רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 ביוני 2019

ידיעות כלליות


 אלירן טל: מינויי נתניהו לממשלה מתעכבים בין היתר בגלל החוק המגביל ל 18 את מספר השרים. מכיוון שמדובר בממשלת מעבר אחרי שהושבעה הכנסת החדשה יש קושי משפטי להרחיב את הממשלה. מחפשים ברגעים אלה פתרון משפטי.

‏עורך ה-"ניו יורק טיימס" הודיע כי העיתון יפסיק לפרסם קריקטורות פוליטיות במהדורה הבין-לאומית שלו. זאת, כמה שבועות בלבד לאחר שהתנצל על פרסום קריקטורה של ראש הממשלה ‎נתניהו המציגה אותו ככלב הנחייה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ח"כ אופיר סופר איחוד מפלגות הימין, פנה ליו''ר ועדת הכספים, ח''כ משה גפני לקיים דיון דחוף בנושא הטבות מס בישובי הפריפריה על מנת להסדיר את הוראת השעה לפני פקיעת מועד ההטבות.

׳ערוץ 13׳: איילת שקד הכריזה כעת בכנס השנתי של איגוד היועצים המשפטיים - ״החלטתי לחזור כבר בבחירות הקרובות״.

גל"צ: השר יריב לוין קורא לאיחוד בגוש הימין - "חלק מהמפלגות שלא עברו את אחוז החסימה לא למדו את הלקח, וזה חמור. הן צריכות לרוץ ביחד".

'ויינט': שעות ספורות אחרי התאונה בירושלים אתמול שבה נהרג בחור מקהילת 'שובו בנים' התברר כי רק יממה לפני התאונה הקשה הוא קיבל את רישיון הנהיגה.

ח"כ עיסאווי פריג' המתמודד לראשות מרצ ל'מנדי ביתאן' ב'כאן מורשת': "הח"כים החרדים הם הטובים ביותר שיש במשכן. אני אשמח מאד לשבת איתם בממשלה, מעולם לא ראיתי את היריבות בין החרדים ומרצ שיש בתקשורת".

עמית סגל: היועץ האסטרטגי רונן צור מאיים בתביעה נגד דוברו של לפיד, שהגדיר אותו אתמול בטויטר כ"שכיר חרב".

אביגדור ליברמן באולפן 'ויינט': "הסיכוי היחיד של 'כחול לבן' להקים ממשלה הוא עם הדובים בקוטב"

עוד מליברמן ב'ויינט': "לוקחים פרנסה מעובדי כפיים במפעל פניציה לטובת אנשים שלא עובדים ורק לוקחים מהמדינה. אירועי הדרה יקרו פה ברמה אגרסיבית יותר ורק אנחנו נעצור את זה".

עו"ד גושן בטוויטר: דמיטרי דובוב ונתן שרנסקי אלו השמות החמים לשריונים בליכוד כדי לקרוץ לרחוב הרוסי מול ליברמן, כך עולה מסקר ש'הליכוד' מריץ הבוקר.

ליברמן מסית באולפן ווינט: 'החרדים לא מתערבים בנושא ביטחון, העיקר שהצ'קים יגיעו בזמן'.

אריה ארליך: ‏לליברמן יש אתגר סבוך: לשכנע המוני ישראלים שהחרדים, שמיומו הראשון בפוליטיקה הוא רוקח עם הפוליטיקאים שלהם דילים, עושה איתם שירקעס, גונב סוסים, ממנה פקידים ומריץ ראשי ערים, הם-הם שורש כל הרע במדינה. מין הארה שהגיע אליה אחרי 30 שנות מאכעריות פוליטית. האם ישתכנעו המצביעים? קשה להאמין.

גל"צ: מקורבים לרה"מ אומרים שהציעו לסמוטריץ באופן לא פורמלי להיות שר משפטים ללא ראשות ועדת שרים לחקיקה, אך הוא סרב. סמוטריץ בתגובה: לא היה ולא נברא.

עמית סגל: ראש עיריית אילת וסגניו עוזבים את הליכוד במחאה על סגירת שדה דב.

