רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במאי 2020

"היום בתניא" יום א' ח סיון

"היום בתניא" יום א' ח סיון
("שער היחוד והאמונה" המשך פרק א)
האבן שלא נזכרה בעשרת המאמרות:
כאמור, כל הנבראים מקבלים את חיותם מאחד מה"עשרה מאמרות שבהם נברא העולם". וגם האבן למשל, ששמה אינו מוזכר במפורש ב"מאמרות" מקבלת מהם את חיותם.
אלא, בעוד שהנבראים ששמם מוזכר במפורש ב"עשרה מאמרות"(בסיפור הבריאה שבחומש בראשית), מקבלים את חיותם ישירות מאותיות המאמר עצמו. הנה, לעומתם, כל הנבראים הפרטיים (שאינם יכולים לקבל את החיות ישירות מהמאמר עצמו), אליהם משתלשלת ויורדת החיות על ידי "צירופי האותיות" שבמאמר, ו"חילופים ותמורות של האותיות", עד שהחיות מצטמצמת לפי ערכו של כל אחד.
...
השם וחיות הדבר:
השמות ב"לשון הקדש" (לשון התורה)  לדברים השונים שבעולם, אינם שמות הסכמיים שכך החליטו האנשים לקוראם, אלא הם מהוים ביטוי לחיותו של הדבר  - בשם זה הוא נברא בתחילת הבריאה, ושם זה ממשיך גם אחר כך להוותו ולהחיותו תמיד.
ה"שור" נקרא בשם זה, כי האותיות ש'ו'ר' המשתלשלות מהעשרה מאמרות,  הן המהוות ומחיות אותו. וכן גם מה שה"חמור" זכה להיקרא בשם זה, הרי שזה משום שעל פי סוד המרכבה העליונה, האותיות הללו (ח'מ'ו'ר')  הן הממשיכות בו את חיותו.
...
האותיות  כ"כלים" לחיות האלוקית שבעולמות:
להרחבת הבאור נצין, שכדוגמת הכלי הגשמי המקבל בתוכו מאכלים ומשקאות (ובאמצעותו ניתן להעבירם ממקום למקום). הנה כך גם יש לראות  את אותיות הדיבור שבאדם,  המקבלים לתוכם את אור השכל ובאמצעותם מעביר האדם את אור שכלו גם אל חברו.
ולעניננו יש לומר, שכדוגמת הדיבור שבאדם, כך הוא גם בנוגע לדיבור העליון, לאותיות שבהם נבראו השמים והארץ - האותיות הללו שבעשרת המאמרות, הם בסך הכל"כלים" שבאמצעותם נמשך האור האלוקי המהווה ומחיה את העולמות.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.