רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 3 במרץ 2022

התנהגות של בושה בישראל!!!

 

חייבת לכתוב לך כדי שתעבירי את הדברים למי שאת מכירה.
אתמול ב2:13 בלילה נחתה בישראל טיסה מרומניה ובה עשרות פליטי מלחמה שנמלטו מהתופת באוקראינה (בינהם גם דוד).
היחס שחיכה להם בארץ היה פשוט מחפיר!!!!!!
לשם השוואה, כשהם הגיעו למולדובה לפני יומיים, אנשים טובים מיד הציעו להם שתיה, אוכל, שמיכות, סוודרים, טיטולים ומגבונים לתינוקות, ציוד הומניטרי ובעיקר יחס מתחשב. שולחת לך סרטון שתביני איזה יחס חם וכמה דאגה חיכתה להם מעבר לגבול.
מקרה שהיה שם בשיירה אחד מהפליטים כתב: כשנסענו ממולדובה לרומניה, בדרך עצרנו בתחנת דלק. פתאום מישהו שעמד ליד הרכב שלנו מתחיל להסתובב סביב הרכב, ואז ניגש לרכב ושואל האם אנחנו מאוקראינה, אמרנו לו שכן והוא אמר "חכו רגע" ורץ לרכב שלו. חזר עם ארנק, הוציא משם את כל המזומנים, הושיט לנו ואמר "זה כל הכסף שיש לי עלי, אתם צריכים את זה עכשיו יותר ממני, אל תדאגו, כולנו נעשה כל מה שביכולתינו כדי לעזור לכם".
כך זה במולדובה, רומניה ובכל מדינות אירופה. כולם - גם המדינות עצמן וגם האזרחים שלהן - מכילים כעת את הניצולים, שעברו מסע נוראי של 30 ויותר שעות בריחה ופחד, אחרי ימים טרופים של הפצצות מכל הכיוונים, יריות ברחובות, מסוקי קרב מעל הראש, טנקים, אש ועשן נוראי, ובעיקר טראומה איומה ופחד ממשי על החיים שלהם!!!
ומה קורה בארץ שלנו???
בושה!!!!
כמובן שאף אחד מטעם המדינה לא חיכה להם בשדה עם שתיה, אוכל ובגדים חמים. על זה אני אפילו לא מדברת. כמובן גם שאף גורם רשמי לא בדק ולא התעניין לאן הפליטים האלו ממשיכים מכאן הלאה, האם יש להם מקום להניח בו את הראש הלילה? יש להם בכלל איך לצאת משדה התעופה? האם יש מישהו שידאג להם לאוכל, לינה ולכל מה שהם צריכים?? אפילו על ההפקרות והאדישות המזעזעת הזו אני לא מדברת.
בטיסה שנחתה אתמול להרבה ניצולים היו חסרים מסמכים. ברור!!! אנשים לא תכננו טיול שנתי ועלו להנאתם על הטיסה, אנשים ברחו מתופת כדי להציל את החיים שלהם!!!! לחלק היו רק מעט מסמכים מזהים, לחלקם לא היו בכלל דרכונים. אפילו בשדה התעופה ברומניה הבינו שאנשים כאלו מעלים לטיסה ולא משנה באיזה מסמכים הם מצויידים ואם בכלל, והבטיחו להם שבארץ יקלטו אותם גם ככה.
ומה קרה בארץ? פקידים בשדה התעופה צעקו עליהם, דיברו אליהם בגסות נוראית, עיכבו אותם שעות ארוכות ואיימו עליהם שלא נותנים להם להיכנס לארץ ושיחזירו אותם בטיסה.
לאן בדיוק יחזירו אותם????? להפצצות??? למוות???? לאן בדיוק מדינת ישראל הנאורה והמתקדמת שאמורה להיות הבית החם של כל היהודים, מתכוונת לשלוח את הניצולים שהצליחו להגיע אליה מתוך הגיהנום????
שעות ארוכות עיכבו את האנשים בשלב של הבדיקות קורונה, ודרשו מהם לשלם מחיר מלא של 120₪ לכל אחד על בדיקה. בלי זה הם לא יכולים להיכנס. מדובר בפליטים!!!!! בניצולים!!!! באנשים שכל רכושם נותר מאחור והם מגיעים לארץ עם הבגד שעל גופם!!!!!! אנשים שנזקקים כרגע לעזרה של אנשים טובים בכל צעד וצעד שלהם!!!! חלקם הגדול אפילו את השפה לא מכירים!!!! אנשים שבזמן רגיל עובדים למחייתם ומפרנסים את משפחתם, ועכשיו נמלטו מהתופת ואין להם אגורה אחת בכיס!!!!! אבל לא, לפי החוקים הנפלאים של המדינה נפלאה שלנו, בלי תשלום מלא על בדיקת קורונה לכל אחד, שעבורם זהו הון עתק, הם לא יכולים להיכנס לארץ. (120₪ זה המחיר למי שלא קבע תור לבדיקה מראש. האם בין פיצוץ לפיצוץ הם היו אמורים לקבוע תור לבדיקה??? אולי תוך כדי הבריחה המטורפת, כשחיילים עם נשק שלוף מקיפים אותם מכל הכיוונים????)