אריאל כהנא ׳ישראל היום׳ - ״פרישתו של הורביץ מכה קשה לנתניהו, בפרט בתזמון הזה. מי שהיה מקורבו ואיש סודו מזה שנים, שימש ראש סגל ורק לאחרונה מונה למנכ״ל משרד ראה״מ, מתפטר במפתיע. זהו מנכ״ל שני שעוזב בתוך שנה בלבד״.

יעקב ריבלין: ההתפטרות של מנכ״ל משרד ראה״מ יואב הורביץ מדאיגה. כשהספינה טובעת העכברים בורחים.

ישראל כהן בטוויטר: פרישת יואב הורוביץ היא מכה קשה לא רק לנתניהו, אלא גם לחרדים. הורוביץ היה הציר של ראשי המפלגות החרדיות עם נתניהו, נצפה מסתודד תמיד עם דרעי, השתתף בחנוכה בגור ובאירועים מרכזיים במגזר. הורוביץ פתר את כל המשברים של החרדים בממשלה.

הערב ברמת גן: עצרת התעוררות הקוראת לשמירה על השבת ברמת גן, במחאה על התכניות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. עו"ד מנחם דוד, סגן ראש העיר מטעם ש"ס ל"רמת גן ניוז": "אם אני אצא מהקואליציה יהיה טוב יותר לשבת או פחות טוב? יהיה מי שישמור על ערכי המסורת?".

‏העורך הראשי של ערוץ 7, עוזי ברוך בגל"צ: "אם רה"מ נתניהו ימשיך לזלזל בציונות הדתית, יתקיימו מגעים עם אנשי כחול לבן"

יוחאי דנינו: שלושה אנשי קהילת שובו בנים נחקרו בימים האחרונים על ידי המשטרה לאחר שהטרידו ואיימו על חייו של איש תקשורת חרדי. השלושה נחקרו באזהרה ושוחררו בתנאים מגבילים. אחד מהחשודים הוא נכדו של הרב ברלנד.

ברכת השבת: יום אחרי שהחלה המכירה: אזלו כל 50 אלף הכרטיסים למופע של עומר אדם בפארק הירקון.

קלמן ב'בחדרי': שטרסלר הפרשן הכלכלי של 'הארץ' תקף את השר וקנין שכתב כי "בניו משתמטים מצה"ל" בו בזמן שלשר אין בנים. בלשכת השר הגיבו ל'בחדרי': "סגנון הכתבה מוטה ואנטי דתי. זורה חול בעיני הציבור. זאת פעם נוספת ששטרסלר מרשה לעצמו להכפיש ואף לא לדייק בעובדות. דורשים התנצלות".

לאור בקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני - יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין החליט על הקמת ועדת חינוך זמנית בכנסת. זאת בשל הנסיבות המיוחדות לקראת פתיחת שנה"ל תש"פ הבעל"ט ובשל מצוקת תקצוב הצהרונים. הועדה תעקוב מקרוב על כל הבעיות והמצוקות במערכת החינוך לקראת שנת הלימודים שבפתח.

‏תיק המעונות: עד כה שרה נתניהו לא הודיעה לפרקליטות שהיא חותמת על הסדר הטיעון. מקורב לה אמר שיש אפשרות שהיא לא תחתום על ההסדר.

‏איתמר בן גביר: בויכוח הנוקב שיש בימין צריך להודות ביושר שנתניהו לצערנו לא הגיב לחמש מאות טילים על הדרום , לא פינה את חאן אל אחמר וזאת בשעה שאין שבוע בלי שהמנהל האזרחי הורס גבעות ביו"ש. יחד עם זאת המשמעות של הדברים היא לא לתת לאנשי שמאל כמו גנץ, ליברמן ולפיד להקים ממשלה אלא להפך.

ישי כהן: ‏איווט: "החרדים לא מתערבים בנושא ביטחון, העיקר שהצ'קים יגיעו בזמן". רק לחשוב שההזיה הזו הייתה נאמרת על הרוסים. תתבייש.

קלמן בתיעוד וידאו ב'בחדרי'׳: גפני יוצא למתקפה נגד סגן השר כהן על אישור ביטוח לאברכים: "לא כל הזמן יהיה לנו כוח, מחר יבוא האוצר ויראה כי טוב ויקח כסף מהסעיף של האברכים ויעשה הכשרת עובדים, יעשה שיהיה תקציב לתארים אקדמיים - הרי לפי האוצר זה פיקוח נפש יותר מביטוח".

