רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 בינואר 2022

האם לעלות נושא בעייתי בתקשורת או באינטרנט ?


האם לעלות נושא בעייתי בתקשורת או באינטרנט ?
יש צדדים לכאן ולכאן, יש כאלה שיאמרו שזה מצווה,
ברצוני לעלות טיעון לדעתי מסכם 
במקרה ואני טועה וחובתי ללכת ולספר באינטרנט או אולי יותר גרוע בטלוויזיה על טעות שאנו עושים, אז טעיתי ועברתי על איסור לא תעמוד על דם רעייך, אבל אם היה אסור להפיץ בעיה בתשקורת אז האדם הטועה עובר על חטא של מסית ומדיח!!! 

אם מישהו חושב שע"י העלאת נושא באינטרנט או בטלוויזיה הוא מציל מישהו, לדעתי הוא נאיבי, בשורה האחרונה אין רב או בכלל מישהו בעל כח לשינוי שילך ללמוד מוסר בתשקורת או באינטרנט, יהיו רק בעלי אינטרס שינצלו זאת בעבור ניגוח בציבור החרדי, ובעבור ניפוח תקציבים לאירגונים כגון הלל , ישנה תופעה של צידקנות שאנשים קמים ומתריעים על בעיה אצלנו , ואני בהחלט מאמין שיכול להיות מישהו שיש לו כוונה טובה, להציף את הנושא שאולי זה יעזור למישהו, אבל בשורה התחתונה זה בוודאי יהרוס להרבה אחרים !

לדוגמה כאחד שמרבה לשוחח עם נוער, אחד התופעות שקורות זה שמביאים לי כתבות מהתקשורת כאסמכתא שהם באמת מסכנים שסבלו במערכת החרדית, והם מנחמים את עצמם שפשוט לא היה להם ברירה , ואז נתקעים איפשהו במסכנות שלהם !

אבל באותם כתבות לא עורכים השוואה רק מצביעים על הבעיה אצל החרדים , האם מי/שהו פה מודע לנעשה אצל כלל הנוער בארץ ?


הידעת שכבר לפני שנים יצא מחקר שטוען שכשליש מבני הנוער בארץ סובלים מדיכאון ?
מה קורה לאדם בדיכאון ? כן הוא לא מתפקד במערכת "אבל שקט כעת מטפלים בחרדים , ואותו נאיבי שחושב שפתאום התקשורת מעוניינת בקידום בני הנוער שישאל את עצמו היכן המאמצים והכתבות על הפשיעה, סמים, דיכאון , פגיעות , וכו' על כלל בני הנוער ???

בשורה התחתונה דיסקוס הבעיות שלנו על סדר היום החילוני אינו בא לשפר, הוא בא לתת לגיטמציה להתערבות ברוטאלית בנעשה במערכת החרדית, ישנה מגמה של דה לגיטמציה למערכת החרדית ואני לא יודע אם זה מתוכנן בעבור התערבות חיצונית או שההתערבות החיצונית תנצל את המצב הזה , 

מי שהולך וזועק בראש חוצות שהרבנים לא עושים מספיק , הוא אחראי לכך שיהיו בני אדם שיגיעו למסקנה של "מאי אהני לן רבנן " ויאבנו את חלקם בעולם הבא , היושב בצד ושותק לוקח סיכון שאולי היה צריך להשתדל יותר , אז עדיף להיות מהשותקים מאשר מאלה שיוצאים לאינטרנט ולתקשורת ומנסים ל"הציל את החרדים" 

ואגב התורה נתנה לנו דרך לדעת האם אנו מתכוונים לשם שמים או לא , 

רש"י דברים פרשת דברים פרק א פסוק כב
ותקרבון אלי כלכם - בערבוביא, ולהלן הוא אומר (דברים ה, כ - כא) ותקרבון אלי כל ראשי שבטיכם וזקניכם ותאמרו הן הראנו וגו', אותה קריבה היתה הוגנת. ילדים מכבדים את הזקנים ושלחום לפניהם, וזקנים מכבדים את הראשים ללכת לפניהם, אבל כאן, ותקרבון אלי כולכם, בערבוביא. *ילדים דוחפין את הזקנים וזקנים דוחפין את הראשים* 

כשקם איזה ילדון או עיתונאי ומחליט שהוא ילמד את הרבנים....

