פונה אני אליכם בבקשה מעומקא דליבא, לסיים את המחלוקת, ולהביא את השלום הנכסף.
מבלי להיכנס לדיון על השאלות אם הצוואה תקפה או לא, מה היה רצונו האמיתי של כ"ק ה"עטרת ישראל" זיעועכי"א, וכיו"ב:
1. העובדה בשטח היא שיש היום לסאדיגורה שלושה אדמו"רים.
אתם קיבלתם על עצמכם את מרותו של כ"ק האדמו"ר מב"ב שליט"א, ע"פ הצוואה שבידכם - תבוא עליכם ברכה!
שני אחים התמנו לאדמו"רים ע"י קהל החסידים שלהם.
אפילו אם תטענו ששני האחים נהגו שלא כראוי, אינכם ה"שוטרים" של הקב"ה.
זכותכם לטעון שהם נהגו שלא כראוי, אך אין זכות זאת צריכה לגרור בעקבותיה מלחמה - קבלו את המציאות כפי שהיא, ברצון או שלא ברצון, המשיכו לקבל את מרותו של כ"ק אדמו"ר מב"ב שליט"א, אך הכירו בעובדה כי ישנם שני אדמו"רים נוספים אשר נבחרו ע"י קהל החסידים שלהם.
תנו לחסידי האדמו"רים האחרים להתמודד עם מצפונם, ואל תתערבו בדבר.
אתם את שלכם עשיתם, ומה שעושים האחרים אינו מעניינכם, הניחו להם לדבוק באמונתם, אף אם אינכם מצדיקים את דרכם (כמאמר ה"עולם": עליך לדאוג לרוחניות שלך, ולגשמיות של חברך!).
2. בעניין הנכסים שעליהם נטושה המחלוקת - הרי מיד לאחר שקמו בני המשפחה מן ה"שבעה" נחתם הסכם ע"י כל האחים, המקנה לכל אח את תחומו ונכסיו.
ההסכם אושר ע"י הדיינים הגאונים, ואחת דתו להתקיים.
במקרה זה גם הבעיה אם הצוואה תקפה או לא אינו רלבנטי, שכן ההסכם "מבטל" את עיקרי הנושאים של הצוואה.
אני תקווה שתקבלו את דבריי, ונוכל להיכנס לשנה החדשה בשלום ובאחדות, וללא ספק נגרום נחת רוח לרבותינו הק' זיעועכי"א, אשר אני מסופק אם הם נחים בשלווה על משכבם בגין המחלוקת הנוראה המשתוללת בעלמא הדין.
בברכת תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה,
חסיד סאדיגורה, המייחל בכל לב לשלום,
והחפץ בעילום שמו.
הערת המערכת:
הכותב הוא חסיד סדיגורא בחוץ לארץ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.