עוד מקלמן ב'בחדרי' על ההתקפה של גפני על איציק כהן: "מי שעושה את זה, לא מבין מול אנחנו עומדים, אני מקווה שזה לא יקרה - זה כל כך הרבה כסף שהאוצר לוטש על זה עיניים, פעם זה היה תקציב של 450 מיליון - היום זה מיליארד ארבע מאות מיליון שאני לא מדבר על זה בחוץ מדובר על סכומים שהם גדולים מאוד".

ח"כ אלי בן דהן ב'קול ברמה': "ככל שתלוי בי אני עושה מאמץ לריצה ברשימה גדולה כדי לא לאבד שוב 7 מנדטים. נפעל לצירוף 'הימין החדש', אני מאמין שבנט רוצה רשימה מאוחדת עם כל המרכיבים".

‏בכיר בג'יהאד האסלאמי מוחמד שלח טען שישראל הציבה בימים האחרונים שני תנאים בלתי אפשריים להכנסת פעימה נוספת של הכסף הקטרי: הפסקת ההפגנות על הגדר והשבת הנעדרים. הוא איים שאם ישראל תמשיך להתעקש אז ביום שישי תהיה הסלמה בהפגנות וייתכן שהמצב יתדרדר להסלמה גדולה יותר.

‏ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית, שיעמוד על 283 מיליון שקלים - בדומה לתקציב הבחירות לכנסת ה-21. כמו כן, במידת הצורך תוגש לוועדת הכספים בקשה להגדיל את התקציב בהמשך.

בנדר: ‏פרסום ראשון: ועידת מפלגת העבודה שנועדה למחר תדחה עד לאחר עריכת משאל בקרב מתפקדי המפלגה על דרך בחירת היו"ר הבא והרשימה לכנסת, כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות עתירת חכ עמיר פרץ.


 להמשך כנסו כאן:





׳ידיעות׳: סמוטריץ׳ שהבטיח שדין תורה יחול על משרד המשפטים, צפוי למצוא את עצמו בהתנגשות קשה מול גורמי המקצוע במשרד התחבורה סביב נושא שמירת השבת. על הפרק: הרחבת תחבורה ציבורית בשבת בערים ברחבי הארץ ועבודות תשתית של רכבת ישראל.

עוד מ׳ידיעות׳ על חילולי השבת במשרד התחבורה - במפרץ חיפה פועלים חלק מקווי אגד בשבת, משרד התחבורה מממן קווים מחיפה לערים אחרות בשבת. באילת מופעל מערך אוטובוסים בשבת, גם מערך מוניות השירות פועל בחלקו בשבת. סמוטריץ׳ שהבין שמדובר בתפוח אדמה לוהט סירב להגיב לכתבה.

קרני ב׳ידיעות׳: בגלל הויכוחים בין סמוטריץ׳ לפרץ ודרישת סמוטריץ׳ לקבל גם את תיק התפוצות - המו״מ על חלוקת התיקים נתקע ונתניהו מחזיק כבר למעלה משבוע את תיק החינוך אצלו. נתניהו מסרב בתוקף להעביר לסמוטריץ׳ את תיק התפוצות בגלל הרגישות עם הרפורמים.

הקרבות בתוך הימין. 'ישראל היום' מפרסם בכותרת הראשית מאמר לפיו "קרבות הימין - עימות מיותר, עקר ומסוכן". בעיתון עצמו מתפרסם גם טור מרכזי של הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד לפיו "הירי בנגמ"ש מימין תורם לשמאל".

קרני ב׳ידיעות׳: במפלגת ׳העבודה׳ מעריכים - אבי גבאי לא יתמודד על תפקיד היו״ר אך ידרוש שריון למקום השני ברשימה.

‏תקרית חריגה מאוד הלילה בשכם: כוח צה"ל כיתר את מטה מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ובמקום נרשמו חילופי אש, יתכן שעם אנשי המנגנונים עצמם. יש פצוע אחד או שניים בקרב אנשי המנגנונים. מושל שכם: ישראל פעלה בניגוד לנוהל ולא עדכנה אותנו טרם כניסתה לשכם. הכוחות נסוגו, נסיבות האירוע טרם ברורות.

