רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 בינואר 2022

על כמה היית מתערב

 

לע"נ חיים אליעזר בן יבלח"א שלמה

מאת: חרדי בעולמו

 

כשהיינו ילדים וגאה ויכוח בין שניים, היה לנו 'אבן בוחן' להחליט מי יותר צודק. כך היינו עושים: היינו שואלים האחד את השני 'אם היה מותר להתערב, על כמה היית מתערב שאתה צודק'. משניתנו התשובות, הוכרע הויכוח לטובת זה שהיה מוכן להתערב ('אם היה מותר') על הסכום הגבוה יותר.

משעברנו את עונת הפעוטות, גילינו שבהבנה עמוקה יותר, מפתח-לחיים מצאנו. אם וכאשר יש לנו אמת מידה אמיתית של הנכונות להתערב, אנחנו יודעים עד כמה האדם בטוח בצדקת דבריו.

מסקרן לשאול את שוללי/תומכי האנס/זצ"ל על כמה הם מוכנים להתערב בנכונות תפיסתם. משער שבאופן נורמלי אסכים להמר על מאה דולר, שמחשבתי (שולדר אכן פשע בעיקר המיוחס לו) צודקת. סביר בעיני, שמעבר לדברים שאכן עשה, יש גם דברים שלא עשה. אבל שהיו כמה מקרים כאלו - לא רק של ניאוף עם א"א, אלא גם מעשי פגיעה ממש - על זה אני מוכן להתערב. מסקרן על איזה סכום יסכימו המזצ"לים אותו להתערב. משער שלא על הרבה יותר ממני.

זה כשלעצמו עדיין לא מקרב אותנו לעובדות. רק לו היה לנו מישהו שבקיא בפרטים ומוכן להתערב על סכום משמעותי (נניח 100,000 דולר?) היינו מניחים שאם הוא מוכן להתערב במציאות על סכום כזה, כנראה הוא יודע על מה הוא מתערב והצדק עם עמדתו.

אולי תתפלאו, אבל אני מכיר מישהו שהימר במציאות על מיליונים. מישהו שחקר ודרש היטב והגיע למסקנה והימר. מה דעתכם? ייתכן שמדובר בסתם מהמר כפייתי שמחפש את הריגוש איך כספו נעלם לו בין אצבעותיו?

אני מכיר גם שניים שהימרו על כל עתידם המקצועי, אם הם טועים.

שלושת אלו - בגיבוי סוללה של עו"ד מומחים למשפטי דיבה - הכריעו שאינם חוששים להתעמת עם ולדר בבית המשפט, שם יוכיחו את אשר פירסמו בעיתונם. מו"ל עיתון 'הארץ', עורכיו, כתביו וצוות היועצים המשפטיים, הימרו על אשמתו של ולדר. אפשר לשער כי במידה ו'הארץ' היה מפסיד במשפט הדיבה, הם היו מתרוששים בסדרי גודל של כמה מיליונים טובים. רבינוביץ' ואלק היו מחפשים עבודה בשטיפת כלים ועוה"ד המומחים לשעבר, היה מגישים תה באיזה משרד מאובק.

חודשים ארוכים התעכב 'הארץ' מפירסום התחקיר, עד שהגיע למסקנה שאשמתו הוודאית של ולדר הוכחה בלפחות שלשה מקרים - מתוך 15 העדויות. ברי היה להם, שולדר לא יגיש תביעה בכלל - והם צדקו!