במשך יותר משעתיים דוד ליווה משפחה עם שישה ילדים שאביהם נפטר לפני כחודש וחצי מקורונה, הם הצליחו להימלט ברגע האחרון מאוקראינה הבוערת עם אמם ועם סבא וסבתא שלהם המבוגרים. לא היה להם כסף לשלם על הבדיקות. הם הגיעו שבורים ורצוצים, בלי כסף, בלי עתיד, אחרי ימים טראומתיים ומסע בריחה שלא ניתן לתאר, בלי לדעת מה יעלה בגורל כל היקרים להם שנשארו מאחור. ובלי תשלום מלא על בדיקות קורונה לכל נפש, לא נתנו להם להיכנס לארץ. אחרי שעתיים ויותר של וויכוחים ותחנונים שבהם נותנים להם יחס משפיל!!!! הסכימו להוזיל את עלות הבדיקה ל80₪ לכל אחד וזה היה המירב שמדינת ישראל הסכימה לעשות עבורם. (אפילו הנחה זה לא, זהו המחיר הסטנדרטי למי שקבע תור מראש לבדיקת קורונה בשדה. ממש הוזלה נאצלת ומופלאה, אין מילים). 80₪ היה להם לשלם??? כמובן שלא!!! אז דוד שילם מכיסו על המשפחה היקרה הזו, ורק כך נתנו להם לצאת מהשדה.
הטיסה נחתה ב2:13, כן?? עד לפני שעה (12:00 בבוקר) עוד היו פליטים שתקועים בביקורת הדרכונים בשדה, ומסרבים להכניס אותם לארץ כי אין להם את כל המסמכים!!!!!!!! בחורה אחת אומללה, כמעט שלחו אותה בטיסה חזור!!!!!! ורק כששמוליק אזמן איים עליהם שיעשה סערה תקשורתית מטורפת ויפוצץ את הסיפור הזה בחדשות, השגריר התקשר אליו ואמר לו שהם לא ישלחו אותה חזרה ויבדקו איך הם יכולים להכניס אותה לארץ למרות המסמכים החלקיים!!!!!!!! פשוט בושה!!!!!!!!
זה לא אומר שלא יכולה להיות פרוצדורה בכניסה, זכותה של המדינה לקלוט את הפליטים רק בתהליך מסודר ומתועד. אבל היחס!!!!!! היחס!!!!!!!!!!!!!!!!!
לא יכלו לשלוח אותם הצידה, להסביר שיקח זמן עד שכל המסמכים יבדקו ויסודרו, אבל שאין להם מה לדאוג כי המדינה תעשה עבורם כל מה שאפשר וכמובן שלא תפקיר אותם למוות ותשלח אותם חזרה ישר לתוך ההפצצות??? לא יכלו להציע בקבוק מים?????? לדבר יפה לאנשים שעולמם חרב עליהם?????? לא יכלו לעשות בדיקות קורונה ללא עלות לפליטים המסכנים האלה??????? לא יכלו להתארגן מראש לקליטת הניצולים????? מה, רק אתמול ב2:13 נודע להם שיש מלחמה ושעומדים להגיע אליהם פליטים?????
פשוט בושה שככה המדינה שלנו שאמורה הכי הכי לחבק ולהכיל את הפליטים, מתנהלת בסיטואציה הקשה והכואבת הזו!!!!! המדינה שבוכה על אנטישמיות!!! 
נס שהרב אזמן המלאך, שהמילה ״צדיק״ לא מתחילה בכלל לתאר אותו, שדאג לכל האנשים האלו למקום מסתור תוך כדי ההפצצות, לאוכל, לשתיה, לתרופות ולבגדים, ששלח אותם שמורים ומוגנים במבצע חילוץ מסוכן מאין כמותו אל מעבר לגבול, שדאג להם במולדובה למלון והעביר אותם את הגבול לרומניה, ששילם להם על טיסה לארץ!!!!!! (וכרגע ממשיך מתוך הגיהנום בחילוץ עוד ועוד יהודים מהתופת ולא משאיר אף יהודי מאחור) ממשיך לדאוג להם גם פה, ובזכותו, בזכות המשפחה שלו והשליחים שלו הם הצליחו בסוף להיכנס לארץ, והוא זה שדואג להם גם עכשיו למקום שהות, לאוכל ולליווי בארץ, אפילו לנסיעה משדה התעופה!!! כי זה בדיוק המקום והתחום שבו המדינה הוכיחה באופן חד משמעי את הכישלון המפואר שלה, את האדישות שלה למלחמה הזו ואת האטימות לניצולים ממנה.
היום בלילה תגיע עוד טיסה מלאה בניצולים, ומזעזע לחשוב שהם יקבלו יחס דומה. חייבים לעצור את הדבר הנוראי הזה, שהוא פשוט תעודת עניות אחת גדולה למדינה שלנו וסטירת לחי אכזרית וכואבת לפליטים!!!!!!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.