רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 4 במאי 2021

התחזקות באהבת חנם ובאחדות בין כל שלומי אמוני ישראל בלי הבדל בין קהלה ועדה= ובאחדות בין כל האדמורים ורבנים וראשי ישיבות



לכבוד הרב חיים שאולזון שליט"א יישר כוח גדול על העתקת דבריו של כ"ק מרן האדמו"ר מקרלין סטאלין שליט"א, "שֶׁכָּל דבריו אמת וצדק",

הלב שלי כמו לבו של כל יהודי דואב ונשבר לשברי שברים לנוכח האסון הגדול והנורא באתרא קדישא מירון, בליל ל"ג בעומר, ביומא היללוא רבא של התנא האלוקי רשב"י שהעיד בעצמו כמו שכתוב באידרא קדישא שיכול לבטל כל גזירות קשות מעם ישראל, וכמו שהגמ' אומרת שרשב"י אמר: יכולני לפטור כל העולם מן הדין, - ודי לעולם אני ואתה, [רשב"י ובנו רבי אלעזר] וכמאמר צדיקים קדושים עליונים זצוקללה"ה על מה שהגמ' אומרת כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק – שאמרו צדיקים שבשעת הדחק – כשיש דוחק וצער ליהודי יכולים לסמוך על התנא האלקי רשב"י,

איך אפשר בעולם שיקרה דבר נורא ואיום כזה, במקום קדוש כזה, ביום ל"ג בעומר יום שפסקו למות תלמידי רבי עקיבא רבו של רשב"י, יסתלקו קדושים וטהורים נשמות נקיות וטהורות לומדי התורה באהבה בְּנֵי צִיּוֹן הַיְקָרִים הַמְסֻלָּאִים בַּפָּז, אֵיכָה נֶחְשְׁבוּ לְנִבְלֵי חֶרֶשׂ מַעֲשֵׂה יְדֵי יוֹצֵר (איכה ד ב) ת.נ.צ.ב.ה. ויליצו יושר בעדנו אמן, והפצועים שהשי"ת ישלח להם מהרה רפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל, אמן,

אשר באו במטרה קדושה של מצוה להסתוףף בצל הקודש של ההייליגע ר' שמעון הלב של כלל ישראל כמו שאמר כ"ק אדמו"ר מויזניץ שליט"א אחר שלש סעדות בדברו על האסון הנורא, בשם סבו הרח"מ מוויזניץ זצוקללה"ה שרבי שמעון הוא הלב של כלל ישראל, איך אפשר להבין שיקרה דבר כזה,

וכל כלל ישראל מחכים מה יגידו לנו רוענו גדולי ישראל שליט"א מה צריכין לתקן?

בער אנכי ולא אדע, אבל לעניות דעתי מה שיש שאמרו שכל אחד צריך לעשות חשבון אישי ופרטי מה שצריך לתקן, זה אמת ונכון ונוגע בכל יום כמו שכתוב בספרים הק' שצריכים לעשות חשבון נפש כל יום לפני שהולכים לישון, וערב ר"ח וכדו'

אבל באסון כזה שנוגע "לכל כלל ישראל", כמו שאמר הרה"ק מקארלין זצוקללה"ה מאמר נורא "כשם שהקב"ה לכל אף רשב"י לכל", וכמו שרואין בפירוש שזה המקום היחיד בעולם שמתאספין שמה כל העדות והחוגים מכל כלל ישראל ללא יוצא מן הכלל, הרי זה ענין שמה שקרה רח"ל נוגע חשבון נפש כללי - לכלל ישראל, וצריכין לעשות חשבון נפש כללי לכל כלל ישראל

אני הייתי חושב שבודאי יתאספו מועצת גדולי התורה ומועצת החכמים כל גדולי הרבנים מהאשכנזים ומספרדים מכל העדות ונכל החוגים מין של סנהדרי גדולה וכו' ולהורות לכלל ישראל מה שצריכים לתקן, הרי ישראל קדושים הם ורצונם לעשות רצון המקום ב"ה,

