רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 ביוני 2020

ידיעות כלליות



מספר המאושפזים בבתי חולים עולה ל-228, מתוכם 112 במצב בינוני וקשה.

ווינט: ‏אלפי עצמאים נדרשים להחזיר את המענק שקיבלו מרשות המיסים.

נתניהו עונה לגנץ בפתח פגישתו עם השליח האמריקני: "יש לנו נושאים רציניים לדון בהם, כל כך רציניים שאי אפשר לחכות איתם לאחרי הקורונה"

‏גנץ בווינט: "כל יום יש פוטנציאל לאירוע פוליטי שיפרק את הממשלה".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון בלעדי לאולפן ynet: “לא בטוח שצה״ל צריך תחנת רדיו צבאית. נבחן את הנושא ונחליט בקרוב״.

אריק בנדר: ‏ח"כ סמוטריץ' מציע: נשיא בית המשפט העליון ייבחר ע"י הכנסת.

בחדרי: עלייה דרמטית בחולי קורונה בערים החרדיות - בב"ב קיימים 555 חולים פעילים, רק בשבוע האחרון אובחנו בב"ב 294 חולים חדשים. בירושלים יש 756 חולים, רק בשבוע האחרון אובחנו 424 איש.

מנדלבליט לוועדת ההיתרים: אין לאשר לנתניהו לקבל 10 מיליון שקל ממקורבו.

ווינט: ‏קניון גבעתיים. מעריך שלפחות שליש מהמבקרים מסתובבים בלי מסכה.

שר המדע יזהר שי ב"קול חי": "כחול לבן תומכת לחלוטין בתוכנית הסיפוח של ראה"מ נתניהו והנשיא טראמפ. התאריך 1 ביולי הוא תאריך שממנו אפשר להתחיל לקדם את התהליך"

החלה בירושלים פגישת רה"מ נתניהו עם בריאן בוק, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב טראמפ לענייני אירן

המזרחן ד"ר מוטי קידר לטיטלבוים בכאן מורשת על איומי הרשות הפלסטינית:"הפלסטינים לא יפרקו את הרשות.למעט מקרה אחד בסודאן,עוד לא קרה בהיסטוריה שמישהו בעולם הערבי ויתר על כוח"

‏השר ‎אלקין על החלת הריבונות בגל"צ: "כל מי שתכנן שב-1.7 הכל יקרה ביום אחד, זה על אחריותו בלבד. ממחר - השעון מתחיל".

‏שר הביטחון בני גנץ לא שולל באולפן ‎@ynetalerts את המלצת הרמטכ"ל כוכבי להוציא את גלי צה"ל מהצבא: "אני חושב שצריך לבחון את מיקומה של גלי צה"ל. אנחנו אחרי 72 שנים, לא בטוח שצה"ל צריך להחזיק תחנת שידור כמו פעם לכן יש מקום לבחון את זה" יואב זיתון

רהמ"ח ושר הביטחון גנץ באולפן 'ויינט': החודשים האחרונים הוכיחו שיש ממשלה מתפקדת, דברים קורים בהסכמה ולפי ההסכמים. מה שקרה בישיבת הממשלה זה סה"כ אי הבנה בין דוברי המשרדים.

עוד מגנץ ב'ויינט': אני חוטף כל הזמן. אני משלם מחירים ועוד אשלם, אתרגל לזה. בגלל פערי האמון ביני לנתניהו יצרנו הסכם ואני דבק בו.

עוד מגנץ: אנחנו נמצאים כל יום באירוע פוליטי גדול שיכול לפרק את הממשלה. ללכת עכשיו לבחירות זה אסון שהציבור לא יסלח למי שיגרום לזה.

עופר שלח לישי שנרב בגל"צ על סרטון ההתפרצות: "בני גנץ שילם לאנשים כסף במערכת הבחירות כדי שיפזרו רמיזות מכוערות ויציגו אותי כחפרפרת וכמי שאוסף חומרים בתוך הקמפיין. בדו"ח של cgi כמובן היה כתוב אחרת. זאת היתה השאלה של גלסנר שכל כך הרגיזה אותי כי הוא ידע שזה שקר"

אילת שקד צפויה להניח הבוקר הצעת חוק לפיה שופטים יועמדו לדין במידה ויתברר שפעלו בניגוד עניינים, לפי ההצעה היועמ"ש יוכל לקבוע אם השופט היה בניגוד עניינים, ולא תחול על השופט חסינות משפטית.