זריקת ילדים מהבית ?
באו נשנה את השאלה  !

 החזקת הילדים בבית חובה או זכות ?

מי פה חושב שיש מערכת צדק שעולה במעלתה על המערכת התורנית ?
אם יש הוא נמצא בקבוצה הלא נכונה ומתבקש לצאת !!!

בהלכה יש נידון האם האב חייב להחזיק את בניו  בביתו יש גם נידון עד אחרוני הפוסקים , בשולחן ערוך כתוב עד גיל שש שבע וישנו נידון עד שלוש עשרה  ארבע עשרה , ואגב זה מדין צדקה !
אז האומר להורים  שאסור להוציא ילד מהבית חוטא גם להורים וגם לילדים !
להורים משום שהוא גוזל אותם , מאחר והם אינם יודעים שהילכתית אין להם כל חיוב כלפי הילד !
ולילדים הוא גוזל את תחושת האהבה !!!

כי הילד חי באשליה שחייבים לו משהו ולכן הוא אינו נהנה מהאוכל שהוא מקבל ומשלל הפינוקים שההורים נותנים לו !והילדים גודלים ובאים בתביעה כלפי אלוקים כי כולם חייבים להם !
טעות פטאלית שהופכת את הילדית לנכים ומסכנים !!!

התורה לא חייבה בהחזקת הילדים כדי שהורים יוכלו לתת מאהבה !!!   

ואז הילדים ירגישו אהבה !

אבל כיום נוצר מצב של  
בן מנוול אב, בת קמה באמה , שבו ההורים מפחדים מהילדים כי אסור לזרוק ילד מהבית ,  רבותי אותו הילד שאסור לזרוק מהבית (ע"י דרישות מינימום) , תמורת 34 שקל לשעה ילבש חולצה לבנה וכיפה בעבודת מלצרות מזדמנת , אבל להורה לומר לילד תשמע הלב שלי לא עומד בהתנהגות שלך זה דבר רע ???

אז אומרים לאבא תקח תרופות הרגעה תן לכל הילדים לסבול העיקר על תזרוק ילד מהבית ???

כשהתורה וההלכה עד אחרוני האחרונים לא מחייב אחזקת ילד בבית , ואפילו ללא סיבה למסיבה !!!

שלא תבינו אותי לא נכון , נדיר מאוד שאני מורה להורה להוציא ילד מהבית , אבל אני כן אומר להורה שיהיה דרישות מינימום מהילד בבית !
וגם כשהוא  צריך להוציא , אני אומר לו לממן את תחילת הדרך לנער היוצא ושמירת קשר רציף וקבוע , 
לסיום אספר על מקרה שהיה לי 
ראש כולל של אחד מהתלמידים שלי , הפנה אלי אדם מלייקווד שהבן עשה טרור בבית והדרכתי את האב איך להניח כללים ולעשות סוג של חוזה עם הנער שהוא יכול להיות בבית בהתאם לקיום החוזה , הנער יצא מהבית ולאחר יומיים חזר ושיתף פעולה , לאחר תקופה מסויימת קיבלתי טלפון מעוד הורה שאותו ראש הכולל שלח אלי , וההורה אומר לי שהוא צריך הדרכה איך להוציא את הנער מהבית , אני מקשיב לכל הסיפור שלו , ואומר לו , אתה לא יכול להוציא את הילד מהבית , אותו הורה שואל אבל שמעתי שאתה הדרכת איך להוציא , אמרתי לו קודם תיצור בית לילד ואז תוציא אותו מהבית !!!

אתה לא יכול להוציא את הילד מהבית שאין לו , כי אין לו סיבה לחזור לשם  !!!

מקווה שהדברים מובנים דיים  !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.