מדוע אזני המן משולשים ? בכדי שלא יתחיבו בציצית.
אז למה למצה אין ציצית ? כי זמן מצה זה בלילה, ובלילה זה לא זמן ציצית.
מאיפה יודעים שושתי היתה מאתיופיה ?
שכתוב: "להראות העמים והשרים את-יופיה"
מאיפה יודעים שושתי היתה מאתיופיה ?
שכתוב: "להראות העמים והשרים את-יופיה"
נשאלה שאלה לתלמידי בית המדרש:
מה ראה המן להכין למרדכי עץ של חמישים אמה? לא יכל הנבזה להסתפק בפחות?
אמנם ישנם תירוצים ע"פ חסידות (שער הנו"ן וכו׳, עיין ד"ה בלילה ההוא מלוקט ד׳) וכן ע"פ נגלה (מרחיקין את הנבילה מן העיר חמישים אמה וכו׳), ברם צריך להבין מה המן חשב בשכלו הגשמי והנחות.
לכאורה ניתן היה להסביר בפשטות שהמן רצה שמרדכי יתנוסס בראש העץ וכל אנשי העיר יוכלו לראותו, אשר על כן הגביה הרשע את העץ עד לגובה המוזכר מעלה.
אך צע"ג בטעם זה, שהרי קיימא לן מהלכות חנוכה, עירובין וסוכה שמעל עשרים אמה לא שלטה בהו עינא, אם כן מה ראה המן להגביה את העץ כל כך?
נמנו וגמרו: מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק. המן הרשע נהג בהנהגות בניו (על דרך ברא מזכי אבא) ולכן הוא הכין עץ 20 אמה חזון איש, וכך יצא לו עץ של 50 אמה רגילים.
מה ראה המן להכין למרדכי עץ של חמישים אמה? לא יכל הנבזה להסתפק בפחות?
אמנם ישנם תירוצים ע"פ חסידות (שער הנו"ן וכו׳, עיין ד"ה בלילה ההוא מלוקט ד׳) וכן ע"פ נגלה (מרחיקין את הנבילה מן העיר חמישים אמה וכו׳), ברם צריך להבין מה המן חשב בשכלו הגשמי והנחות.
לכאורה ניתן היה להסביר בפשטות שהמן רצה שמרדכי יתנוסס בראש העץ וכל אנשי העיר יוכלו לראותו, אשר על כן הגביה הרשע את העץ עד לגובה המוזכר מעלה.
אך צע"ג בטעם זה, שהרי קיימא לן מהלכות חנוכה, עירובין וסוכה שמעל עשרים אמה לא שלטה בהו עינא, אם כן מה ראה המן להגביה את העץ כל כך?
נמנו וגמרו: מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק. המן הרשע נהג בהנהגות בניו (על דרך ברא מזכי אבא) ולכן הוא הכין עץ 20 אמה חזון איש, וכך יצא לו עץ של 50 אמה רגילים.
הגר"א מביא שהמלך אחשוורוש מלך על 100 מדינות יבשה ועל 27 בים . וזה נרמז בפסוק "וישם המלך מס על הארץ ואיי הים" מס גמטריא 100. ו"ואיי הים" - ואיי גמטריא 27.
במגילה מוזכר השם פורים 5 פעמים.
3 בכתיב מלא "פורים ועוד פעמיים בכתיב חסר . רמז למשנה הראשונה במסכת מגילה.. חמשת ימים בהם יש שנים בהם נקראת המגילה ב-יא' בי-ב' ב-יג' הי ב- טו' .
אם ניקח את את חמשת התאריכים שהזכרנו בגמטריא עולות ל65 . כמו מנין "הלל" רמז לדברי רבא בגמרא שקריאת המגילה שקולה כנגד הלל.. 65!!
במגילה מוזכר השם פורים 5 פעמים.
3 בכתיב מלא "פורים ועוד פעמיים בכתיב חסר . רמז למשנה הראשונה במסכת מגילה.. חמשת ימים בהם יש שנים בהם נקראת המגילה ב-יא' בי-ב' ב-יג' הי ב- טו' .
אם ניקח את את חמשת התאריכים שהזכרנו בגמטריא עולות ל65 . כמו מנין "הלל" רמז לדברי רבא בגמרא שקריאת המגילה שקולה כנגד הלל.. 65!!

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.