מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
נשאלתי מדוע אני תומך בצד של המחרפים אותנו ויוצא נגד עצמנו. 'תחליט אם אתה בעד החרדים, או ששותף אתה לכל צרינו'. התשובה הפשוטה והברורה היא שאני מאוד בעדנו. כל כך בעדנו, עד שרואה ברורות היכן עסקנינו ומנהיגינו פועלים נגדנו. הסיפור של הטלפונים הכשרים הוא משל ומייצג מצוין. יש בעיה עקרונית של היחשפות לתכנים שליליים. לקחו את הבסיס החשוב הזה וממנו עשו כל רע - תוך ניצול ציני של רצוננו לעבוד את בוראנו. עשו מזה לא רק עסק, אלא עושק מיליונים וניצלו את הצורך להגן מתכנים שליליים כדי לקדם אג'נדות פרטיות. חסמו גם שיעורי תורה שאינם מוצאים חן בעיניהם וחסמו שיעורים ששודרו על גבי קוים של מתחרים. העוולה והרשעה הזאת נעשתה בשמנו ומכוחנו!. גם כאשר ניתן הכוח בידנו לתקן, מתעקשת אחת המועצות להחזיר את העושק והעוול למקומם. אז אם אני בעד הציבור שלנו, אוטומטית אני נגדם.
גם בתחומי הכספים והנתונים, מתרחש דבר דומה. יש מגמה ברורה להביא את הציבור לידי עניות. הדבר אינו נעשה מחמת רוע חלילה, אלא מתוך הבנה, שככל שיהיה רע וקשה יותר לאנשים כן הם יזדקקו למערכת העסקנית וככל שהציבור יותר תלוי בעסקנים, כן ניתן יותר לכופו ללכת בתוך התלם. העסקנים מצידם מנצלים את הכוונה הטובה הזאת ופועלים כך שתקציבים אכן ימשכו מהקופה הכללית, אבל לא דואגים (ולעיתים דואגים שלא) שהכספים יגיעו ליעדם.
קחו למשל את העלאת תיקצוב האברכים מהקופה הציבורית. האם מישהו מעלה על דעתו שראשי הכוללים יוסיפו לאברכיהם את התוספת שיקבלו?? ובאם יוכפל תקציב הסמינרים והחיידרים, האם יורדו תשלומי ההורים למוסדות הללו? בדוק ומנוסה שכל הכספים יעלמו בדרך מקופת המדינה ויצוצו באורח פלא בכיסי שכבת המנהלים והעסקנים. תקציבי החינוך העצמאי ורשת 'בני יוסף' (הרשתות הרישמיות של הגופים הפוליטיים, אלו שלא הסכימו לשתף את בעלזא ברשתותיהם) מקבלות יותר מהחינוך הממלכתי. מזעזע לשמוע, אבל פרופ' נרי הורביץ, החילוני המתמצא יותר מכולם בנבכי תקציבי החינוך החרדי (ודורש מאז ומתמיד, מעל כל במה, להשוות את תקציבי החינוך החרדי לחינוך הכללי), אומר מפורשות (גגל "ילד חרדי יקבל פחות ד"ר נרי הורביץ כיכר השבת") שהרשתות החרדיות מקבלות לתלמיד 100 ש"ח יותר מאשר החינוך הכללי. להיכן נעלם הכסף? חלקו נעלם בסיבסוד בתי ספר עם מספר קטן של תלמידים וחלקו נעלם לכיסי מנהלי הרשתות. מסתבר שמנהלי הרשתות וסגניהם משתכרים יותר מאשר מנכ"ל משרד החינוך!! הוא גם מספר שם שגפני הכשיל לכל אורך הדרך שהתתי"ם יקבלו מה שמגיע להם. שווו בנפשכם, הד"ר החילוני נאבק בעד החיידרים ומי המונע? נציגינו!
רק לאחרונה התגלה שהקופה הציבורית משלמת למורים של החינוך העצמאי עבור שעת התפילה והעסקנים לוקחים את הכסף לעצמם ואינם מעבירים למורים.
נמצאת למד: לא את טובת החרדים מבקשים העסקנים אלא את טובת עצמם. אמנם, כדי שיוכלו למשוך לעצמם כספים, הכרחי שיזרום כסף בצינורות ולכן הם דואגים שיזרום שם מקסימום כסף.
המערכת המסואבת הזאת עובדת כך שנים רבות. כיום שולט-לכאורה בפלג הליטאי איש נבון וישר דרך. כל כך ישר האיש, עד שלא בוש לומר 'איני מתמצא בעניין' (על נושא חוק הגיוס) ובשל כך מסתמך אני על גפני שכבר הרב שך סמך עליו (ולעג לזה כאן המרא דאתרא). סיפרתי כאן כבר שאני מכיר היטב את דרך חשיבתו ואני מעריך אותו מאוד, בדיוק על הנקודה הזאת, יכולתו לומר 'איני יודע'.
גם בעניין וועדת העושק בנושאי התקשורת רואים שהוא עומד על שלו ומסרב להפקיר את הציבור שוב בידי חבר הנוכלים ששלטו בנו ללא מיצרים. בהארת אגב יואר כאן לתמהים כיצד ייתכן שהמועצגטיסתים מצביעים בעד המשך העושק? הסוד הוא פשוט: רוב העולם נוטה ללכת בתלם ולכופף ראשו לסמכות שמעליו (במקרה הזה, הגעררס). מעטים הם כמו החרדי בעולמו וקוראיו המושבעים, שהיושר והצדק חזקים אצלם משריר הקונפורמיות.
גם מה שאנחנו קוראים 'גדוילים' שבויים בשביים של העסקנים. לא מיבעי אלו שהם קטני קטנים (כפי שמוכיחים מעשיהם, בענייני ציבור ובענייני משפחתם והנהגתם), אלא גם יקרים וברי לבב אין בכוחם להושיע. תציצו לרגע למראת ברסלב ותראו איך רבים שם גלויות מי ישלוט בגדוילים (הנכדים או העסקנים). בכללות הציבור שלנו, זה עדיין פחות חשוף.
בעיני, הכוח היחיד שיכול להושיע אותנו הם דווקא הפשוטים שבעם. קול המון כקול השם. על גזירת י"ח דברים נאמר שאפילו יבוא אליהו ובית דינו, אינם יכולים לבטלם. אעפ"כ במה שבמשך הדורות הפסיקו לשמור נחשב כלא פשט איסורו בכל ישראל (כי בדור זה לא פשט!!). נורא נוראות.
(ויוער שהגר"מ פיינשטיין (בעניין אחר) נתן טעם מחודש ומעניין (אג"מ או"ח, חלק ב, סימן ק) "כיוון שידוע שכל החכמים שבעולם היו מסכימין להתיר, מאחר שעוברים, ולכן כשנסתלק הטעם ... נחשב כנתקבצו כל החכמים ונמנו ודנו להתיר"...)
חרדי בעולמו

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.