ראיתי ושמעתי כמה דרשות מרבנים אדמורי"ם ומפשוטי עם וממך ר' חיים, והכל לא התקבל על הדעת [לא המקום פה לפרט כל הדברים שכתבו ואמרו, השורה התחתונה שלעניות דעתי לא פתרו נכון] עד שבא רבינו כ"ק מרן האדמו"ר מקרלין סטאלין שליט"א ואמר את דבריו הנכונים והאמיתיים ונחה דעתי, ואני בטוח שמי שעיני שכל לו והוא קצת בר דעת ויש לו לב יהודי טהור חם ירגיש בלבבו ושכלו שמה שאמר האדמו"ר מקרלין סטאלין שליט"א הם ההשקפה הטהורה וזה מה שצריכים לתקן, כל דבריו אמת וצדק כל מלה פנינה

ולך הרב חיים שליט"א רציתי להגיד שמה שהוספת על דבריו של האדמו"ר, תחת הכותרת להבחין בין נושא לאדם יסוד היסודות בבין אדם לחבירו, נהניתי מאוד מאוד בדבריך כל מלה שלך שם, זה פנינה ואמת וצדק והלואי יתקיימו דבריך, כל דבריך שם נכונים ואמיתיים וצריכם לפרסמם, [אויב ממעג געבען א טשעפע [א ווערטיל] – "האסט שוין לאנג נישט גערדט אזוי צו די זאך"- בתרגום ללשה"ק = ברשותך אם מותר קצת להכניס בך [קצת בדיחה]- "כבר מזמן לא אמרת כל כך לענין",

[איך בעט דיך איבער, אבער אמת - איז אמת, ובתרגום ללשה"ק = אני מבקש סליחה ממך, אבל האמת - הוא אמת]

ברשותכם וברשות הציבור בשם כל כלל ישראל האם אתם לא חושבים שהגיע כבר הזמן לשים קץ לכל המחלוקת ופילוגים שיש בכלל ישראל, האם לא הגיע הזמן שכל גדולי ישראל מכל החוגים ומכל העדות בלא שום נפקא מינה יתאחדו באמת ובאמונה,

האם יש ספק שכל המחלוקת שיש בין גדולי ישראל אדמורי"ם רבנים, ראשי ישיבות, בין העדות והחוגים זה מביא לכל האסונות ולכל הקצף הזה שיצאה מאת ה' וזה טעם אריכות הגלות ולכל החשכות והצרות והאסונות רח"ל שאנחנו עוברין שהקב"ה ישמרנו הרי אנחנו בגלות החל הזה כבר קרוב לאלפיים שנה, רבונו של עולם !!! עד מתי נהיה בגלות הרי עברנו כל כך הרבה צרות בגלות כך כך השמדות ופוגרומים ורק לפני שבעים שנה את מוראות השואה רחמנא ליצלן שנהרגו ושנשחטו ושנטבעו ושנחנקו ושנשרפו ששה מליון קדושים וטהורים מישראל,

רבונו של עולם עד מתי!!!

לאחרונה בא מחלת הקורונה רח"ל ואיבדנו מאות נפשות טהורות ונקיות ת.נ.צ.ב.ה. ונשארו מאות יתומים ואלמנות ולבבות שבורים מי ירפא לבבם!!!, והרבה שנחלשו מכוחותיהם בנפש ובגוף והרבה שאבדו חושי הטעם או שאבדו חוש הריח שהקב"ה ירפאם במהרה בתוך שאר חולי ישראל ויחזרו לאיתנם הראשונה ויחזור להם חושי הטעם והריח אמן]

ועכשיו לקינו בכפליים והרבה יותר מכפליים שבא לנו האסון האיום והנורא הזה הזה בהר מירון אתרא קדישא דהתנא אלוקי, "חמשים וארבעים" נפשות טהורות ונקיות קרבני ציבור ת.נ.צ.ב.ה. ויליצו יושר בעד כל כלל ישראל ויחישו ביאת המשיח בב"א

מ"ה ה' אלקיך שואל מעמך

האם אין זה מספיק לעורר לבבנו לתשובה שלימה והרי ידוע לכל ילד יהודי הגמ' שמתו י"ב זוגות אלף תלמידים מתלמידי רבי עקיבא "על שלא נהגו כבוד זה בזה" וכולם מתו מפסח ועד עצרת ומתו מאסכרה - שזה חניקה רח"ל

