רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 בינואר 2022

כבודם תלוי בהם בלבד

 

לע"נ חיים אליעזר בן יבלח"א שלמה

מאת: חרדי בעולמו

הבאת כאן דעות שלא נכון להביא דברי גנותנו בפני התקשורת החיצונית. מישהו כתב כאן שכל מי שמצביע על כשלי החינוך שלנו, אינו בא לשפר, אלא בא רק לתת לגיטימציה להתערבות ברוטאלית במערכת החינוך שלנו ומי שטוען שהרבנים לא עושה מספיק רק מביא לכך שיותר ויותר אנשים יגיעו למסקנה של 'מאי אהנו לך רבנן'. זאת לעומת היושב בצד שאולי לוקח סיכון שהיה אפשר לעשות ולא נעשה, אבל לפחות אינו מזיק. אחר הגדיל לטעון שהבאת גנותנו בתקשורת חילונית, זהה להבאת מחדלי ביטחון לטלוויזיה הסורית

אכן, כל כמה שאפשר, נכון הדבר לתקן דברים בדרך של שאלה רכה לזקנים, בלחש ולא בפומבי. השאלה היא מה עושים אם דרכי התיקון המומלצים והמועדפים אינם עובדים? לשם המחשה בלבד: נניח שמסתובב ברחובות רוצח, שתוקע את סכינו בליבות ילדים והרבנים אינם עושים דבר אפקטיבי כדי למנוע זאת. האם צריך לשמור על 'סדר' ולא לתבוע מהזקנים לפעול? כמדומני שבנושא הפגיעות המיניות הוכחו הדברים רבות בשנים שילדי ישראל מופקרים למפלצים ואין מי שפועל בנושא. המעט שכן נעשה, נעשה תחת הנחות שגויות והעובדה היא שממשיכים להפגע אצלנו המוני ילדים ונשים ואין פוצה פה ומצפצף.

אם תאמר שיותר חשוב לשמור על כבודם של הרבנים ושח"ו לא יוקל כבודם ושלא יאמר איש 'מאי אהנו לך רבנן', הבנתי את סדר העדיפות שלך. אבל אם פיקוח הנפש של הילדים והנשים חשוב מכבודם של מועצגתיים למיניהם, אזי צריך לעשות משהו מעשי.

ממעשה דשרה שנירר ובית יעקב שהובא כאן בפירוט (ע"ש), ראינו שהצלת כלל ישראל יכולה להיעשות ע"י מי שאינם נחשבים כלל. איני אומר להקל בכבודם של רבנים שלא בהכרח, אבל ח"ו להקדים כבודם לנשמות ישראל הנרצחים דבר יום ביומו ברחובותינו ואין פוצה פה - ואדרבא, עוד אוסרים להלבין פני הרשעים וכדו'.

אשתמש דווקא בדוגמה הקיצונית שהביא הכותב השני. נניח שיש מחדל שבגללו יכולים למות המונים וכל ההערות למערכת נופלות על אגו ופוליטיקה והאפשרות היחידה לתקן את המצב היא להזליג את המידע לטלביזיה הסורית. מה עדיף? לשמור על מוֹקְצוּתָהּ של תקשורת האויב, או להציל המוני יהודים. השאלה אינה תיאורטית, אלא מעשית וכבר קרתה ואיש עלום שם הציל המוני יהודים, תוך ששיתף פעולה עם אויבנו הגדול ביותר - החיזבאללה. ומעשה שהיה כך היה (במסגרת החופש הספרותי שאני נוקט בכתיבתי כאן).

מדינת ישראל החזיקה מאגרי ענק של גזים מסוכנים במפרץ חיפה. ידוע היה שיש סיכונים בדבר, אבל הויכוחים האינסופיים בין אינטרסנטיים כלכליים ופוליטיים, הביאו לדחיות חוזרות ונשנות של פינוי הגזים. לכל מבין היה ידוע שאם ח"ו תיפול רקטה אחת על מצבורי הגזים, עלולים למות 50,000-100,000 איש. העובדה הידועה הזו לא הצליחה לגרום למדינת ישראל לעשות מעשה.

מה עשה החכם-הנסתר. הוא הדליף לחיזבוללה את העובדה הזו ונאסראללה התפאר באחד מנאומיו שהוא יכול לזרוק פצצת אטום על ישראל, בלי להשקיע הרבה. 'רק טיל אחד על מצבורי הגז שבחיפה והאסון יהיה כמו בהירושימה', התרברב.

רק האיום של נאסראללה הצליח לגרום למדינת ישראל להעביר בדחיפות את מצבורי מחיפה. אגב, הויכוחים בין האינטרסנטים/הפוליטיקאים לא הסתיימו עד היום והגז נמצא , 'בינתיים', באונית צובר מול חופי חיפה.

עכשיו אשאלך. האם נכון עשה המדליף לתקשורת העוינת, או שהיה עדיף לשמור על כבודם של אלופי צה"ל ושרי ממשלת ישראל? ק"ו כאן שלא בחשש נפשות עסקינן אלא במעשים שבכל יום שילדי ישראל ונשותיהן ניגפים בפני הרוצחים - והמשתפי"ם שלהם!

דומה לזה קורה במערכת החילונית. ככל שמערכת המשפט מגזימה בחד צדדיותה לטובת אויבי ישראל ומפקירה את אזרחיה, כן גוברים הקולות שהמערכת מושחתת ושצריך לתקנה. מה עושה מערכת המשפט, משתפרת? מתקנת דרכיה?? מה פתאום, מוציאה הודעות שהתוקפים את מערכת המשפט פוגעים בדמוקרטיה! זה נכון. פרסום גנותה של מערכת המשפט אכן פוגעת בכבודה ובאושיות הדמוקרטיה. אבל מה עדיף? לתת למערכת המושחתת הזו לגוררנו אל פי התהום?

כן הדבר הזה. במקום לתקן את הנחוץ תיקון, תוקפים את מי שמעיר על כך ומאשימים אותו בזילות הרבנים ובנשירה. הנשירה נובעת מהשקר המטופח בידי התשקורת הממוסדת שלנו. מי שמזצ"ל פוגען מיני סדרתי, רק משום שגילוי קלונו, הוא גילוי קלונם של אנשי חוגו (שידעו ושתקו), הוא הגורם נשירה. נכון, תמיד תהיה קבוצת-ליבה שימשיכו להאמין או לטעון שהזצ"ל היה קדוש וטהור, אבל רוב רובו של הציבור זוכה להסתכל לרגע במראה - ושם אנחנו נראים לא טוב.

יש גבול כמה שקר, כזב ומרמה יכול להכיל בנאדם ישר. כשאנחנו מאבדים את הבושה ובאים בטענות לנפגעים שמעזים להתלונן, אין ישר לב יכול לחיות עם זה.

אם אכן היו מקימים גופים פעילים שהיו מהווים כתובת אמינה לטיפול במפגעים הללו, היה נכון להפנות את הנפגעים לכתובת זו. אבל כל זמן שאין כתובת כזאת (וכשהנחשב ביותר כמגן - מתגלה כתוקף בעצמו) אז הפניית הרבנים ל'גופים המתאימים' היא היא סיבת הנשירה. בגלוי ובסתר.

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.