לפחות לא נכשלו בלימוד 'פשוטו של מקרא' חלילה...
 
שבתי לארה"ב והערב זכיתי לעלות על שולחן מלכים לשמח את כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א בקרית יואל מאנארא, לרגל השמחה במעונו בשמחת נישואי נכדו הי"ו.
 
סיפרתי שם, כי השבוע כידוע נולד בן לראש ישיבה בגיל 88 למזל טוב והוספתי בדרך צחות, כי בעקבות כך, השבוע כשעשיתי גראמען במצוה טאנץ ושיבחתי את סב הכלה, יהודי ישיש בן קרוב לתשעים, שהתאלמן לא מכבר, ואיחלתי לו שיזכה לראות דורות ישרים ומבורכים, ענה לי הסב: עדיף שתברך אותי שאזכה לראות שבדיקת ה'דור ישרים' שעשיתי יצא טוב.
 
סיימתי באיחולים לאדמו"ר שליט"א, שישפיע על קהל עדתו ועל כל עם ישראל משפע השמחה השפעות ברוחניות ובגשמיות, וכפי ששם פרשת השבוע גורם, שהרי 'פקוד"י' ר"ת ידישע קינדער דארפן פעקלאך דולר'ן.
 
אחר כך שרתי את שיר 'בדיקת חמץ' של ר' יום טוב עהרליך זצ"ל, שתפור בדיוק להנעים באוזני חסידי סאטמאר בהתקפות נגד הציונים וגרורותיהם, לא לפני ששיניתי כמה נתונים שיתאימו גם לזמנינו.
 
אחר סיום הגראמען והבדחנות, ניגשתי לאדמו"ר להתברך, סיפרו לו הגבאים, כי השם 'סיקריקים' שהוא השתמש בו בפומבי בכמה מקרים, זכות היוצרים שלי הוא.
 
שאל הגבאי השני: איזה שמות מוצלחים נוספים נתת? עניתי: שמות ילדיי...
 
בברכת שבת שלום ומבורך

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.