רבונו של עולם הרי צריכים להיות סומא בארובה לא לראות בפירוש שזה מה שצריכים לתקן כל כלל ישראל

לצערי הרב אין אני רוצה לקטרג על עם ישראל הקדושים והטהורים אבל אוי לי אם אומר, ואוי לי אם לא אומר הרי כתוב ואם לא יגיד וגו' הרי העת הזאת הוא לא עת לחשות ואע"פ שאיני גדול בישראל רק אדם פשוט שבפשוטים אבל גם אני יהודי וכבר כתוב קַבֵּל האמת ממי שאמרה

הרי תקופה קצרה שבוע ושבועיים לפני האסון הנורא ה"י, התפרסם בכל העולם וידיאו'ס וקליפים ממה שמתחולל בישיבה הקדושה פונבי'ז האיך שביזו כבוד בית המדרש, כבוד תלמידי חכמים, כבוד בין אדם לחברו, כבוד צורבי דרבנן שיושבים ולומדים תורה, באופן נורא ואיום, למשל: רואים בחור שזורק סטנדר מברזל, באויר באכזריות וכעס שהיה יכול לרצוח את חבירו במזיד רח"ל וזה נעשה בראש גלי בתוככי הבית המדרש הקדוש - לפני הארון הקודש, בפרהסיא ולעיני כולם, וזה נתפרסם לאלפים ולרבבות שראו את זה שהרי דאגו הבחורים שם שיפורסם בכל בחדשות והבלוגים והוואטסאופ'ס והטלביזיה איזה חילול ה' זה איום ונורא!!!! אללי לנו

רואין בחורים לומדי תורה מושכין בזקן "ראש ישיבה" שמתפלל לפני העמוד ביום של יארצייט מושכין אותו בזקן ומכים אותו באכזריות בתוככי בית המדרש לפני הארון הקודש בפרהסיא ולעיני כולם, וגם זה נתפרסם לאלפים ולרבבות שראו את זה שהרי דאגו הבחורים שם שיפורסם בכל בחדשות והבלוגים והוואטסאופ'ס והטלביזיה איזה חילול ה' זה איום ונורא!!!! אללי לנו

רואים בחורים פוצעים ומכים ראש ישיבה עד זוב דם רח"ל ובחורים שמחים לאידו ושרים ומזמרים על צערו וכאבו!!!!! איפה רואים תמונות רשעים ששמחים וצוחקים כשיהודי מוכה וחובל לא רוצה לכתוב .............. רבונו של עולם שיהודי ישמח כשראש ישיבה מוכה ונחבל ופצוע מובל לבית חולים ועל זה שרים שמחים ומרקדים האם יש קטרוג גדול מזה בשמים רח"ל

רבונו של עולם לראות ולבכות ולקרוע קריעה, ולצאת לרחובות לזעוק במחאה גדולה על ביזוי כבוד התורה ביזוי בית המדרש על בחורי ישיבה שעוברין בפרהסיא ובריש גלוי על עבירות חמורות בתורה

לא תרצח, לא תשנא את אחיך בללבך, ואהבת לרעך כמוך, שעל זה אמר התנא רבי עקיבא רבו של רשב"י זה כלל גדול בתורה

נאמר בתורה שאמר משה "ויאמר לרשע למה תכה רעך". וברש"י על אתר אף על פי שלא הכהו, נקרא רשע בהרמת יד.

ובגמ' אמר ריש לקיש: המגביה ידו על חבירו - אף על פי שלא הכהו, נקרא רָשָׁע, שנאמר: "ויאמר לרשע למה תכה רעך". 'למה הכית' לא נאמר, אלא "למה תכה" - אף על פי שלא הכהו, נקרא רשע.

