"היום בתניא" יום ו' ט חשון
תניא אגרת הקדש
המשך פרק כו,
המשך קטע רביעי עמ' 288
שנה פשוטה
⛳
לימוד ההלכות מהגמרא:
נקדים, שבלימוד ההלכות מהגמרא, ניתן להבחין בשני סוגי הלכות:
א. דינים הכתובים במפורש, שזה אסור וזה מותר - כך שריכוז ההלכות והפרדה בין הטוב והרע אינה עבודה קשה במיוחד.
ב. דברים שאינם כתובים במפורש, וכדי לגלות את ההלכה הנעלמת, זקוקים ללימוד המשולב בעיון גדול.
...
ממה נובעים הקשיים להשגת ההלכה:
כמובא בזהר, הקושיות המתגלות בלימוד, נובעות "מסטרא דרע" - לא מהקדושה, אלא מהצד הרע של הקליפות.
ובאופן כללי, ברדת המשניות (מקור ההלכות) למטה, הן יורדות ומתלבשות בקליפת נוגה המעלימה על האור הפנימי שבהן - ואת ההעלם וההסתר הזה (שמעורר קושיות המונעות את הכרת האמת), ניתן להסיר רק בלימוד המשולב בעיון (ולא בלימוד שטחי).
...
העלאת הניצוצות שנפלו בקליפות:
בעומק יותר, על פי המבואר בקבלה: הטעם של ההלכה (שרק על פיו ניתן לקבוע את ההלכה בכל בעיה), נכלל בין הניצוצות מחכמה עילאה שנפלו בקליפות ב"שבירת הכלים" (שהיתה בעת הבריאה). ואותם כאמור ניתן להוציא, רק על ידי הלימוד כשהוא בעיון.
...
מספר ר' חיים ויטאל:
כשהיה מורי (האריז"ל) קורא הלכה בישיבה בין החברים, היה מקשה בכח עד שנלאה מאד ומזיע זיעה גדולה.
וכששאלתיו , למה הוא עושה כן? היה המענה: שעסק ההלכה הוא כדי לשבר את הקליפה. וכקש שיש לטרוח להסירו מהתבן, כן יש לטרוח בהסרת הקושיות, וזה נעשה על ידי טורח גדול.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד 0544960839
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה נפטרה ז' שבט תש"פ יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.