רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בינואר 2022

הגדיל חסדו האחרון

 

מאת: חרדי בעולמו

 

לאחרונה התפרסם שמו של איש חסד ידוע כמי שניצל את מעמדו וכוחו, כדי לפגוע בזולתו.

כרגיל, יש המעלים את החשש שהלה יתאבד. איני ממהר לקבל את ההאשמות כעובדות (עדיין זוכר את שביקש ולדר בזמנו: לתת מקום לספק. צָדַק), אבל הדעת נותנת שאם מתאספות תשע עדויות בתוך יממה לפרסום שמו כפוגע, סביר שיש דברים בגו.

מן הסתם גם לצדיק דנן יש שונאים ומן הסתם ניתן לטעון על כל הוצאת שם רע, שהיא נובעת מרדיפת שונאים. אחרי שרבנים מפורסמים יכלו לטעון שאת ולדר רדפו אלו שהפריע להם שהוא מגן על הילדים (כלומר שתקפו אותו מצדדי הפדופילים) ורב מפורסם אחר (לא מחוגינו) בטוח שרדפו את ולדר אוהבי הבג"ץ ואהרן ברק, אין מי שלא יכול לטעון להגנה מפני רודפים עלומים ואנטי הגיוניים.

יחד עם זאת, איני נבהל מאיומי התאבדות. מי שחושב שההתאבדות היא המפלט האחרון שלו, איני מתווכח איתו. אולי הוא צודק. כבר חישבן כאן נכונה הרב שאולזון שולדר צדק בחשבון התאבדותו. בכך הוא הציל את כבודו ואת כבוד משפחתו ואולי גם את ממונו (בהנחה שהיה נתבע אזרחית).

זה לא אומר שכל מתאבד מודה באשמתו. כלל לא. ייתכן שהאדם באמת 'לא בסדר' בתחום כלשהו וחושש שקלונו יתגלה ברבים, אבל עדיין לא פשע כפי שמפרסמים עליו. גם ולדר מן הסתם לא חטא בכל מה שפרסמו עליו, אבל עדיין קלונו בו.

אכן מי שקרוב אל החשוד ראוי שישים לב וישמור עליו. מניסיון חיים (כולל מניסיון החיים הקרוב מאוד, של ולדר) אנחנו יודעים שמי שרוצה לשלוח יד בנפשו, יעשה זאת גם אם משפחתו תהיה מודעת (ולדר איים שוב ושוב שיתאבד). איני מאחל לאף אחד להתאבד ובעיני, המתאבד הוא רוצח ככל הרוצחים, אבל הבעיה לא הופכת להיות בעיה שלי. הנפגעות הן הבעיה שלי ומה שאני מחוייב זה לשמור שהנפגעות לא יפגעו. אמת דיבר הרב שמואל אליהו כשאמר שדם הנפגעות סמוק מדמו של הרוצח-המתאבד.

על מצבתו של ולדר נחקקו הרבה מעשי חסד שעשה בחייו. אכן, עשה חסדים גם עשה. אבל, הגדיל החסד האחרון שעשה בחייו, בכך שהביאם לידי סיום. באופן אישי הוא פשע בכך ולפי הבקיאים בשבילי שמים, אף לא יזכה למנוחת עולמים שם, אבל אותנו הוא הציל בירית אקדח לרקתו של פוגע סדרתי, מהמשך פיגועיו הבלתי מופרעים (כל עוד המערכת שלנו אינה מתפקדת).

אז כן. לשמור על חשודים שחשודים גם ברציחת עצמם, בהחלט כן. אבל, אל תאיימו עלינו שהפוגעים יתאבדו. שיתאבדו - אם זו הדרך היחידה להציל אותנו מהם.

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.