ובשולחן ערוך המגביה ידו על חברו נקרא "רשע" - והרי הוא פסול לעדות מדרבנן

התורה אוסרת על בית הדין להלקות את מי שהורשע בדין יותר מן השיעור הקבוע בדין. עונש המלקות הוא אחד מדרכי הענישה שבתורה. מספר המלקות הקצוב בתורה הוא שלושים ותשע מלקות, והתורה אוסרת על בית הדין להוסיף אפילו מכה אחת יותר מהן: "ארבעים יכנו לא יסיף, פן יוסיף להכתו על אלה מכה רבה ונקלה אחיך לעיניך" (דברים כה, ג) מן המילים "לא יוסיף", מדייק רש"י: "מכאן אזהרה למכה את חברו".

וכך נפסקה הלכה גם ברמב"ם וזה לשונו: אסור לאדם לחבול בין בעצמו בין בחבירו. ולא החובל בלבד, אלא כל המכה אדם כשר מישראל, בין קטן בין גדול, בין איש בין אשה, דרך נציון - הרי זה עובר בלא תעשה. שנאמר: "לא יוסיף להכותו". אם הזהירה תורה שלא להוסיף בהכאת החוטא, קל וחומר למכה את הצדיק.

וכן נפסקה הלכה גם בטור ובשולחן ערוך. כיוון שהמכה עובר על איסור לא תעשה שבתורה, הריהו פסול לעדות מן התורה. והפליגו חכמים מאוד בחומרת מעשהו של מי שסוטר על לחיו של חברו ואמרו:אמר ר' חנינא: הסוטר לועו [=לחיו] של ישראל כאילו סוטר לועו של שכינה. שנאמר: "מוקש אדם ילע קדש" (משלי כ, כה).

בגמ' מספר ברב הונא שקצץ ידו של אדם שהיה רגיל להכות. דבר זה נעשה כהוראת שעה במסגרת סמכות הענישה שלא מן הדין, שהרי על פי דין לא מגיע עונש כזה למי שמכה את חברו

ובגמ' "סטרו - נותן לו מאתים זוז; לאחר ידו - נותן לו ארבע מאות זוז"

בימינו, שאין לנו דיינים סמוכים, אי אפשר לדון דיני קנסות. אבל ההלכה אף על פי שדיינים שאינם סמוכים בארץ ישראל אינן מגבין קנסות - מנדין אותו עד שיפייס לבעל דינו.

שאלה שנשאל מהרשד"ם בעניין אדם שהכה וביזה את מי שהיה "ממונה מוחכם מכל הקהל". וכתב מהרשד"ם כי אם יש לנדות מי שמבזה שליח בית דין, "על אחת כמה וכמה שמחייבים לנדותו ולהכריזו בכל חוצות העיר, לא יום אחד ולא יומיים, אלא ימים רבים, עד יעשה תשובה גלויה ומפורסמת בלי ערמה ותחבולה". והוסיף שכך צריך לנהוג בכל מי שמכה את חברו או מצערו, בין עושה כן בינו לבינו בין בפני אחד או שניים. בוודאי שכך צריך לנהוג עמו בנסיבות המקרה, "שהיה זה בפני המעמד של הקהל. במה יכופר עוונו פשעו ומריו... ולא מבעיא [=ואין צריך לומר] אם היה שם באותו מעמד מרביץ תורה של הקהל [שהמבזה אדם בפניו נקרא אפיקורוס], אלא אפילו לא היה שם. מכל מקום, אחר שהיו שם כל אנשי המעמד הנבררים מן הקהל, הרי הם חשובים כאילו היה הדבר בפני תלמיד חכם... נוסף עליו בושת בפני רבים. נוסף על חטאתו, שכיון שהוא הנעלב היה ממונה מן הקהל, הרי ביזה לקהל, ואפילו היה הנעלב מאן דהו, כל שכן כאשר היה הנעלב בן גדולים והוא בן מכבד אב, שגדול עוונו מנשוא".

בעניין אחר שנדון בפני מהרשד"ם, הוכה אדם בבית הכנסת לפני היכל הקודש34. מהרשד"ם אומר בפתח דבריו: "שעתה הלכה רווחת בישראל שאין דנין דיני קנסות", אלא שהמעשה חמור "באשר היה בבית הכנסת, מקדש מעט, ובפני רבים אשר השכינה שם... אין ספק שצריך כפרה יותר ויותר... ואין ספק שראוי לנדות ולהלקות למכה, אלא שזה נשאר ודאי לפי ראות עיני הבית דין שבכל מקום ומקום. גם ראוי לעלוּב להתפייס, כאשר יקבל העולב עונשו הניתן לו מבית דין הקהל".

