רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במרץ 2024

מבזקים

 

✅ ישראלצ'ע מויזניץ שיכון שלח שליח לבקש ממרן הגר"מ הירש כי הוא מבקש לעלות אליו.  הגרמ"ה הירש ביקש להמתין התייעץ ואמר כי הוא יכול לבא בלי יעקב מרדכי כל עוד שלא יבקשו סליחה ומחילה מכל גדולי התורה הליטאים שבהם פגעו ויבטיחו לשוב בתשובה. ישראל'צע נקלע למבוכה כי תכנן 'להכשיר' את יעקב מרדכי וזה לא הלך, אז הוא הבטיח כי יבא לבד, והגיע רק עם הגבאי שטנגר

✅ מנחם קולדצקי על הביקור הדרמטי של האדמו"ר מויזניץ אצל מנהיג עולם הישיבות מרן רבינו הגרמ"ה הירש: ראש הישיבה הורה לעת אתה שלא להקים קרן פילנטרופית שתכלול את כל עולם הישיבות בתוכה, עד למיצוי ההליכים מול המדינה

✅ חנן גרינווד: ‏אם זה לא היה ברור קודם לכן: אחים לנשק זו אחת הקבוצות המסוכנות ביותר בישראל. פירומנים שכל מטרתם לשרוף אסמים. בהתחלה עשו  זאת עם הממשלה והצבא וכעת בפרובוקציה קיצונית בלב מאה שערים. משתפים פעולה עם קיצוני החרדים כדי להבעיר את המדינה.

✅ חגי סגל:  ‏ההפגנה של אחים לנשק נגד החרדים עכשיו בירושלים - פרובוקציה במיטבה.

✅ שלזינגר: ‏ישיבת הממשלה: פורוש: אני מחר מחתן את הנכדה שלי, כולכם מוזמנים. יוסי פוקס: נבוא עם צווי גיוס. פורוש: החתן הוא מארה"ב. ההתנהלות הזו (של חוק הגיוס) תביא לכך שהרבה יהודים מהתפוצות לא יגיעו לכאן

✅ אבי מוסקוב: ציטוטים מישיבת הממשלה: שר התפוצות שיקלי הציג לממשלה את היקף התרומות של יהדות התפוצות במלחמה. השר פרוש הגיב: "אני מחר מחתן את נכדתי עם יליד ארה"ב. אני בטוח שאם השיח הציבורי כלפי הציבור החרדי בישראל היה כמו היום, השידוך הזה לא היה יוצא לפועל. אני לא חושב חלילה שמי שהובילו למצב הזה כיוונו גם לכך, אבל המצב העובדתי הוא שפוגעים קשות בתדמיתה של ישראל בפני היהדות התורנית בתפוצות".

✅ משבר הפטור מגיוס: בטווח הקצר: בכירים ביהדות התורה מנסים לשדר יציבות פוליטית כדי לרתום את המתנגדים בקואליציה לחוק שיסדיר את הפטור לבני הישיבות. ביהדות התורה העבירו גם מסר ליור שס על כך שיש לשדר יציבות ולא להחריף את הטון. בטווח הארוך: החרדים הציבו דד ליין לנתניהו - אם לא יהיה חוק עד סוף כנס הקיץ לא יכולו להישאר בממשלה (אמיר אטינגר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.