"היום בתניא" יום ד' טז תמוז
("אגרת התשובה" סוף פרק ד עמ' צה)
"וככה ממש":
כאמור לעיל, נשמת היהודי היא חלק משם הוי' - פרט המורה, שהחיות הנמשכת בנשמה מהבורא, היא חיות פנימית.
וכהמשך לזה, מוסיף רבנו בסוף הפרק את ההבהרה: שכדוגמת הספירות העליונות הנכללות ונרמזות בשם הוי'. "ככה ממש" גם נשמת היהודי, בהיותה חלק משם הוי', יש בה בנשמה, בכחותיה הנפשיים ובעניניה הרוחניים, את הבחינות השונות הנרמזות בשם ה' על כל ארבע אותיותיו (י-ה-ו-ה).
...
אותיות הוי' שבנשמה:
באופן כללי, האותיות י-ה מורות, על החכמה (י) וההשגה (ה) שהיהודי משיג באלוקות על ידי התבוננותו.
האות ו' מורה על התפעלות המידות שבלב.
והאות ה' האחרונה, מורה על קבלת עול מלכות שמים במחשבה דיבור ומעשה, להיות סור מרע ועשה טוב כל היום.
...
נשמה החדורה באלוקות:
להרחבת הבאור נבהיר, שכספירות כן הנשמה, שם הוי' כלול וחדור בקרבה וזו הסיבה שהנשמה מסוגלת לקלוט אלוקות ולחוש אור וקדושה - דבר המוצא את ביטויו, לא רק ב"נשמה" כפי שהיא למעלה, אלא גם ב"נפש האלוקית" המלובשת בגוף הגשמי ונמצאת כאן למטה.
השכל הנעלם שבנשמה, אשר בכחו לצאת אל הגילוי להבין ולהשכיל את גדולת הבורא ואמיתתו יתברך, מרומז באות י'. ואילו ההתבוננות עצמה המביאה את הולדת המידות אהבה ויראה, היא מרומזת באות ה' הראשונה.
להמשיך את המידות ולהחדירן בעסק התורה וקיום המצוות היא בחינת האות ו'. כאשר על עצם הלימוד והקיום המעשי של המצוות (המתבצעים בקבלת עול מלכות שמים, במחשבה בדיבור ובמעשה), רומזת האות ה' המופיעה באחרונה.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
("אגרת התשובה" סוף פרק ד עמ' צה)
"וככה ממש":
כאמור לעיל, נשמת היהודי היא חלק משם הוי' - פרט המורה, שהחיות הנמשכת בנשמה מהבורא, היא חיות פנימית.
וכהמשך לזה, מוסיף רבנו בסוף הפרק את ההבהרה: שכדוגמת הספירות העליונות הנכללות ונרמזות בשם הוי'. "ככה ממש" גם נשמת היהודי, בהיותה חלק משם הוי', יש בה בנשמה, בכחותיה הנפשיים ובעניניה הרוחניים, את הבחינות השונות הנרמזות בשם ה' על כל ארבע אותיותיו (י-ה-ו-ה).
...
אותיות הוי' שבנשמה:
באופן כללי, האותיות י-ה מורות, על החכמה (י) וההשגה (ה) שהיהודי משיג באלוקות על ידי התבוננותו.
האות ו' מורה על התפעלות המידות שבלב.
והאות ה' האחרונה, מורה על קבלת עול מלכות שמים במחשבה דיבור ומעשה, להיות סור מרע ועשה טוב כל היום.
...
נשמה החדורה באלוקות:
להרחבת הבאור נבהיר, שכספירות כן הנשמה, שם הוי' כלול וחדור בקרבה וזו הסיבה שהנשמה מסוגלת לקלוט אלוקות ולחוש אור וקדושה - דבר המוצא את ביטויו, לא רק ב"נשמה" כפי שהיא למעלה, אלא גם ב"נפש האלוקית" המלובשת בגוף הגשמי ונמצאת כאן למטה.
השכל הנעלם שבנשמה, אשר בכחו לצאת אל הגילוי להבין ולהשכיל את גדולת הבורא ואמיתתו יתברך, מרומז באות י'. ואילו ההתבוננות עצמה המביאה את הולדת המידות אהבה ויראה, היא מרומזת באות ה' הראשונה.
להמשיך את המידות ולהחדירן בעסק התורה וקיום המצוות היא בחינת האות ו'. כאשר על עצם הלימוד והקיום המעשי של המצוות (המתבצעים בקבלת עול מלכות שמים, במחשבה בדיבור ובמעשה), רומזת האות ה' המופיעה באחרונה.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.