רואים בחורים לומדי תורה שעומדם עם שקיות מלאות עם גביעי לבן ושמנת וזורקים בכל הכח וההתלהבות והמרץ על בחורים באמצע תפלת שמונה עשרה באמצע קדיש וקדושה באמצע הלימוד, יש בזה בושת ונזק וחילול ה' באופן נורא ואיום

רואים ראש ישיבה מתפלל ועל ראשו מטריה בבית המדרש לגונן עליו מפני הלבנים והשמנת,

כסדום היינו - לעמורה דמינו. וגרוע רח"ל מהם, ישראל כשהם יורדים הם יורדים עד לעפר רח"ל

רבונו של עולם חיכינו לגדולי ישראל, לרבנים לאדמורי"ם גדולי תורה מאורי האומה שימחו על חילול השם הנורא והאיום שנגרם בפרט שהרי בזמננו כל מה שעושים מפרסמים ברשת באינטרנט ובטלביזיה וברגע אחד זה מתפרסם לכל העולם ובכל האתרים ובכל החדשות ובקבוצות וואטסאופ וכדו', מה יגידו האם זו תורה וזו שכרה זה מה שיוצא מן בן ישיבה שלומד תורה הקדושה, הרי ח"ו ח"ו כבר יותר טוב שלא ילמד בישיבה ויתנהג לפחות כמו בן אדם נומרטיבי

האם יש חילול ה' גדול מזה שֹׁמּוּ שָׁמַיִם!!!!

האמת אגיד שאנכי הקטן כשראיתי שאף אחד - לא מוחה חשבתי בדעתי רבונו של עולם הרי כתוב בגמ' מדלא מחו שמע מינה ניחא להו לרבנן ח"ו , חשבתי מה אנכי הקטן והצעיר באלפי ישראל יכול לעשות שחששתי חס ושלום שלא יקרה משהו חס ושלום ושהקב"ה לא יעניש אותנו

ישבתי וכתבי מכתב מחאה ופרסמתי את זה לכל החבירים שלי באימייל, והעליתי את זה לאתר "לדעת" פרשת אמור תחת שם הגליון "הביאנו אל בית היין", ושלחתי לך ר' חיים שתעלה את זה לבלוג שלך "בעולמם של חרדים" ותודה רבה שפרסמת את זה שהרי בכך יצאתי חבת מחאה ופרסמת את זה תחת הכותרת מחאה על הקורה בפונוביז'

אני שלחתי ופרסמתי לאימייל ולאתר לדעת ולבלוג שלך ביום חמישי בבוקר שעבר פרשת אמור, וחשבתי שבמקום שאין איש השתדל להיות איש [וכמו שאומרים באידיש במקום שאין איש - איז הערינג אויך א פיש]

אחר שקרה האסון האיום והנורא רח"ל ושמעתי מחברים בבית המדרש שאומרים שאסור לשאול שאלות על הקב"ה ח"ו ועל התנא אלקי רשב"י אבל איך אפשר שדבר כזב יקרה, גוי אוקרייני אמר לי שראה את זה בטלביזיה אוקרייני, ואמר לי שהוא בטוח שאם מתו במקום קדוש כזה וביום קדוש כזה בטח עלתה נשמתם למקום גבוה מאוד כך אמר לי גוי אוקרייני,

מורי ורבותי הרי אנחנו כולנו יודעים שאין אנחנו יודעים חשבונות שמים, וכל מה שהקב"ה עושה הכל לטובה, אבל מאידך גיסא הרי צריכים לעשות חשבון נפש אמיתי ולתקן מה שצריכים לתקן כמו שכותה הרמב"ם הלכות תענית פרק א' ה"א וז"ל מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבא על הצבור. שנאמר על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות. כלומר כל דבר שייצר לכם כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן זעקו עליהן והריעו.

