רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בפברואר 2024

עשרת הראשונים ברשימה החסידית בבני ברק במכתב מיוחד - חוששים מהתוצאה

 

נציגי אגודת ישראל בבני ברק במכתב פתוח וחריג לקהילות החסידיות: "חילוקי הדעות לא יבואו באוהלינו"

המכתב נחתם בישיבת סיעה מיוחדת שקיימו עשרת הנציגים הראשונים באגודת ישראל, בביתו של יו"ר הסיעה והמועמד לראשות העיר, חנוך זייברט • "יותר מדי מוטל על הכף – למען הציבור החסידי כולו, עד שאין לנו את היכולת לעסוק במחלוקות פנימיות בתוכנו", הוסיפו הנציגים

לקראת הבחירות ומתוך כוונה משותפת לשלב ידיים ולאחד שורות בעיר בני ברק, התאספו הערב עשרת הנציגים הראשונים ברשימת אגודת ישראל, לישיבת סיעה מיוחדת בביתו של המועמד לראה"ע, חנוך זייברט, בה חתמו על מכתב פתוח ל"אחינו ורעינו, דער חסידישער היימישע עוילם, בעירנו בני ברק", בו קראו להתאחד למען המטרה החשובה בבחירות אלו ולא לתת לחשבונות אחרים להכתיב את סדר היום.

בבני ברק, ניצבת רשימת אגודת ישראל כשהיא מאוחדת ומחויבת לשירות כלל הקהילות ולמען צרכי הפרט. כעת, מבקשים הנציגים באופן גלוי וכנה להכיר ברגשות הלב הסוערים הקיימים בציבור, כשהם מפרטים באריכות את הצעדים שננקטו כדי להבטיח כי בבני ברק תישמר האחדות למען שמירת צרכי הציבור החסידי לבל ייפגעו.

"הבחירות בעירנו הפעם – שונות מתמיד", כותבים הנציגים, "מכריעות מאי פעם. גודל הנציגות החסידית אינו עוד גורם משפיע, כי אם נתון מכריע. כל נציג נוסף – משמעותו תוספת כח הן בשירות לאברך החסידי המצוי בשלל תחומים שגרתיים כמו חינוך, ארנונה, בניה ועוד, והן בשירות לקהילות: בבינוי 
מוסדות, הקצאות, תקציבי רווחה ותמיכות".

הם מפרטים כי "מתוך הבנה לגודל השעה ורצון כנה לתקן משגי עבר, עשינו כמה דברים כבר עכשיו". בין היתר ציינו את רענון הרשימה ואת שסיכמו כי "חילוקי דעות לא יבואו באוהלינו נוכח האתגר הגורלי המוטל על הכף, מעשינו יהיו ממוקדים בהבאת התועלת הזו, ולא בשום דבר אחר". כמו כן התחייבו להמשיך את המסורת הברוכה ואף להעמיקה, "לפיה הדלת של כולנו פתוחה ל-כ-ו-ל-ם במידה שווה. לכולם ניתן השירות של לשכת נציג אגודאי". 

לסיום ציינו כי "כעת, שבוע וחצי לפני ההצבעה, אנו מציעים לאמץ את הגישה החסידית, ולהשליט מוח על הלב. גם אם הלב עוד לא לגמרי שם, המוח והשכל מחייבים להבין את מה שאנחנו בעצמנו הבנו: כשיש חשש לעצם המושג שבני ברק תהיה עיר שעולם החסידות יכול לפרוח בה – זה לא הזמן לחשבונות. החתימה של כולנו יחד, מעידה על כך שאנחנו מבינים את גודל השעה וכובד האחריות".

הם חותמים ואומרים: "כמי שניצבים שם – בשליחות קודש, חשוב לנו לשתף אתכם ולבקש מכם דיון מעמיק, בעומק ליבכם פנימה, בשאלה הדרמטית באמת: האם חשוב לי שבחמשת השנים הבאות בני ברק תמשיך להיות עיר חסידית, והציבור החסידי יזכה בה למעמד, לשירות, לתקציבים או ליחס? אם התשובה היא כן: ג' - למועצת העיר. חנוך זייברט - לראשות העיר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.