אני מודה. לא חקרתי 22 עדים. אבל מקובלת הנחיית-היגיון התורה, שכאשר מקרה אחד לפניך, עדיין אתה תוהה ואינך בטוח, אבל כאשר שלשה מקרים לפניך, המסקנה ברורה: שור נגח הוא! גם לא הסתבכתי בפילפולי-בילבולי הצבת תנאים אבסורדיים מהעדויות. למעשה, מסקנתי בהירה: אשמתו של חיים ולדר, התאמתה לי ברמת הוודאות הנדרשת לניהול חיי היומיום. בשום תחום איני דורש 'וודאות משפטית ברמה הנדרשת במשפט פלילי/סנהדרין' ואין סיבה לדרוש זאת לכבודו של אנס שרצח-גם-את-עצמו. אני גם יודע שאם אתעורר מחר בבוקר ובהארץ יש כתבה מכפישה כזאת נגדי, שאני מכנס את כל משפחתי וחוגג איתם. סוף סוף יהיה לנו כסף במשפחה הזאת. אני מוכן גם להמר שיורשיו של ולדר יוותרו על האפשרות לקטוף את המיליונים המובטחים בתביעת הדיבה נגד 'הארץ' וישתמשו במסך הערפל שהוריש להם אביהם (בחכמתו ובערמתו, שקודם שימשו אותו לניצול הנפגעות).

ההתעלמות מהסברא הישרה שלעיל, נסמכת על החשדת 22 מתלוננות. ולדר טען שכולן רודפות אותו עקב עמדתו לטובת ובעד ילדים נפגעים (כלומר, הן בעד פגיעה בילדים), הרב טאו טוען שהכל רדיפה מאוהבי אהרן ברק ובג"צ (שולדר כתב נגדם משהו היכנשהו מתישהו). מי שחסר לי במצדיקי ולדר, אלו רק מאשימי ביל גייטס בהשתלת שבבי G5 בחיסוני הקורונה. שכחתי הזוי כלשהו בסביבה?

כשלעצמי, הוכחת אשמתו של ולדר, נשענת על הכרותי את תהליך החזרה בתשובה. אין ויכוח שולדר חטא בחמורות שבחמורות ואין ספק שהוא נשאר עז פנים, עד קברו ממש. בשבילי, זו ההוכחה החד משמעית שהוא לא שב מדרכו. דרכו וטבעו של השב מחטאו להיות שפל רוח. עד לרגע האחרון המשיך ולדר לשקר למשפחתו, לאוהביו - ולעצמו!

על פתחה של גהינום הוא משאיר כת"י רהוט. 'היו שלום', הוא כותב. לא בקשת סליחה מאשתו* שמשאיר אותה להתמודד לבד, לא בקשת סליחה מנכדיו היתומים שכה תלויים בו, לא בקשת מחילה מקוראיו שבאמונם בגד (בחטאים עליהם הודה). שום כלום. אפס לקיחת אחריות. אך ורק שיבוח עצמי והאשמת אחרים.

ועדיין כל אחד חושב שרק אצל האחרים זה ככה. עד אתמול הליטאים היו מוכנים להתערב איתך שרק אצל הברסלבים יכולים להיות הזויים שימשיכו להאמין ברב ברלנד, גם אחרי שהורשע בדין (כאילו יש תוקף 'דין' לערכאות) ומהיום יבחרו האחרים לחשוב שרק הליטאים ממשיכים לאחוז בדעתם הקודמת, ולא מתבלבלים מעובדות. טעות ביד שניהם: כולנו שבויים בדעות קדומות. לא המשיחיסטים, לא הברלנדים, לא הליטאים ולא אף מנותק-מציאות אחר, מנותקים מאנושיותם. רק החכמים בעיני עצמם, ש'יודעים' שהם שונים/צדיקים והם הם רואי המציאות כפי שהיא, הם אלו שאינם קולטים שהמציאות היא שכל בן אנוש מצדיק את עצמו ואנ"שיו כמעט בכל מצב.

התיקון יתחיל להיות אפשרי כשנבין ונפנים שהרשע והפשע טבועים בנו פנימה, מאז חטא אדה"ר. שכולנו - כל אחד ואחד מאיתנו כאן - יכולים מחר לפשוט ולרשוע. רק אז, נוכל להתחיל לתקן.

במהרה בימינו, אמן.


חרדי בעולמו

* זו ששמענו אותו אומר: תלמדי ממני, תכחישי הכל...  גם אני לא מדבר עם אשתי על זה. אני אומר לה "אני מכחיש וזהו. נגמר. תלכי, תתגרשי, תעשי מה שאת רוצה. אם זה מתפרסם, אני יורה בעצמי, זה שיהיה לך ברור".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.