הלכה ב

ודבר זה מדרכי התשובה הוא. שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל - שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב עונותיכם הטו וגו'. וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם.

הלכה ג

אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית. הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים. ותוסיף הצרה צרות אחרות. הוא שכתוב בתורה והלכתם עמי בקרי והלכתי גם אני עמכם בחמת קרי. כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו אם תאמרו שהיא קרי אוסיף לכם חמת אותו קרי. עכ"ל הזהב של הרמב"ם

הרי שמחוייבין לזעוק ולהריע אני אין אני גדול ומוכיח בשער אבל בזמננו נתרבו האפשרויות גם לכל יחיד הכי פשוט שימחה ויעורר את הציבור על ידי הרשת ובפרט על ידי הבולג והאתר שלך שמרשה לכל יחיד להביע דעתו ומחאתו והאמת הרי הוא שהרבה אנשים מונעין עצמם מלעשות עול ופשע מחשש שמא יעלו את זה לבלוג שלך [אין אני אומר שמותר לבזות את חברו ורבנים ואדמורי"ם ברבים ולשפוך את דמם שזה ממש כמו רציחה וזה לשון הרע הכי גרוע שמתפרסם לכל העולם ושופכים דם ועל זה צריך לשאול שאלת רב אמיתי וירא שמים מתי שמותר לפרסם ומתי שלא אבל דבר שנעשה ברבים וכל העולם יודעים מזה ואין כונתי ח"ו לגנות רק למחות במחללי שם שמים בטח לדעתי שמצוה לפרסם מחאה ותודה רבה לך ר' חיים שאתה נותן במה על זאת, בינתיים אין לי במה עם פירסום כזה כמו בבלוג שלך,

אם תסתכלו במחאה שכתבתי ופרסמתי ביום חמישי שעבר תחת הכותרת מחאה על הקורה בפונוביז' תראו דבר נורא שכתבתי שם באמצע המכתב כותרת בזה הלשון: לבי לבי על חלליהם מעי מעי על חלליהם הכונה שלי היה על הרציחות והבזינות שמתחולל לדאבונני שם בישיבת פונובי'ז, אבל לאחר האסון האיום והנורא הרי המלים האלו פולחות לב אבן לבי לבי על חלליהם מעי מעי על חלליהם

מי יודע אם לא נגרם האסון הנורא הזה בגלל ביזוי כבוד תלמדי חכמים, ביזוי כבוד בית המדרש ביזוי כבוד צורבי דרבנן באופן שפל כזה ולא מיחוי מחאה שישמע מסוף העולם עד סופו מי יודע חשבונות שמים, אבל כיהודי פשוט שיש לו אמונה שירשתי מאבי זצ"ל ולהבחל"ח מאמי תליט"א ומרבותי שליט"א הרי יודעין אנחנו שהקב"ה מעניש מדה כנגד מדה הרי רואים שרובם או כולם שמתו ת.נ.צ.ב.ה. היו בחורי ישיבות, אבריכי כולל, בני תורה שישבו ולמדו תורת ה', שנפטרו בל"ג בעומר יום שפסקו למות תלמידי רבי עקיבא שמתו בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה, במקום קדוש שכל כלל ישראל מתקבץ ביום אחד

האם צריכים להיות "כסומים בארובה" ולא לראות את האמת לאמיתו.

מכאן תצא קריאה גדולה וזעקה מלבי השבור, הייליגע יודען גענוג!!!! ישראל קדושים מספיק!!!! עד מתי!!!

