רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

 

שלום וברכה מורי ורבותי!

והנה חג הסוכות מתקרב!

ואחת המצוות הגדולות ביותר שיש לנו בתורה, והיא משליכה על כל כך הרבה מחיינו, מתמקדת בעיקר בחג הסוכות, ולמצווה הזו קוראים "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, ב) – התנאה לפניו במצוות (שבת קל"ג ע"ב).

אתה מגיע לבחור אתרוג – תבחר את האתרוג היפה ביותר, לולב נאה, ושהסוכה שלך תהיה הסוכה היפה ביותר.

זו הסיבה היחידה שלשמה אנו רוכשים קישוטים ותולים אותם בסוכה.

אומר לך הקדוש ברוך הוא: "כאשר אני מחייב אותך לקיים מצווה, מה נותן לי את ההבנה ואת הידיעה שאתה עושה זאת מאהבה, שאתה עושה זאת כי אתה רוצה לא רק לרצות אותי או לחשוש ממני, אלא שאתה מתלהב מהזכות שיש לך לקיים את דברי? – כאשר אתה עושה מעבר למחויבות. ומעבר למחויבות מדובר הוא ביופי חיצוני, פשוטו כמשמעו".

הכתב של המזוזה יכול להראות מכוער ועם כל זה להיות כשר. ככל שהוא יהיה כתב יפה יותר, המזוזה תהיה מהודרת יותר. האתרוג, ככל שיהיה צח וברור יותר אפילו בממדים של צבע וצורה, כך הוא יהיה מהודר יותר. כך גם הלולב וכך גם הסוכה.

בימים הללו שלפני חג הסוכות כל אחד מאתנו מתארגן עם ארבעת המינים המהודרים והיפיפיים ביותר, כל אחד מאתנו מחפש מה ניתן לשפר ולייפות בסוכה שלו.

אומרים על אחד ממחבבי המצוות הגדולים, ששנה אחת הוא הגיע לסוכה וכבר ראה שאין לו מה לשפר בה, אבל הדבר היחיד שיכל לעשות הוא להחליף את המפתח למפתח של זהב כי זהו הדבר היחיד שנשאר לשפר בסוכה המדהימה והיפה שלו..

בהצלחה רבה לכולנו במצוות "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ",

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.