פרבר ב'בחדרי': שני מוסלמים צעירים איימו עם סכין על ילדים חרדים באנטוורפן, "אנחנו נהרוג אתכם", שני הצעירים נעצרו.

חקירות נתניהו. 'ידיעות': אחד מהקווים של נתניהו וצוות ההגנה שלו תהיה העובדה שלא כל החומרים הגיעו לידיו. הקלסרים של חקירות 1000, 2000, ו־4000 מונים אלפי עמודים והקלטות.

עוד ב'ידיעות': במשרדו של עו"ד עמית חדד עובדים צוותים לסדר החומר. ישנן הקלטות שהגיעו ללא תמלול ועדויות שיש להדפיס. לקראת השימוע יתחמש רה"מ בצוות נוסף כשבין היתר עלו שמותיהם של עו"ד בן צור ודרור מתתיהו.

'מרכז העניינים' חושף: במועצות גדולי התורה הורו לח"כים לפעול לביטול המחוז החרדי ולכלול את התביעה כסעיף בהסכם הקואליציוני. אלא שהבחירות עלולות לדחות המהלך אבל הרב פרץ יתבקש לבצע פרעון מוקדם של הסיכום.

כחול לבן קורצת ימינה - בכירים ביש עתיד תוקפים ב'ישראל היום': "עכשיו הם מנסים לגרור ימינה ולהתחנף לחרדים כדי שיהיה להם אליבי להכנס לממשלת נתניהו. גנץ מתכוון ליישר אותם או שיש הסכמה שבשתיקה שלו?".

שר בכיר בליכוד ל'ישראל היום': "העיסוק של נתניהו בשיבוץ שרים בממשלת המעבר מיותר, גוזל זמן יקר ופוגע בהיערכות לבחירות. לא ברור אם רה"מ יוכל לנהל במקביל את הקרב המשפטי על עתידו וגם את ניצחון המפלגה".

הסטטוס קוו ממשיך להיפגע. 'ידיעות' חושף: מהשבוע, עיריית מודיעין תפעיל בשיאה של השבת קו אוטובוס לחוף הים בראשל"צ.

'מעריב': לבית הדין של הליכוד הוגשה בסופ"ש עתירה שבה נדרש נתניהו לערוך בחירות לראשות הליכוד ולרשימתה לכנסת. את העתירה הגיש אורי פרץ, חבר בתנועת הליכוד שטוען כי "יותר ויותר אנשים מאמינים שתם עידן".

‏ח"כ לפיד בגל"צ מגיב למתקפה של היועץ האסטרטגי רונן צור: "לא מבין אדם שמקבל כסף כיועץ אסטרטגי ואז הולך ומשמיץ אנשים שעבד אצלם".

'כיכר': זעזוע! מתפללי בית הכנסת 'תפארת שמעון' בבני ברק שהגיעו הבוקר לתפילת שחרית לא האמינו למראה עיניהם. ארון הקודש נפרץ, ארבעה ספרי התורה נגנבו, ספר תורה נוסף הושלך על הרצפה.

‏יו"ר מרצ תמר זנדברג על הפרסום בכאן חדשות בנוגע למסר של נתן אשל לסמוטריץ': "זו עבירה פלילית. אפנה הבוקר ליועמ"ש בדרישה לחקור לא רק את אשל אלא את כל מי שהיה מעורב במגעים למינוי שר משפטים. עוד הוכחה מדוע כהונתו של חשוד בפלילים כראש ממשלה מזהמת את תפקודה של מדינה שלמה".

ח"כ אייכלר ב'קול חי': אני חושש מהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות כשהחרדים ישארו בחוץ. הרי ממשלה עם לפיד וליברמן לא אפשרית. התרחיש ההגיוני זה ממשלת הליכוד-כחול לבן. גם גדולי ישראל מוטרדים מזה.

עוד מאייכלר ב'קול חי': אם העסקנים היו עושים לפחות אחת מני אלף מגדולי התורה שיצאו לעצרות עבור ההצלחה בבחירות, היינו מגיעים למנדט נוסף. מי שישאר אדיש בבחירות הקרובות, פוגע בציבור החרדי ובילדים שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.