עוד דבר מצאנו במפגש הזה בניחום אבלים של בעלזא ב'תולדות אהרן' כי אין עוד כח ל'עדה החרדית' והיא מפחדת מקהילותיה יותר ממה שהם מפחדים ממנה, ואינם יכולים עוד לעשות דבר מבלי שהם יסכימו או ירצו. לפני ארבעים שנה לכאורה היה מוסכם על כל קהילות 'העדה החרדית' שהכרעת בית הדין שלה מחייבת את כולם, והנה האדמו"ר מבעלזא שנוא נפשם מי שבו לחמו בכל כוחם ביזוהו החרימוהו קיללוהו ועשו לו כל מה שרק אפשר על מנת להמאיסו בציבור החרדי, מגיע ל'תולדות אהרן' לניחום אבלים ו'תולדות אהרן' לועגת ל'עדה החרדית' ולבית דינה אינה מתייחסת כלל לאיסוריה וחרמיה, ומקבלת אותו בכבוד גדול
אם היה עוד מישהו זקוק להוכחה כי 'העדה החרדית' אינה שולטת על הקהילות הרשומות כחברים בה, והיא תלויה בהם יותר ממה שהם תלויים בה, באה המציאות הזו של ניחום אבלים אצל ה'תולדות אהרן' והוכיחה כי 'העדה החרדית' רועדת להתחיל עם 'תולדות אהרן' היא זקוקה לה יותר ממה שהם זקוקים ל'עדה החרדית', וכל מחלוקת הכי קטנה עימה יכולה לפרק את כל 'העדה החרדית' שנותרה כמעט ערומה מקהילות גדולות שחברים בה. איש ב'עדה החרדית' לא מעיז למחות או לנזוף באדמו"ר מ'תולדות אהרן' על המעשה אשר עשה ועל שלא גירש את האדמו"ר מבעלזא
כאן נספר, כי בואו של האדמו"ר מבעלזא לנחם ב'תולדות אהרן' היה בתיאום מלא. בעלזא ביקשה להגיע והאדמו"ר מ'תולדות אהרן' נתן אור ירוק לכך והוא הגיע. הוא יכל לומר כי אינו מחפש צרות מן הקנאים ועדיף שלא יבא, ולא אמר כן, אלא ההיפך בבעלזא הבינו כי יהיה זה כבוד גדול ל'תולדות אהרן' אם הוא יבא. ולא רק 'העדה החרדית' אפילו הסיקריקים וכל סוגי הקנאים למיניהם לא העיזו לבא למקום למחות, ועד לשעת כתיבת שורות אלו לא מצאנו את מי שהעיז לצאת בגלוי נגד האדמו"ר מ'תולדות אהרן' על שאיפשר לרבי מבעלזא להגיע
'העדה החרדית' גיבורה על חלשים ולא על קהילות שעושים אחרת ממה שהיא הייתה רוצה. המציאות שהאדמו"ר מבעלזא יכל להגיע למאה שערים ול'תולדות אהרן' ולהתקבל בכבוד וללא מחאות חירופים וגידופים, זו הוכחה נוספת על פשיטת רגלה בכל התחומים, היא זקוקה להם והם לא זקוקים לה, עושים ל'עדה החרדית' טובה שהם בכלל חברים בארגונה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.