רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 בספטמבר 2020

שאלת חכם חצי תשובה

מאת חסיד

מש"י צדיק רק מזה שאחרי ההשפלות הנוראות שהוא ספג בחודש האחרון הוא לא דיבר מילה, אני במקומו הייתי מתאבד.

בתורה כתוב שבכור מקבל פי שניים. בעולם החסידות מקובל שבן יכול לכהן באדמור''ות גם הוא לא משהו. הבן הגדול תמיד מקבל את ההזדמנות, אם אין משהו חריג מאד, במיוחד כשהבן הזה עמד לצד האבא (במקרה הזה גם לצד הסבא) ועזר בהקמת החצר.
אם האבא היה נותן לכולם להיות אדמורי"ם ניחא. אבל לנשל את כל הזכויות הבסיסיות ולהעביר הכל לבן שלא עשה כלום? סלח לי זה מריח חזק מאוד נקמה ומשהו יצרי מאוד. עכשיו אתה יכול להסביר שזה גילוי אליהו ורוה'''ק ונבואה ומינוי משמיים.

חכם אחד שאל שאלת חכם:
האם הרבי זצ"ל השאיר 4 בנים מקולקלים ולא מוצלחים,
ורק בן אחד שהוא במקרה גם צדיק הדור?

השכל הישר אומר שהגדולים לא כל כך רעים, והינוקא לא עד כדי כך צדיק, והאבא היה לא הכי מסתדר עם בני ביתו ומשפחתו וד"ל.
זה כל הסיפור.

איך אמר יצחק לעשיו? *הן גביר שמתיו לך ואת כל אחיו נתתי לו לעבדים ודגן ותירוש סמכתיו ולכה איפה מה אעשה בני?*
וזה מה שקרה גם פה, בכוונה תחילה.
אבל ההמשך *הלא אצלת לי ברכה* לא נתקיים.
כל בר דעת שאינו מגמתי מבין שיותר ממה שזה אומר על הבנים זה אומר על האב.

למה צריך צוואה שתנשל את מש''י מכל תואר כנהוג? עזוב עכשיו נכסים, מינימום הכרה בזכותו להיות משהו, ולא לשלוח אותו לאכול שיריים של אחיו שהיה יכול להיות בנו.
יש פה מהלך יצרי ומשפיל שאפשר היה לחסוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.