בואו נעזוב כל המחלוקת בין איש לרעהו, בין איש ואשתו, בין חסידות זו לחסידות אחרת, בין אדמו"ר זו – לאדמו"ר זו, בין ישיבה זו - לישיבה אחרת, בין ראש ישיבה זו-לראש ישיבה אחרת, בין אשכנזים- לספרדים, בין חסידים - לליטאים בא נעזוב כבר כל השטויות האלו,

אבא שלי זצ"ל, היה חסיד נלהב, ויהודי ירא שמים אמיתי חזק מאוד באמונת ה' ובאמונת צדיקים, נפטר בגיל צעיר רח"ל, סבל שתי שנים מאותו מחלה רח"ל, ולפני שנתחוהו שתי שנים לפני שנפטר, ניתוח שארכה שש שעות, והיה בסכנת חיים, הקליט צוואתו לפני הנתוח על גבי טייפ, ואעתיק את לשונו הטהור מה שנוגע לעניננו ונוגע לכל כלל ישראל יהא רעוא שיהא לעילוי נשמתו הטהורה ואעתיק לשונו באידיש שכך אמרה, ואח"כ אתרגמו אי"ה ללה"ק

וז"ל: איך בעט ענק זייער שטארק עטץ זאלט'ס ענק נישט אריין לאזן אין מחלוקת'ער, אפילו ס'זעט אויס אז מ'מיינט פארן אייבערשטער'ס כבוד, צו פאר דעם'ס כבוד, עטץ זאלטס לאזן דאס פאר א צווייטען ס'איז דא אנדערע מצוות וואס צו טוהן, מחלוקת איז א זאך וואס די אייבישטער האט פיינט, אין עטץ זאלט'ס ענק דערווייטערן פין מחלוקת ווי ווייט מ'קען, אין נישט וועלן זיך אהן נעמען פאר דעם'ס כבוד אין פאר יענעמ'ס כבוד, ווייל דאס איז א מעשה היצר, מ'דארף ליב האבען אלע ערליכע יודען, מ'דארף זוכען צו זיין ידידים אין פריינד אין ליה האבער'ס פאר אלע ערליכע יודען וואס זיי זאגען שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד

ובתרגום ללשה"ק: אני מבקש מכם מאוד חזק, שאתם לא תעסקו בשום מחלוקת אפילו שנראה שאתם מבקשים למען כבוד ה', או בשביל כבוד של זה, שתניחו את זה לזולת, יש מצות אחרות מה לעשות, מחלוקת הוא דבר שהקב"ה שונא, ואתם תברחו ממחלוקת כמה שיותר, ולא תרצו ללחום בשביל כבוד של זה, ובשביל כבוד של זה, בגלל שזה מעשה יצר, צריכים לאהוב כל היהודים החרדים לדבר ה', צריכים לבקש להיות ידידים ורעים ואוהבים של כל היראים שאומרים שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד:

ובסוף צואתו, חזר עוד הפעם, וז"ל: דערוייטערן זיך פין מחלוקת, אלע מיני מחלוקת'ער חסידישע, סתם מחלוקת, בעסער מוחל זיין ווי פירען מחלוקת. מזאל נאכגעבען איידער ווי צו פירען מחלוקת, דערווייטערען זיך פין דעם זייער זייער שטארק.

בתרגום ללשה"ק: להתרחק ממחלוקת, כל מיני מחלוקת, בין מחלוקת חסידית, בין סתם מחלוקת, טוב יותר למחול – מלהחזיק במחלוקת, יותר טוב שתוותרו – מלהחזיק במחלוקת, להתרחק מזה מאוד מאוד, באופן חזק.

חושבני שדברי אבא זצ"ל האלו ראויים לכל כלל ישראל

ואחרי מה שעברה עלינו הרי ברור לכל מי שיש לו שכל בקדקדו, שזה מה שהקב"ה רוצה מאתנו

שנאהוב כל אחד מישראל בלא שום חילוק של קהל ועדה, ושגדולי ישראל כולם אדמורי"ם רבנים ראשי ישיבות חכמים יתאחדו וידברו איש עם רעהו

מספיק מספיק - גענוג איז גענוג

וברור ובטוח אני שאם יעשו את זה שהמשיח יבוא ויתגלה תיכף ומיד אכי"ר

שהרי כל אחד יודע שבית המקדש השני אף על פי שהיה בו תורה ומעשים טובים נחרב בגלל שנאת חנם, וברור הדבר שבזכות אהבת חנם במהרה יבוא המשיח, ויבנה בית המקדש במהרה בימינו, אמן

אנכי הצעיר והקטן באלפי ישראל

הרוצה בעילום שמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.