ח"כ רם שפע בטוויטר: ‏כשאנשים לא יודעים במה יעבדו, או מאיפה יביאו כסף לאכול, נושאים מדיניים יחכו.

איילת שקד ל׳רדיו 103׳ - ״אנחנו לא ניכנס לממשלה הרעה והמשותקת הזאת. אין לאנשים מה לאכול ועם מה ללכת למכולת, והם מתעסקים בעיקר באיזה דגם של אאודי״.

ח"כ מיקי זוהר ‏הפעם זו רק ״התנשאות מבישה״. כנראה ש״יש עתיד״ לא שולטים בזה, הגישה המזלזלת והמתנשאת שלהם כלפיי אנשי הליכוד הפכה לשגרה. הם צריכים להתבייש. לא נהסס להעמיד אותם במקומם. ואתם הליכודניקים? בע״ה תמשיכו להוכיח להם כל פעם מחדש מי מקבל תמיכה ציבורית עצומה ומי מסתפק בהתנשאות מביכה.

בתגובה לדבריו של שלח בגל"צ השר דודי אמסלם בטוויטר, הביא את הסרטון של שלח על העיתונאים החרדים וצייץ: ‏"עופר, יותר שפל, רדוד וחמור מזה לא יהיה".

‏השר צחי הנגבי ברשת ב', בתגובה לדברי גנץ שאמר כי מה שלא קשור לקורונה יחכה לאחרי הווירוס: "האמירה של גנץ היא תמוהה. 99% ממה שאנחנו עושים לא נוגע לקורונה".

בנדר: ‏גנץ ב-YNET על ה-1 ביולי (שזה מחר): אמרתי שאחד ביולי זה לא יום הכיפורים. זה לא תאריך קדוש. מה יקרה מחר? מחר אחד ביולי השמש תזרח במזרח ותשקע במערב. הראשון ליולי יתחיל ויגמר.

ח"כ אופיר סופר: ‏עופר שלח הוא האליטה במיטבה, מתנהג בגסות כלפי מראיינים חרדים כי הרי הוא עשה להם טובה שהם בכלל נמצאים בערוץ הכנסת ומראיינים אותו. אחר כך ממשיך ברמז גס וגזעני שאינו משתמע לשני פנים כלפי השר ‎אמסלם.

מורן אזולאי: ‏מפות הסיפוח הן הסוד הכי שמור במערכת. גנץ הודה בעבר שלא ראה אותן, אבל המצב השתנה. ״ראיתי את המפות״ אמר לנו הבוקר ״יש כמה אפשרויות״.

ניתוח מעניין של דיירקט פולס: הריבונות שווה 10 מנדטים, ולכן נתניהו כל כך נלחם עליה. כחול לבן גמגמו בעבר בעניין, ולכן הפסידו את המנדטים הללו.

בני ברק: תלמיד בת"ת אמרי דוד בקרית הרצוג חלה בנגיף. בעקבות כך הנהלת הת"ת סגרו הבוקר את התלמוד תורה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי ב"קול חי": "הלו"ז של השר דרעי צפוף מאד כדי להמשיך לנהל את משבר הקורונה החרדי. יש עוד בכירים, כמו גפני, שיכולים לקחת על עצמם את המשימה"

עוד מח"כ מלכיאלי ב"קול חי": "באיזורים חילונים אתה רואה אנשים רבים בלי מסכות ואין אכיפה מאסיבית כמו בציבור החרדי. הבטיחו לי במשטרה שיבדקו. הבוקר קיבלתי תיעוד של שוטר בת"א שמציע מסכה לאשה במקום לתת לה דו"ח. אבל בביתר עילית – משפחה מקבלת קנס של אלפי שקלים

לא רק באשדוד - נתונים מטרידים גם בדימונה: 61 תושבים נדבקו בנגיף עם קצב הידבקות גבוה. מהיום אין קבלת קהל במשרדי הרשות המקומית בדימונה והוחלט להגביר את האכיפה.

יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר במתקפה חריפה בוועדה: פיקוד העורף לא נמצא בשטח של הערים האדומות, ראשי הרשויות רוצים להוציא חולים ומשפחותיהם ואין למי לפנות. הפכנו בוועדה למבוגר האחראי שצריך לקבל החלטות, הכל נופל בסוף עלינו.

עוד מדברי יו"ר וועדת חוקה יעקב אשר הבוקר בוועדה: שינינו בחוק את ברירת המחדל, אין דבר כזה הטלה מיידית של סגר עם כל המגבלות, הכנסנו סמכות של וועדת חוקה לפקח וגם לבטל את הסגר, וחייבנו היוועצות עם ראש עיר בכתב, יהיה ניר עמדה של הרשות ווועדת השרים תהיה חייבת להתייחס לזה ולנמק.

אליעזר שולמן: ‏עוקב אחרי הדיונים בוועדת החוקה על הסגר וחוקי הקורונה ונראה שיעקב אשר הפך דה פקטו לפרויקטור החרדי של משבר הקורונה, עושה בית ספר לפקידי הממשלה, משנה נהלים ומתקן עיוותים בחוק. שאפו.

במלון כינר מסרבים לקבל חולי קורונה מהעיר בני ברק ומבהירים כי ימשיכו לקבל אורחים במתכונת רגילה לנופשים; עיריית בני ברק תודיע ביממה הקרובה על מלון אחר שיקבל את החולים מהעיר בני ברק, במטרה להוציא את החולים מהעיר.

זלמנוביץ: פרסום ראשון: בתוך 6 שבועות ישיק משרד המדע והטכנולוגיה את צמיד המעקב האלקטרוני. הצמיד מיועד למחזיקי הטלפונים הכשרים במגזר החרדי ונועד להחליף את 'אפליקציית מגן', יתריע על קרבה לחולה מאומת וידווח בעת הצורך על מסלולו של בעל הצמיד.

עוד מ׳בחדרי׳: בביתר יש 79 חולים פעילים, רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 43. בבית שמש יש 95 חולים, בשבוע האחרון בלבד אובחנו 48. במודיעין עילית יש 58 חולים פעילים, רק בשבוע האחרון אובחנו 33 חולים חדשים.
 
‏משרד הבריאות הפלסטיני: 353 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה ביו"ש ובעזה. מספר החולים הפעילים עומד על יותר מ-2,000 - מהם 1,500 מאזור חברון. חמישה פלסטינים מתו עד כה מהנגיף. אנשי דת במחוז חברון דרשו אתמול לפתוח שטחים חדשים לקבורה במידה שמספר המתים יעלה

‏בריטניה, עם מס' המתים הגבוה באירופה (ולמיטב ידיעתי שיעור המתים פר מיליון הגבוה בעולם) מתכננת לפתוח גבולות ב-6.7 לפי דירוג 'רמזור'. נוסעים ממדינות ירוקות וכתומות לא יחוייבו בבידוד, מדינות אדומות כן. מי אדום? שבדיה, ברזיל, ארה"ב ומדינה קטנה מהמזה"ת שמנהיגי העולם מבקשים ממנה עצות. אלעד שמחיוף

'כאן': ‏שפעת חזירים חדשה? קבוצת חוקרים סינים מזהירה מנגיף חדש שנמצא בחזירים ועלול להדביק בני אדם ולהתפשט במהירות בשל כך שהמערכת החיסונית של הגוף לא מכירה אותו. כמה עובדי בתי מטבחיים בסין כבר התגלו כנשאים.

