רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 4 באוגוסט 2020

הגאון רבי אברהם יהושע סולווייצ'יק תוקף את רבני בני ברק הליטאים

הגרא"י תקף את רבני בני ברק על הנחיותיהם המחמירות בשמירה מנגיף הקורונה, ואמר כי הנחיותיהם המחמירות על חובת חבישת המסכה מגיעה משום שהם רואים בחבישת המסכה "ענין לאומי", כדבריו, ותמה: "האם שמענו פעם דבר כזה, שרבנים יחתמו עם רופאים יחד?"; "יושבת הממשלה ומתווכחת ימים ולילות מה לסגור ומה לא לסגור, והנה מיד כשמסתיים סבב כיפופי הידיים בממשלה ומתקבלת החלטה פוליטית - רבני בני ברק כבר חותמים כי מי שאינו מציית לכך הוא בגדר 'רודף'", אמר.

כמו כן הזכיר, כי בעבר פרסמו רבני בני ברק 'קול קורא' המורה שבכל משפחה יהיה בן משפחה אחד לפחות שיעבור קורס עזרה ראשונה, ראש הישיבה תמה מדוע רבני בני ברק מאפשרים לאנשים מבוגרים או לבעלי רקע רפואי להישאר לבדם בביתם; "הרי אין להם בן משפחה שלמד עזרה ראשונה, ואם כן יש בדבר משום פיקוח נפש, לשיטתם", אמר ראש הישיבה.

ראש הישיבה הוסיף כי אין לדעת לאן עוד יגיעו החומרות ההלכתיות בהלכות 'פיקוח נפש': "מחר יכריזו כי כל ישיבה שאין בה ברז כיבוי אש, ראשי הישיבה הם 'רודפים', כי הרי עלולה לפרוץ שריפה וכל הישיבה תשרף; אינני רוצה להוציא מפי על אלו דברים נוספים הרבנים עלולים להוציא איסור".

עוד אמר, כי אין צורך ללמד את תושבי שכונת 'מאה שערים' מה נקרא 'פיקוח נפש'; "האם תושבי 'מאה שערים' צריכים לבוא ללמוד אצל אלו שנוסעים בהרים לעשות סקי מהו 'פיקוח נפש'?", תמה ראש הישיבה.

בסיום דבריו קרא הגרא"י ל"יהודי בני ברק", כלשונו, להתעורר ולמחות בענין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.