'חדשות 12': אלפי עצמאים מקבלים בשעות האחרונות הודעות מרשות המיסים, לפיהן נשללה זכאותם למענק – בפעימה ראשונה או שנייה – ובהן מצוין הסכום שכבר קיבלו והם מתבקשים להחסיר את הכסף שקיבלו

אחד העצמאים שנדרש להחזיר כסף למדינה אומר ל'חדשות 12': "איך ניתן אוכל לילדים? זה מרתיח! אני לא אחזיר את זה בחיים, אני אלך לכלא. אין לי משהו אחר לעשות - לא לי ולא לאשתי".

‏בג"ץ דחה עתירה שהגיש טייס מאיתמר שדרש להתיר לו להפעיל מטוס קל בשמי יהודה ושומרון

כאן: משרד העבודה והרווחה יעניק סיוע על סך עד 4,000 ש"ח למשפחות שמטופלות ברווחה ב-140 רשויות מקומיות שמדורגות בסולם סוציו-אקונומי חמש ומטה.

כרמל ליבמן: ‏בגלל דוח חניה: כוח של חמישה שוטרים דפק בדלת של תושבת רהט ודרש לעקל כמעט 2,000 ש"ח. זה רק מקרה חריג אחד שמופרט בדו"ח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה שמתפרסם היום. משרד הבריאות מככב בדו"ח עם זינוק של כמעט פי 2.5 בתלונות בשלוש שנים.

ביתאן: עשן עולה. הפגנות ומחאות בעשרות נושאים ומוקדים בכל הארץ וכמעט מכל סקטור, קרוב למיליון מובטלים בלי עתיד, מאות אלפי עצמאים (שכירים בלי תנאים) עם רגל על הגרון. תחושת חוסר אמון חריפה כלפי הממשלה מימין ומשמאל וממרכז. ייאוש. חוסר ודאות. זעם.

‏עו"ד ‎איתמר בן גביר המייצג את ידידיה אפשטיין, בגל"צ: "המשטרה מוסיפה חטא על פשע. היא סופגת ביקורת, אז היא תוקפת בחזרה"

דו"ח מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מעלה כי ארבעת הגופים עליהם התקבלו ב-2019 מספר התלונות הגבוה ביותר הם: משרד התחבורה, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ודואר ישראל.

מנתוני דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר עולה כי עובדי חברות ממשלתיות נהנים מהשכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי- כ-24,000 ש"ח.

'המחדש': גאב"ד 'דרכי תורה' הגר"א וייס מפרסם מכתב 'הבהרה' בעקבות פרסומים בשמו לפיהם יש לבטל את מצוות המילה ח"ו בגלל נגיף הקורונה וכביכול חשש להדבקה, "חס ושלום לא תהיה כזאת בישראל" כותב הרב בעקבות המודעות בשמו בצרפת.

מהרסייך ממך יצאו: ‏בריטניה - 100 משפטנים יהודים בכירים, שופטים ועורכי דין בעבר ובהווה, חתמו על עצומה הקוראת לממשלת ישראל להימנע מהחלת ריבונות בשטחי יו"ש. (כאן).

‏ועדת חקירה פרלמנטרית באוסטרליה: דובי הקואלה יכחדו עד 2050 בגלל התחממות כדור הארץ. לפי הוועדה, שריפות הענק שפקדו את אוסטרליה בשנה שעברה הביאו לחיסול 24% מסביבת המגורים הטבעית שלהם.

‏גורם בפנטגון לפוקס ניוז: משרד ההגנה האמריקני ממשיך לעקוב אחר דיווחי מודיעין על מעורבות רוסית בביצוע מעשים "זדוניים" נגד ארה"ב וכוחות הקואליציה באפגיניסטן, אך נכון לעכשיו אין ראיות שמאפשרות לאמת את הטענות האחרונות

מוריה אסרף וולגברג: דיפלומטים גרמנים מנסים לדחוף בימים האחרונים לקיום פגישה בין נציגים ישראלים לפלסטינים סביב הריבונות ואפשרויות למו"מ. גורמים ישראלים בכירים אומרים לנו: "לאחרונה נשמעים מספר קולות של גורמים אירופיים שמצביעים על נכונות של נציגים פלסטינים לקדם תהליכים מדיניים ביחד עם ישראל. בשלב הזה לא ברור כמה זה רציני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.